Анотація: | Методологія дослідження. У даній статті обґрунтовано необхідність впровадження фундаментальних принципів логістики на виробничому транспортному підприємстві, позиціонуючи їх як основний системний фактор підвищення ефективності логістики і, як наслідок, зниження загальних витрат підприємства. Результати. За результатами проведеного науково-теоретичного аналізу виявлено, що на українських виробничих транспортних підприємствах неефективне управління логістичними процесами. Це аргумент необхідності удосконалення методів зниження логістичних витрат транспортних виробничих підприємств, які виникають на всіх етапах відтворювального циклу. Виявлено, що у гонитві за скороченням витрат на логістику вкрай важливо концептуалізувати виробниче транспортне підприємство як єдину логістичну систему. Ця система має характеризуватися координацією та інтеграцією всіх структурних елементів разом із ретельним вивченням кожного бізнес-процесу. Досліджено питання зниження загальних логістичних витрат транспортного виробничого підприємства. Новизна. Розроблено удосконалену модель зниження логістичних витрат транспортних виробничих підприємств, які виникають на всіх етапах відтворювального циклу. Універсальна модель комплексного підходу зниження логістичних витрат транспортного виробничого підприємства зниження витрат була розроблена та згрупована автором на основоположних аспектах з урахуванням трьох основних направленнях (система визначення витрат; часові рамки витрат; компоновка витрат). Практична значущість. Отримані висновки мають прикладне значення для механізму зниження витрат на виробничих транспортних підприємствах України. Елементи запропонованої моделі функціонують на підставі контролю витрат по основних трьох етапах, що є основним інструментом їх регулювання. Окрему увагу приділено елементам представленої моделі, на підставі чого доведено ствердження, що вона відповідає всім вимогам по скороченню витрат та буде оптимально-практичним важелем для того, щоб вплинути на мінімізацію витрат виробничого транспортного підприємства. |
Література: | - 1. Derzhavnyi sait Ukrainy «Nakazy Ministerstva finansiv Ukrainy u 2024». Retrieved from https://mof.gov.ua/uk/decrees_2024-713
- 2. Broiaka, A.A. (2017). Makroekonomichni pokaznyky yak indykatory sotsialno-ekonomichnoho rozvytku krainy. Proceedings from MIIM ’17: Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia «Suchasnyi stan ta perspektyvy rozvytku ekonomiky, obliku, finansiv ta upravlinnia v Ukraini ta sviti». (pp. 34-36). Poltava: TsFEND. URL: http://socrates.vsau.edu.ua/repository/getfile.php/15584.pdf
- 3. Halat, L.O. (2023). Lohistychnyi menedzhment yak instrument dlia zabezpechennia efektyvnosti diialnosti pidpryiemstva. Tavryiskyi naukovyi visnyk, Ser. : Ekonomika. Kherson: KhDAEU, (16), pp. 108-113. https://doi.org/10.32782/2708-0366/2023.16.14
- 4. Haidutskyi, A. Yak Ukraini podvoity VVP? I yakym shliakhom pity kraini? Retrieved from http://gazeta.dt.ua/finances/yak-ukrayini-podvoyiti-vvp-i-yakim-shlyahompiti-krayini-_.html.
- 5. Hrytsenko, N.V. (2021). Suchasnyi pohliad na ekonomichnu otsinku transportnykh proektiv. Naukovo-praktychnyi zhurnal «Rehionalna ekonomika ta upravlinnia», 2(32), Zaporizhzhia, pp. 47-60. Retrieved from https://dspace.ksaeu.kherson.ua/bitstream/handle/123456789/7703/%D0%A0%D1%83%D0%B4%D1%96%D0%BA%20%D0%9D.%D0%9C.%D0%A0%D0%B5%D0%B3%D1%96%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0%20%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D1%96%D0%BA%D0%B0%20%E2%84%962%20%2832%29_%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%8C_2021%20%281%29.pdf?sequence=1&isAllowed=y
- 6. Hrytsenko, N.V. (2023). Otsinka potentsialu upravlinnia staloi kontseptsii rozvytku transportnykh pidpryiemstv. Visnyk NDISE. Vyd. «Helvetyka», Issue 3(07), Odesa, pp. 5-8 Retrieved from http://e-visnyk.dniprondise.in.ua//journals/1_2023/3.pdf
- 7. Zavytyi, O., Didorenko, T., Kondriuk, L. (2019). Lohistychni vytraty vyrobnychykh pidpryiemstv yak obiekty obliku ta kontroliu. Instytut bukhhalterskoho obliku, kontrol ta analiz v umovakh hlobalizatsii. (1-2), pp. 49-73. DOI: https://doi.org/10.35774/ibo2019.01.049
- 8. Turovska, A.O. Analiz dovhostrokovoi dynamiky realnoho VVP Ukrainy. Retrieved from http://nuwm.edu.ua/images/content/radamv/Visnyk_4/57.pdf.
- 9. Laburtseva, O.I. (2020). Znyzhennia vytrat pidpryiemstva za dopomohoiu autsorsynhu: zarubizhnyi dosvid. Zhurnal «Investytsii: praktyka ta dosvid». ChNU im. Petra Mohyly, TOV `DKS Tsentr, №3, Mykolaiv, p. 5-9. https://doi.org/10.32702/2306-6814.2020.3.5.
- 10. Kostetska, N.I. (2010). Metodychni aspekty formuvannia stratehii znyzhennia vytrat pidpryiemstva [Methodical aspects of the form-bath strategy for reducing enterprise costs]. Ekonomika: problemy teorii ta praktyky: Zbirnyk naukovykh prats. Vypusk 263, Dnipropetrovsk: DNU. Vol. 1-9. T.2. pp. 443-450.
- 11. Oliynyk, T.I. Bondar, D.V. (2024). Stratehiia znyzhennia vytrat pidpryiemstva [Strategy for reducing costs of the enterprise]. «Molodyi vchenyi», 4(128), 209-214 DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2024-4-128-5
- 12. K. Kil, R. Ciukaj, O. Druhov, N. Gritsenko (2020). Determinants of the non-performing loan ration in the banking sectors of central and eastern Europe countries. Financial and credit activity: problems of theory and practice Vol.2 No.33 DOI: 10.18371/fcaptp.v2i33.206391
- 13. Laisi, M. (2022). Organizing the rail-related Services in Deregulated Railway Markets-Learning from Swedish, Danish and British Experiences. Research Reports of the Finnish Transport Agencies. - No 26. 124 p. Retrieved from https://ava.vaylapilvi.fi/ava/Julkaisut/Liikennevirasto/lts_2012-26_organizing_the_rail-related_web.pdf
|