ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2025 №2 (90)
Рубрика:Менеджмент
УДК:316.46/330.3:004
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/90.123
Мова статті:Українська
Сторінки:123-132
Заголовок:Застосування лідерських стратегій у цифровому середовищі
Автор:Гурман О. М., Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані шляхом комплексного підходу, який включає методи системного та порівняльного аналізу, аналіз сучасних наукових публікацій та досліджень, а також кейси з прикладами впровадження лідерських стратегій та застосування HR-маркетингових кампаній у сфері цифрової економіки. Увага акцентується на аналізі діяльності провідних підприємств, які показують, як поєднання лідерських стратегій та цифрових інструментів сприяє підвищенню ефективності в управління персоналом. Результати. Висвітлено, як саме лідери компаній ініціюють цифрові зміни, формуючи нову організаційну культуру, що орієнтована на інновації, відкритість в спілкуванні та прозорість процесів і ефективно проваджують новітні цифрові інструменти у рутинні процеси підрозділів з управління кадрами. Показано, яким чином роль менеджерів впливає на трансформацію функцій управління персоналом та створення ефективних HR-маркетингових стратегій, які спрямовані на залучення, навчання та утримання працівників. Наведено конкретні приклади реалізації лідерських стратегій на прикладі міжнародних компаній-лідерів та українських компаній (Google, PwC, GitLab, BMW Group, Rakuten, Monobank), які демонструють ефективність у поєднанні цифрових технологій з лідерськими стратегіями. Проведено аналіз використання таких інструментів, як штучний інтелект, цифровізовані платформи рекрутингу, кадрова аналітика, персоналізовані системи розвитку співробітників. Проаналізовано участь управлінців у реалізації HR-кампаній через присутність у цифровому просторі та підтримку внутрішніх ініціатив та її сприяння зміцненню бренду компанії і формуванню довіри в колективі на основі «Найкращого продавця у світі» від Ogilvy & Mather, загадкового білборду Google та «Внутрішньої роботи» від Volkswagen, які демонструють, як завдяки лідерському підходу можна донести цінності компанії та підвищити залученість кваліфікованих працівників, покращивши репутацію підприємства на ринку праці. Підкреслюється, що саме лідери відіграють основну роль у визначенні напрямків трансформації HR-політик та створенні довгострокових стратегій в умовах стрімкого розвитку цифрових технологій, враховуючи всі аспекти змін. Новизна. Особливістю дослідження можна назвати поєднання теоретичних концепцій діджиталізації в лідерстві з практиками у сфері управління кадрами, а також виявленні конкретних механізмів, за допомогою яких цифровий менеджмент сприяє підвищенню ефективності HR-маркетингових кампаній. Практична значущість. Отримані результати можуть бути використані HRфахівцями, керівниками відділів та менеджерами у сфері управління кадрами для адаптації HR-маркетингових стратегій до умов цифровізації економіки. Підходи, що пропонуються в дослідженні можуть сприяти підвищенню ефективності комунікації, залученню талантів та зміцненню конкурентоспроможності компанії як роботодавця. 
Ключові слова:Цифрове лідерство, НR-маркетинг, Цифрова трансформація, Стратегія, Бренд роботодавця, Управління персоналом, Залучення талантів, Цифрові технології, Діджиталізація, НR-маркетингова кампанія
Файл статті:EV20252_123-132.pdf
Література:
  • 1. Md Alamgir Mollah, Ibrahim Abdullah Al Masud, & Md Sohel Chowdhury (2024). How does digital leadership boost competitive performance? The role of digital culture, affective commitment, and strategic agility. Heliyon, Vol. 10, № 23. DOI: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e40839.
  • 2. Guanming Qiao, Yannan Li, & Ahreum Hong (2024). The Strategic Role of Digital Transformation: Leveraging Digital Leadership to Enhance Employee Performance and Organizational Commitment in the Digital Era. Systems, Vol. 12, № 11. DOI: https://doi.org/10.3390/systems12110457.
  • 3. Bruce J. Avolio, & Surinder S. Kahai (2003). Adding the «E» to E-Leadership: How it May Impact Your Leadership. Organizational Dynamics, Vol. 31, №. 4, pp. 325-338. DOI: https://doi.org/10.1016/S0090-2616(02)00133-X.
  • 4. Wayne F Cascio, & Ramiro Montealegre (2016). How Technology Is Changing Work and Organizations. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior. Vol. 3. № 1. pp. 349-375. DOI: https://doi.org/10.1146/annurev-orgpsych-041015-062352.
