ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2024 №3 (87)
Рубрика:Економіка підприємства
УДК:658:330.341
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/87.169
Мова статті:Українська
Сторінки:169-178
Заголовок:Методичний підхід до оцінювання корпоративної відповідальності підприємств в умовах інноваційності бізнесу
Автор:Говсєєв Д. Д., Національний авіаційний університет
Анотація:Методологія дослідження. Теоретико-методологічний підхід, який запропоновано у даній статті, передбачає здійснення процедури оцінювання корпоративної відповідальності підприємства на основі інфологічного методичного підходу з використанням семантичної мережі на етапі вибору значимих показників соціальної відповідальності. Це дозволяє спростити та логічно обґрунтувати процедуру визначення оптимального складу необхідних індикаторів. Безпосередньо інтегральний показник рівня корпоративної відповідальності отримано на основі використання пакета прикладних програм Microsoft Excel. Результати. Зазначено, що у сучасному динамічному середовищі, де технології розвиваються з неймовірною швидкістю, бізнес-середовище зазнає кардинальних змін через впровадження передових технологій, які відкривають перед підприємствами можливості для економічного зростання та підвищення ефективності свого функціонування. Впровадження принципів корпоративної відповідальності та інновацій в бізнес-процеси пов’язане з необхідністю значних інвестицій та зміни корпоративної культури, що стимулює підприємства приділяти увагу корпоративній відповідальності як ключовому фактору для досягнення стійкого розвитку в умовах інноваційності. Отримано індикатор оцінки корпоративної відповідальності підприємства, який базується на п’яти групових інтегральних показниках, що характеризують взаємовідносини з персоналом та власниками підприємств, ефективність функціонування, фінансову надійність та інвестиційну привабливість для корпоративних клієнтів. Новизна. Сформовано інтегральний показник рівня корпоративної відповідальності і прийняття управлінських рішень щодо застосування засобів підвищення економічної стійкості та подальшого сталого розвитку підприємства в умовах інноваційності. Практична значущість. Використання для оцінки корпоративної відповідальності сформованого інтегрального показника є обґрунтованим і відповідає представленому підходу до визначення поняття корпоративної відповідальності як комплексного, який охоплює всі сфери діяльності підприємства та рівні взаємодії з різними стейкхолдерами. Це дозволяє отримати більш повну картину його соціальної відповідальності та відображає інтереси певної групи стейкхолдерів (співробітників, власників, клієнтів тощо). Групові інтегральні показники ґрунтуються на застосуванні системи показників, які дозволяють об’єктивно вимірювати складові корпоративної відповідальності підприємства, встановити динаміку і взаємозв’язок загальних та індивідуальних тенденцій економічної стійкості та сталого розвитку. 
Ключові слова:Підприємство, Корпоративна відповідальність, Стейкхолдери, Підхід, Інноваційність бізнесу
Файл статті:EV20243_169-178.pdf
Література:
  • 1. Arefieva, O.V., & Kovalenko, N.V. (2022) Strategichni oriyentyry sotsialno-vidpovidalnoho biznesu v umovakh zelenoi ekonomiky. Elektronne naukove fakhove vydannya «Adaptyvne upravlinnya: teoriya i praktyka», Ser «Ekonomika», Issue 13, (26). Retrieved from https://amtp.org.ua/index.php/journal2/article/view/482 https://doi.org/10.33296/2707-0654-14(28)-02
  • 2. Arefieva, O.V., Arefiev, S.O., & Zyz, D.O. (2021). Adaptyvne upravlinnia kapitalizatsiieiu intelektualnoho potentsialu pidpryiemstva. Infrastruktura rynku, (61), 58-65. https://doi.org/10.32843/infrastruct61-11
  • 3. Borshch, V., & Zhmai, O. (2021). Analiz korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti pidpryemstv energetychnoi sfery Ukrainy v konteksti tsiley staloho rozvytku OON. Rynkova ekonomika: suchasna teoriya i praktyka upravlinnya, 20(1(47), 70-97. Retrieved from https://doi.org/10.18524/2413-9998.2021.1(47).226927
  • 4. Bocharova, N.A, & Shchepylina, A.K. (2018). Integralna otsinka rivnya korporatyvnoyi sotsialnoyi vidpovidalnosti pidpryiemstva. Ekonomika transportnoho kompleksu, (31), 45, 45-62. Retrieved from https://doi.org/10.30977/ETK.2225-2304.2018.31.0.45
  • 5. Budko, O.V., & Galatov, B.M. (2023). Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist yak instrument biznes-strategiyi rozvytku pidpryyemstv. Ekonomika ta upravlinnya pidpryyemstvamy, 1(3), 49-57. DOI: https://doi.org/10.31319/2709-2879.2023iss1(6).282985pp49-57
  • 6. Vakhrusheva, O.B., & Khakhonova, N.N. (2022). Otsinka efektyvnosti korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti [Evaluation of the effectiveness of corporate social responsibility]. Intelekt. Innovatsii. Investytsii, (3), 20-27.
