Economic Bulletin of the National Mining University

 

IssuesSectionsAuthorsKeywords

Article

Issue:2016 №1 (53)
Section:Management
UDK:339.138
Article language:Ukrainian
Pages:132-137
Title:Determination of efficiency of modern advertising
Author:Al-Ababneh Hassan. Ali.
Annotation:Improved definition of the «advertisement effect» and “modern advertisement efficiency” notions is given. A range of optimal criteria and efficiency assessment methods of advertising events are determined. Modification of criteria and advertising efficiency assessment methods are considered taking into account the specific features of modern consumer and contemporary formats of advertising. 
Keywords:Advertising appeal, Efficiency advertising, Turnover, Profit, Influence on consumer, The criterion of advertising efficiency
File of the article:EV20161_132-137.pdf
Abstract:EV20161_132-137en.pdf 
Literature:
  • 1. Басов А. А. Контекстная реклама в Интерне- те: настольная книга рекламиста / A. A. Басов. - СПб. : Питер, 2009. - С. 151- 224.
  • 2. Берда М. Рекламная технология productplacement: особенности и преимущества / М. Берда // Меди@льманах. 2005. - № 4. - С. 30-37.
  • 3. Березин И. С. Маркетинговый анализ. Ры- нок. Фирма. Товар. Продвижение / И. С. Березин. - 3- е изд., перераб. и доп. - М. : Вершина, 2007. - С. 231 - 480.
  • 4. Бернадская Ю. С. Основы рекламы: учебник для студентов вузов / Ю. С. Бернадская [и др.]; под ред. Л. М. Дмтриевой. - М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2007. - С. 208-351. - (Серия «Азбука рекламы»).
  • 5. Брайант Д. Основы воздействия СМИ. : пер. с англ. / Дж. Брайант, С. Томпсон. - М. : Вильяме, 2004. - С. 115-432.
  • 6. Кленси К. Моделирование рынка: как спрог- нозировать успех нового продукта / К. Кленси, П. С. Крейг, МакГерри В. М.; пер. с англ. A. B. Болды- шевой. - М. : Вершина, 2007. - 272 с. : ил, табл.
  • 7. Кляйн Н. NOLOGO. Люди против брэндов / Н. Кляйн. - М. : Добрая книга, 2008. - С. 325-624.
  • 8. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент / Ф. Кот- лер, К. Л. Келлер; пер. с англ. С. Жильцов [и др.]. - 12-е изд. - СПб. : Питер, 2010. - 816 с. : ил. - (Серия «Классический зарубежный учебник»).
  • 9. Кутлалиев А. Эффективность рекламы / А. Кутлалиев, А. Попов. - М. : Эксмо, 2005. - С. 399 - 416. - (Профессиональные издания для бизнеса).
  • 10. Международный институт рекламы, 2001. 204 с. / Нестандартная наружная реклама // Реклам- ные технологии. - 2006. - №8. - С. 36-38.