  • 5. Talent Management Institute (2023). HR Digital Transformation Explained: Strategies, Challenges & Case Studies. Retrieved from https://www.tmi.org/blogs/hr-digital-transformation-explained-strategies-challenges-and-case-studies?utm_source=chatgpt.com.
  • 6. Orel, Yu.L., & Smahliuk, A.A (2022). HR-menedzhment v ukrainskomu biznesi: vyklyky tsyfrovizatsii. Akademichni vizii, (19). DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7954499
  • 7. Zbrytska, T., & Soroka, O. (2021). Upravlinnia personalom v epokhu tsyfrovoi ekonomiky. Ekoonomika ta suspilstvo, (31). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-31-20.
  • 8. Engagement Recedes for the First Time in Four Years. 2024. Retrieved from https://www.gallup.com/workplace/349484/state-of-the-global-workplace-2022.aspx
  • 9. Fortune 100 Best Companies to Work For. Retrieved from https://fortune.com/best-companies/2019/
  • 10. Taking a people-centred approach to maximize human potential at a time of relentless change. Retrieved from https://www.pwc.com/ca/en/industries/banking-capital-markets/transformation-talks/people-first-approach.html
  • 11. Reinvention on the edge of tomorrow (2025). PwC’s 28th Annual Global CEO Survey. Retrieved from https://www.pwc.com/gx/en/issues/c-suite-insights/ceo-survey.html
  • 12. Responsible AI - Maturing from theory to practice. Retrieved from https://www.pwc.com/gx/en/issues/data-and-analytics/artificial-intelligence/what-is-responsible-ai/pwc-responsible-ai-maturing-from-theory-to-practice.pdf
  • 13. Artificial intelligence. (2024). Retrieved from https://www.pwc.com/gx/en/about/global-annual-review/artificial-intelligence.html
  • 14. Diversity, Inclusion, and Belonging. Retrieved from https://about.gitlab.com/diversity-inclusion-belonging/
  • 15. Innovations by the BMW Group. Retrieved from https://www.bmwgroup.com/en/innovation.html
  • 16. BMW Group Digital Identity: Five Guiding Principles For Dealing With Digital Technology. (2024). Retrieved from https://www.bmwgroup.com/content/dam/grpw/websites/bmwgroup_com/innovation/downloadds/en/2024/Digitales_Selbstverstaendnis_EN.pdf
  • 17. Rakuten Shugi (Rakuten Basic Principles). Retrieved from https://global.rakuten.com/corp/about/philosophy/principle/
  • 18. Yak vlashtovanyi marketynh u banku bez viddilen. Laba. (2021). Retrieved from https://laba.ua/blog/4163-marketing-direktor-monobank-pro-te-hto-vygadav-kota.
  • 19. Recruitment Marketing: From Trendy to Necessary. Roy Maurer. SHRM. (2017). Retrieved from https://www.shrm.org/topics-tools/news/talent-acquisition/recruitment-marketing-trendy-to-necessary.
  • 20. Recruitment Marketing: Your Secret Weapon in Today's Talent Wars. Vee Nathoo. Allegis Global Solutions. (2025). Retrieved from https://blog.allegisglobalsolutions.com/why-recruitment-marketing-matters.
  • 21. Would You Buy a Brick from Ogilvy?. Anthony Iannarino. (2010). Retrieved from https://www.thesalesblog.com/blog/would-you-buy-a-brick-from-ogilvy.
  • 22. Google Entices Job-Searchers with Math Puzzle. (2004). Retrieved from https://www.npr.org/2004/09/14/3916173/google-entices-job-searchers-with-math-puzzle.
  • 23. The Time Google Enticed Job Applicants With a Math Riddle. Michele Debczak. (2025). Retrieved from https://www.mentalfloss.com/article/68106/time-google-enticed-job-applicants-math-riddle-billboard.
  • 24. Taking on Google’s Foobar Challenge. Fahad Nadeem. Medium. (2023). Retrieved from https://medium.com/@fahnub/taking-on-googles-foobar-challenge-dab4f7a4da78.
  • 25. Volkswagen’s Genius Recruitment Campaign. Linkedin. (2025). Retrieved from https://www.linkedin.com/pulse/volkswagens-genius-recruitment-campaign-foxdigitaltechnoservices-ec8wc/.