  • 7. Yevtushenko, V.A. (2013). Otsinka korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti: metody, obiekty, pokaznyky. [Assessment of corporate social responsibility: methods, objects, indicators.]. Visnyk NTU “KhPI”. No. 46 (1019). pp. 53-63. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vcpitp_2013_46_8.
  • 8. Melnykova, O.A. (2023). Problemy vprovadzhennya ta otsinky efektyvnosti korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti.. Vcheni zapysky: zb. nauk. pr. Kyiv: KNEU, Issue 31, 156-172. https://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/42036
  • 9. Orlova, N.V., & Zhmai, O.V. (2020). Otsinka korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti v sistemi vzayemovidnosyn zi steykholderamy. Rynkova ekonomika: suchasna teoriya i praktyka upravlinnia,
  • 19(2(45), 169-187. https://doi.org/10.18524/2413-9998.2020.2(45).201429
  • 10. Pysmenna, O.O., Somova, L.I., & Papusha, Ye. (2018). Intehralna otsinka korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti promyslovoho pidpryyemstva. Ekonomika i suspilstvo, Issue 19, 548-551. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2018-19-84
  • 11. Iarmosh, O., Prokhorova, V., Shcherbyna, I., Kashaba, O., & Slastianykova, K. (2021). Innovativeness of the creative economy as a component of the Ukrainian and the world sustainable development strategy. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 628(1). Retrieved from https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85100727399&origin=resultslist&sort=plf-f
  • 12. Korytko, T., Piletska, S, Arefieva, O, Pidhora, Ye, & Pryimakova, Yu. (2020). Formation of organizational and economic mechanism of motivation of increase of investment activity of the enterprise. Financial and credit activity: problems of theory and practice,. 4(35), 418-425. Retrieved from doi:10.1088/1755-1315/628/1/012042
  • 13. Korytko, T., Piletska, S., & Bohutska, O. (2022). Mechanizm zarządzania potencjałem innowacyjnym przedsiębiorstw w warunkach gospodarki cyfrowej. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Issue 97, (2), 71-80 https://doi.org/10.5604/01.3001.0016.2113
  • 14. Lepeyko, T., Lohinova, K., & Omarov, E. (2023). Enhancing enterprise management systems through conflict management technologies. Development Service Industry Management, (3). DOI:10.31891/dsim-2023-3(12)
  • 15. Piletska, S., & Arefiev, S. (2020). The mechanism of corporate management of the enterprise financial capacity. Journal of corporate responsibility and leadership, Vol. 7, Issue 4, 43-58. Retrieved from http://jcrl.umk.pl/journal/archive
  • 16. Pohrebniak, A., Arefieva, O., Arefiev, S., Boiarynova, K., & Davydenko, V. (2021). Management of Attracting Investment Resources of Enterprises to Ensure Their Economic Security in Circular Economy. International Journal of computer science and network security, Volume 21, Issue 10, 302-309. DOI:10.22937/IJCSNS.2021.21.10.43.
  • 17. Popelo, O., Arefiev, S., Rogulska, O., Rudnitska, K., & Derevianko, D. (2022). Higher education as a determinant of sustainable development. Journal of the University of Zulia, 13(38), 734-746. https://doi.org/10.46925//rdluz.38.40