ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2024 №1 (85)
Рубрика:Менеджмент
УДК:339.13:658:8
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/85.087
Мова статті:Українська
Сторінки:87-98
Заголовок:Логістична підтримка управління збутовою діяльністю підприємства
Автори:Сисоєв В. В., НТУ «Харківський політехнічний інститут»,
Корінь М. В., Український державний університет залізничного транспорту
Анотація:Методологія дослідження. Методологічною базою дослідження є загальнонаукові методи: узагальнення та систематизації – для характеристики загальних ознак розподільчої логістики та визначення сутності логістичної підтримки управління збутовою діяльністю підприємства-виробника; аналізу та синтезу – для виявлення факторів впливу на збутову та логістичну діяльність, виділення сфер впровадження логістичних рішень у збуті та структуризації механізму логістичної підтримки управління збутом. Результати. На основі аналізу теоретичних засад розподільчої логістики розкрита сутність та запропоновано визначення поняття «логістична підтримка управління збутовою діяльністю підприємства». Проаналізовані завдання логістики у процесі збуту готової продукції та можливі шляхи їх розв’язання. Сформовано схему механізму логістичної підтримки управління збутом, визначені фактори впливу, надана характеристика його складових та визначені критерії оптимізації логістичних рішень. Новизна. Сформульовані теоретичні положення логістичної підтримки управління збутовою діяльністю підприємства, що ґрунтуються на комплексному поєднанні маркетингу та логістики. Механізм логістичної підтримки управління збутовою діяльністю подано як систему послідовних, логічно взаємопов’язаних логістичних рішень та заходів, спрямованих на досягнення цілей управління збутовою діяльністю за рахунок оптимізації ресурсів, раціонального вибору варіантів фізичного розподілу та його реалізації з урахуванням різноманітних факторів впливу. Практична значущість. Запропонований механізм логістичної підтримки управління збутовою діяльністю реалізує комплексний підхід до організації логістичних процесів у сфері збуту та забезпечує оптимізацію управління товаропотоками в умовах багатоваріантності схем і способів реалізації фізичного розподілу готової продукції від підприємства-виробника до кінцевих споживачів. 
Ключові слова:Управління збутовою діяльністю, Підприємство-виробник, Посередник, Клієнт, Розподільча логістика, Логістична підтримка, Механізм, Логістичні канали, Ланцюги дистрибуції, Оптимізація, Логістичні технології
Файл статті:EV20241_087-098.pdf
Література:
  • 1. Brandimarte, P., & Zotteri, G. (2007). Intro- duction to Distribution Logistics. 1st ed. Hoboken, New Jersey: Wiley. https://doi.org/10.1002/9780470170052
  • 2. Kapoor, S.K., & Kansal, P. (2003). Basics of Distribution Management: A Logistics Approach. New Delhi: PHI Learning Pvt. Ltd.
  • 3. Rushton, A., Croucher, P., Baker, P. (2022). The Handbook of Logistics & Distribution Management: Understanding the Supply Chain. 7th ed. London: Kogan Page Publishers.
  • 4. Krykavskyi, Ye.V. (2005). Lohistychne up- ravlinnia. Lviv: Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika».
  • 5. Christopher, M., & Peck, H. (2012). Market- ing logistics. London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780080496429
  • 6. Hurzhii, N.H. (2017). Intehratsiina vzaiemodiia marketynhu ta lohistyky yak pidgruntia stratehichnoho upravlinnia zbutovoiu diialnistiu pidpryiemstv na mizhnarodnomu rynku. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Ser. : Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, (11), 28-31.
  • 7. Nekhai, V.V. (2021). Konsolidovana lohis- tychna ta marketynhova pidtrymka operatsii zi zbutu ta transportuvannia. Problemy orhanizatsii, upravlinnia ta pidvyshchennia efektyvnosti transportnykh perevezen. L.M. Savchuk & H.S. Prokudina. (Eds.). Dnipro: Porohy. (pp. 93-123).
