Анотація: | Методологія дослідження. У результаті проведеного дослідження, сучасне поняття стратегії було сформульовано за рахунок методів порівняння та узагальнення; удосконалення класифікації стратегії здійснено через застосування методів аналізу та синтезу; завдяки методу моделювання та таблично-графічного запропоновано механізм формування стратегії підприємства та надано характеристику окремих його етапів. Також використано спеціальні економічні методи дослідження – метод спостереження та збору даних, метод групування. Результати. Статтю присвячено дослідженню еволюції стратегії підприємства як економічної категорії та основного елемента стратегічного управління. Сформовано сучасне розуміння поняття «стратегія підприємства». Виявлено розбіжності щодо визначення й характеристики видів стратегій підприємства, способів її класифікації. Сформовано оновлене сучасне трактування поняття «стратегія підприємства», охарактеризовано основні види стратегії різних ієрархічних рівнів відповідно до сутності, функціональних ознак, очікуваних результатів. Запропоновано механізм формування стратегічного набору підприємства, який передбачає реалізацію у логічній послідовності етапів, що забезпечує обґрунтованість процесу формування стратегії підприємства. Новизна. У процесі наукового дослідження було запропоновано сучасне розуміння змісту поняття «стратегія підприємства», що містить у собі поєднання трьох підходів висвітлення її сутності. Удосконалено класифікацію стратегій, яка розглядає їх відповідно до ієрархічного рівня на підприємстві. Практична значущість. Запропоновано власникам та менеджменту підприємства просту для розуміння схему вибору певної стратегії та механізм її формування для забезпечення успішного стратегічного управління виробничою діяльністю. |
Література: | - 1. Ansoff, H.I. (1979). Strategic Management . Wiley. https://doi.org/10.1007/978-1-349-02971-6
- 2. Doyle, P. (2002). Marketing Management and Strategy-Financial Times/Prentice Hall.
- 3. Drucker, P.F. (2007). Management Challenges for the 21st Century. Routledge.
- 4. Mescon, M.H. (1985). Management: Individual and Organizational. Effectiveness Harper & Row.
- 5. Porter, M.E. (1980). Competitive Strategy Techniques fo Analyzing Industries and Competitors. First. Free Press Edition A Division of Simon & Schuster Inc 1230 Avenue of the Americas New York.
- 6. Thompson, A. (2001) Strategic Management. McGraw-Hill Education.
- 7. Stevenson, W.J. (1998). Production/Operations Management. Irwin/McGraw-Hill.
- 8. Hudz, O.I. (2018). Stratehiia rozvytku pidpryiemstva: sutnist ta klasyfikatsiia. Ekonomichnyi zhurnal Mukachivskoho derzhavnoho universytetu, (18). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2018-18-48.
- 9. Kononova, I.V. (2017). Klasyfikatsiia stratehii rozvytku sotsialno-ekonomichnykh system. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, Issue 14(1), 146-150.
- 10. Kudenko, N.V. (1998). Stratehichnyi marke- tynh. Kyiv: KNEU.
- 11. Lokhman, N.V. (2016). Konspekt lektsii z dystsypliny «Stratehiia pidpryiemstva». Kryvyi Rih, DonNUET.
- 12. Makedon, V.V. (2013). Rozrobka stratehii rozvytku promyslovoho pidpryiemstva. Teoretychni i praktychni aspekty ekonomiky ta intelektualnoi vlasnosti, Issue1(1), 369-373.
- 13. Martynenko, M.M., & Ihnatiieva, I.A. (2006). Stratehichnyi menedzhment: pidruchnyk. Kyiv: Karavela.
- 14. Pastukhova, V.V. (2002). Stratehichne upravlinnia pidpryiemstvom: filosofiia, polityka, efektyvnist. Kyiv: KNTEU.
- 15. Pohorelov, Yu.S. (2017). Sposoby rozvytku pidpryiemstva: umovy ta rezultatyvnist vykorystannia. Ekonomichnyi zhurnal Odeskoho politekhnichnoho universytetu, (1), 76-84.
- 16. Sumets, O.M. (2021). Stratehichnyi menedzhment. Kharkiv: KhNUVS.
- 17. Troianovska, O.B. (2012). «Stratehiia pidpryiemstva» konspekt lektsii z kursu. Kharkiv: KhNAMH.
- 18. Shershniova, Z.Ye., & Oborska, S.V. (1999). Stratehichne upravlinnia. Kyiv: KNEU.
|