ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2022 №3 (79)
Рубрика:Менеджмент
УДК:658.7:316.42
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/79.131
Мова статті:Українська
Сторінки:131-138
Заголовок:Забезпечення прозорості ланцюгів постачань в контексті досягнення цілей сталого розвитку
Автор:Баранець Г. В., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримано за рахунок використання таких методів: аналізу і синтезу – при постановці проблеми, формулюванні завдань дослідження; наукової абстракції, порівняння – для визначення сутності поняття «прозорість ланцюга постачань», визначення переваг забезпечення прозорості ланцюгів постачань; аналогії, загального і особливого – при групуванні споживчих компаній-виробників за рівнем прозорості їх ланцюгів постачань. Результати. У статті розглядаються питання забезпечення прозорості ланцюгів постачань споживчих компаній, терміновість та важливість вирішення яких обґрунтовується з позицій необхідності досягнення Глобальних цілей сталого розвитку. На фундаментальному та прикладному рівнях досліджено сутність поняття «прозорість ланцюгів постачань». З використанням методу аналогії обґрунтовано використання підходу до групування споживчих компаній за рівнем прозорості їх ланцюгів постачань. Виділено чотири групи компаній (абсолютна більшість; рання більшість; компанії, які сприймають зміни першими, та новатори), визначено характеристики (параметри) приналежності компанії до кожної з них. Акцентовано увагу на необхідності дотримання стандартів сталого розвитку на різних рівнях ланцюга постачань. Встановлено, що вимоги щодо забезпечення прозорості є різними залежно від категорії користувачів інформації про ланцюги постачань – для урядів чи міжнародних неурядових організацій вони є вищими, ніж для місцевих громад або кінцевих споживачів. Одержані результати дали можливість конкретизувати переваги забезпечення прозорості ланцюгів постачань споживчих компаній. Новизна. В контексті актуалізації постулатів концепції сталого розвитку науково аргументовано переваги забезпечення прозорості ланцюгів постачань компаній-виробників споживчої продукції. Практична значущість. Конкретизація видів переваг забезпечення прозорості ланцюгів постачань компаній-виробників споживчої продукції підвищить рівень обізнаності керівників бізнес-структур та підвищить їх зацікавленість у досягненні цілей сталого розвитку. 
Ключові слова:Глобальні цілі сталого розвитку (ГЦСР), Споживчі компанії, Ланцюг постачань, Ланцюг додавання вартості, Видимість, Прозорість, Витрати, Репутаційний ризик
Файл статті:EV20223_131-138.pdf
Література:
  • 1. 5W Public Relations. (2020). Consumer Cul- ture Report. Retrieved from https://www.5wpr.com/new/wp-content/up-loads/pdf/5W_consumer_culture_report_2020final.pdf.
  • 2. Bateman, A., & Bonanni, L. (2019). What Sup- ply Chain Transparency Really Means. Retrieved from https://hbr.org/2019/08/what-supply-chain-transparency-really-means?ab=at_art_art_1x4_s01.
  • 3. Thai seafood: are the prawns on your plate still fished by slaves? (2018). Retrieved from https://www.theguardian.com/global-develop-ment/2018/jan/23/thai-seafood-industry-report-traffick-ing-rights-abuses.
  • 4. Global Forest Watch. Retrieved from https://www.globalforestwatch.org/dashboards/global/.
  • 5. Kraft, T., & Zheng, Y. (2021). How Supply Chain Transparency Boosts Business Value. MIT Sloan Management Review. Retrieved from https://sloanre-view.mit.edu/article/how-supply-chain-transparency-boosts-business-value/.
  • 6. Linich, D. (2014). The path to supply chain transparency. A practical guide to defining, understanding, and building supply chain transparency in a global economy. Deloitte University Press. Retrieved from https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/co/Docu-ments/risk/DUP785_ThePathtoSupplyChainTransparency.pdf.
  • 7. Harbert, T. (2020). Supply chain transparency, explained. MIT Sloan Management Review. Retrieved from https://mitsloan.mit.edu/ideas-made-to-matter/sup-ply-chain-transparency-explained.
  • 8. Mol, Arthur P.J. (2015). Transparency and value chain sustainability. Journal of Cleaner Production. 107, 154-161. doi.org/10.1016/j.jclepro.2013.11.012.
  • 9. United Nations Global Compact. (2015). Supply Chain Sustainability. Practical Guide for Continuous Improvement. Retrieved from https://d306pr3pise04h.cloudfront.net/docs/is-sues_doc%2Fsupply_chain%2FSupply-ChainRep_spread.pdf
  • 10. Gardner, T.A., Benzie, M., Börner, J., Dawkins, E., Fick, S., Garrett, R., & Wolvekamp, P. (2019). Transparency and sustainability in global commodity supply chains. World Development. 121, 163-177. doi.org/10.1016/j.worlddev.2018.05.025.
  • 11. Dearing, J.W., & Cox, J. G. (2018). Diffusion Of Innovations Theory, Principles, And Practice. HEALTH AFFAIRS. 2, 183-190. doi.org/10.1377/hlthaff.2017.1104
  • 12. Grimard, A. et al. (2017). Supply chain transparency network: State of play. Global Canopy Pro- gramme & Stockholm Environment Institute (SEI), Stock- holm. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/326508527_Supply_chain_transparency_network_State_of_play/link/5b51bfe8a6fdcc8dae30176f/download.
  • 13. Baumgartner, T., Malik, Y., & Padhi, A. (2020). Reimagining industrial supply chains. Retrieved from https://www.mckinsey.com/industries/industrials-and-electronics/our-insights/reimagining-industrial-sup-ply-chains.
  • 14. United Nations. (2020). World Investment Report 2020: International Production Beyond the Pandemic. Retrieved from https://unctad.org/webflyer/world-investment-report-2020.
  • 15. Buell, R.W. (2019). Operational Transparency. Retrieved from https://hbr.org/2019/03/operational-trans-parency.
  • 16. Marshall, D., McCarthy, L., Mcgrath, P., & Harrigan, F. (2016). What's Your Strategy for Supply Chain Disclosure? MIT Sloan Management Review. Retrieved from https://www.researchgate.net/publica-tion/286927492_What's_Your_Strategy_for_Sup-ply_Chain_Disclosure.