  • 8. Kachurovskyi, S.V. (2011). Sutnist ta osnovni funktsii rozpodilnoi lohistyky na pidpryiemstvi APK. Zbirnyk naukovykh prats VNAU. Ser. : Ekonomichni nauky, (1), 82-97.
  • 9. Tkachenko, A.M., & Sevastianov, R.V. (2021). Rol zbutovoi lohistyky v upravlinni komertsi- inym, kanalnym i fizychnym rozpodilamy hotovoi produktsii. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho uni- versytetu. Ser. : Ekonomichni nauky, (1), 188-192. DOI:10.31891/2307-5740-2021-290-1-33.
  • 10. Komelina, O.V., & Hamanko, R.S. (2017). Lohistychne upravlinnia zbutovoiu diialnistiu pidpryiem- stva: kontseptualnyi pidkhid. Ekonomika ta suspilstvo, (13). Retrieved from http://economyandsociety.in.ua/ journal/13_ukr/85.pdf.
  • 11. Kovtun, E.O., Kozoriz, S.O., & Sobchuk, V.P. (2016). Osoblyvosti vykorystannia lohistychnykh rishen v upravlinni zbutovoiu diialnistiu pidpryiemstv. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universyte- tu. Ser. : Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, 6(1), 169-172.
  • 12. Marmul, L.O., & Sakun, A.Zh. (2010). Lo- histychne zabezpechennia orhanizatsii zbutovoi diialnosti. Tavriiskyi naukovyi visnyk, (73), 172-177.
  • 13. Reznik, N.P., Kryvobok, K.V., Litvynenko, A.O. (2021). Pytannia vyboru rozpodilnykh kanaliv i yikh peretvorennia u zbutovi lohistychni lantsiuhy. Aktualni problemy innovatsiinoi ekonomiky, (3), 20-26. https://doi.org/10.36887/2524-0455-2021-3-4
  • 14. Bilovodska, O.A., & Hvozdetska, M.Yu. (2018). Doslidzhennia sutnosti kanaliv pry upravlinni dystrybutsiieiu u sferi marketynhu ta lohistyky. Efektyvna ekonomika, (2). Retrieved from http://www.ecoomy.nayka.com.ua/ pdf/2_2018/43.pdf .
  • 15. Galkin, A. (2015). System Approach for Logistics Distribution Network’s Organization and Planning. International Journal of Automation, Control and Intelligent Systems, Issue 2, (1), 27-33.
  • 16. Vavulin, O.I. (2016). Vykorystannia lo- histychnoho pidkhodu v dystrybiutorskii diialnosti. Visnyk ONU imeni I.I. Mechnykova, Issue 7-1(49), T. 21, 75-78.
  • 17. Lipych, L.H., Khilukha, O.A., Kushnir, M.A., & Volynets, I.H. (2023). Lohistyka dystrybutsii yak instrument pidvyshchennia efektyvnosti pidpryiemny- tskoi diialnosti. Ekonomichnyi chasopys Volynskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky, T.2, (34), 113-123. DOI: https://doi.org/10.29038/2786-4618-2023-02-113-123.
  • 18. Palchyk, I.M. (2014). Formuvannia lohistych- noi stratehii pidpryiemstva u suchasnykh umovakh hospodariuvannia. Efektyvna ekonomika, (11). Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3575
  • 19. Taranenko, Yu.V. (2014). Suchasni kontseptsii ta tekhnolohii realizatsii lohistychnykh protsesiv. Yevropeiski perspektyvy, (6), 36-43.
  • 20. Trushkina. N.V., Drachuk, Yu.Z., & Zaloznova, Yu.S. (2016). Lohistychni kontseptsii na promys- lovomu pidpryiemstvi v umovakh hlobalizatsii rynku. Problemy ekonomiky. (3), 228-238.
  • 21. Sharko, V.V. (2018). Lohistychni kontseptsii ta tekhnolohii na promyslovomu pidpryiemstvi: sys- tematyzatsiia ta yikh osoblyvosti. Visnyk Khmelnytsko- ho natsionalnoho universytetu,. Ser. : Ekonomichni nauky, T.1, (6), 241-247. DOI: 10.31891/2307-5740-2018-264-6(1)-241-247.