ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2023 №4 (84)
Рубрика:Економічна теорія
УДК:338.242: 334
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/84.021
Мова статті:Українська
Сторінки:21-27
Заголовок:Креативна економіка: еволюція підходів до формування поняття
Автори:Юденко В. В., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Юденко В. А., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Дослідження, представлене у статті, базувалося на застосуванні таких загальнонаукових методах наукового пошуку, як: логічного й історичного – під час розгляду еволюції поглядів на сутність поняття «креативна економіка» та виокремленні етапів її формування; загального й особливого – при виявленні характерних ознак, що відрізняють креативну економіку від інших видів економічних систем; аналізу й синтезу – при формуванні категоріального ряду споріднених понять. Результати. У статті простежено еволюцію поглядів на сутність поняття «креативна економіка». Продемонстровано історичний шлях виокремлення даного поняття із розуміння змісту власне сфери творчої діяльності людей та творчих професій, культурних індустрій, зміни останнього поняття на креативні індустрії та появу терміну «креативні міста». Ці дослідження узагальнено і віднесено до першого, підготовчого етапу дослідження. Другий етап виокремлено з огляду на роботу з виділення сутнісних ознак креативної економіки, формування уявлень про її структуру та надання її першого визначення. Новизна. Показано історичний процес еволюції теоретико-методологічних підходів до категоріального оформлення поняття «креативна економіка» з виокремленням двох етапів, що відображають поступовий відхід від розуміння культури і творчості як окремої сфери функціонування суспільства і до утвердження її сприйняття як важливої складової економічної діяльності людей. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути корисними для науковців, які досліджують сутність креативної економіки і ведуть роботу по формуванню її категоріального оформлення. 
Ключові слова:Промислові підприємства, Галузі промисловості, Тенденції розвитку, Класифікація промислових підприємств, Енергоефективність, Стійкий розвиток, Інноваційний промисловий сектор
Файл статті:EV20234_021-027.pdf
Література:
  • 1. Pavlenko, V.V. (2016). Kreatyvnist: sutnisna kharakterystyka poniattia. Kreatyvna pedahohika, Issue 11, 120-131.
  • 2. Davymuka, S.A., & Fedulova, L.I. (2017). Kreatyvnyi sektor ekonomiky: dosvid ta napriamy rozbudovy. Lviv: DU «Instytut rehionalnykh doslidzhen imeni M.I. Dolishnoho NAN Ukrainy».
  • 3. Svintsytska, O.M., & Tkachuk, V.O. (2020). Kreatyvna ekonomika ta kreatyvni industrii. Zhytomyr: Derzhavnyi universytet «Zhytomyrska politekhnika».
  • 4. Venherska, N.S., & Budnik, A.I. (2019). Teoretychni ta praktychni aspekty rozvytku kreatyvnoho biznesu v Ukraini. Infrastruktura rynku, (35), 3-11. https://doi.org/10.32843/infrastruct35-1
  • 5. Girard, A. (1982). Cultural industries: a handicap or a new opportunity for cultural development? Cultural Industries: A challenge for the future of culture. Unesco, Paris. P. 24-40.
  • 6. Newbigin, J. What is the creative economy? Creative and Cultural Economy series. British Council. 48 p. https://creativeconomy.britishcouncil.org/guide/what-creative-economy/
  • 7. Cow, P. (2000). The Creative Economy. Which companies will thrive in the coming years? Those that value ideas above all else. The Creative Economy. Business Week, August 28, Pp. 1-5.
  • 8. Landry, C. (2000). The Creative City: A Toolkit for Urban Innovators. London: Earthscan, 300 p.
  • 9. Howkins, J. (2001). The Creative Economy: How People Make Money From Ideas. London: Penguin. 304 p
  • 10. Florida, R. (2002). The Rise of the Creative Class and How It’s Transforming Work, Leisure, Community and Everyday Life. New York, NY: Basic Books. 404 p. https://doi.org/10.25071/1705-1436.180