Анотація: | Методологія дослідження. Під час дослідження застосовувались наступні методи: аналізу – при виокремленні специфіки застосування методичних підходів до оцінювання конкурентоспроможного потенціалу підприємства; абстрагування – у процесі створення комплексного підходу до оцінювання конкурентоспроможного потенціалу; порівняльний аналіз – для співставлення методичних підходів щодо оцінки конкурентоспроможного потенціалу підприємства. За допомогою графічного методу наочно відображено отримані результати дослідження. Результати. Проведено критичний аналіз існуючих підходів до визначення складових конкурентоспроможного потенціалу підприємства, за результатами якого виокремлено такі його складові, як: кадровий, фінансовий, виробничий, інноваційно-інвестиційний та ринковий потенціали. Продемонстровано, що кожний із розглянутих методичних підходів характеризується певними перевагами та недоліками, що мають суттєвий вплив на вибір доцільного в зазначених умовах методу оцінки конкурентоспроможного потенціалу підприємства. Авторами статті сформовано науково-методичний підхід до оцінювання конкурентоспроможного потенціалу підприємства із застосуванням підходів та методів оцінки, що є складовими частинами існуючих методичних підходів або результатом їхнього комбінування. Новизна. При аналізі методичних підходів до оцінки конкурентоспроможного потенціалу підприємства було надано визначення комплексному підходу на основі оцінювання складових потенціалу, виявлено його переваги. Запропоновано застосування науково-методичного підходу оцінки конкурентоспроможного потенціалу, що в кінцевому рахунку дає можливість отримати достовірний результат та прийняти зважені рішення щодо управління підприємством. Практична значущість полягає у можливості застосування розроблених та наданих пропозицій щодо інструментарію оцінки конкурентоспроможного потенціалу підприємствами різних галузей економіки з метою підвищення ефективності їхнього господарювання. Отримані висновки та результати дослідження, а також надані методичні рекомендації сприятимуть ефективному функціонуванню промислових підприємств. |
Література: | - 1. Ansoff, H. Igor, McDonnell, Edward J. (1988). The New Corporate Strategy. Wiley. 258 p.
- 2. Porter, M.E. (1987). From Competitive Advantage to Corporate Strategy. Harvard Business Review, May/June 1987. P. 43-59.
- 3. Kotler, Ph. (1965). Competitive Strategies for New Product Marketing over the Life Cycle. Management Science. 1965. Vol. 12. № 4. Series B. P. B104-B119. https://doi.org/10.1287/mnsc.12.4.b104
- 4. Krasnokutska, N.V. Potentsial pidpryiemstva: formuvannia ta otsinka. Kyiv, 2005.
- 5. Prokhorova, V.V., & Chobitok, V.I. (2012). Up-ravlinnia potentsialom konkurentospromozhnosti pidpryiemstv na zasadakh kontrolinhu. Kharkiv: NTMT.
- 6. Fedonin, O.S., Riepina, I.M., & Oleksiuk, O.I. (2004). Potentsial pidpryiemstva: formuvannia ta otsinka. Kyiv: KNEU.
- 7. Savchenko, M.V. (2004). Upravlinnia ekonomichnym potentsialom promyslovykh pidpryyemstv. Candidate’s thesis. Kharkiv.
- 8. Isaeva, N.S., & Valeeva, Yu.S. (2006). Metodologiya otsenki konkurentosposobnogo potentsiala promyshlennogo predpriyatiya. Ekonomicheskiy analiz, 21(78), 59-65.
- 9. Halkevych, M.V. (2017). Teoretyko- metodychne obhruntuvannia strukturyzatsii potentsialu konkurentospromozhnosti pidpryiemstva. Efektyvna ekonomika, (8). Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5720
- 10. Dobykina, O.K., Ryzhykov, V.S., & Kasianiuk, S.V. «et al.» (2007). Potentsial pidpryiemstva: formuvannia ta otsinka. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury.
- 11. Tarnavska, N.P. (2009). Upravlinnia konkurentospromozhnistiu subiektiv hospodariuvannia na zasadakh innovatsiinoho rozvytku. Doctor’s thesis. Ternopil: Ternopilskyi natsionalnyi ekonomichnyi universytet.
|