Economic Bulletin of the National Mining University

 

IssuesSectionsAuthorsKeywords

Article

Issue:2016 №4 (56)
Section:Econometrics in management decision making
UDK:339.138
Article language:Ukrainian
Pages:148-155
Title:Model of decision making process of industrial enterprise participation in the exhibition with regard to consumer demand
Author:Shynkarenko N. V.
Annotation:Optimization economic-mathematical model and the algorithm of economic-mathematical modeling are developed based on the multi-attribute theory of utility considering the level of demand on products of current consumers and possible actions of competitors, which can be used for decision making in selecting the exhibitions for participation. There are shown the possibilities of the model to consider various informativeness of exhibitions, and also to have informational impact on consumers and competitors in order to achieve the maximum benefit from participation in a number of exhibitions. 
Keywords:Industry enterprises, Exhibition activities, Economic modeling, Multi-attribute theory of utility
File of the article:EV20164_148-155.pdf
Abstract:EV20164_148-155en.pdf 
Literature:
  • 1. Лук'янець Т. І. Маркетингова політика комунікацій: навч. пос. / Т. І. Лук'янець. - 2-ге вид., доп. і перероб. - К. : КНЕУ, 2003. - 524 с.
  • 2. Павленко А. Ф. Маркетингові комунікації: сучасна теорія і практика: Монографія. / А. Ф. Павленко, А. В. Войчак, Т. О. Примак. - К. : КНЕУ, 2005. - 408 с.
  • 3. Чухрай Н. І. Формування інно ваційного потенціалу підприємства: маркетингове і логістичне забезпечення: Монографія. / Н. І. Чухрай. - Львів : Націон. ун-т «Львівська політехніка», 2002. - 315 с.
  • 4. Фарберов В. І. Формування ефективного механізму управління виставковими підприємствами : Автореф. дис. канд. екон. наук : 08.06.01 / В. І. Фар- беров; НАН України. Ін-т економіки пром-сті. - До- нецьк, 2002. - 19 c. - укp.
  • 5. Коренной А. А. Информация и комму- никация / А. А. Коренной. - К. : Наукова думка, 1 986. - 128 с.
  • 6. Барнетт Дж., Мориатти С. Маркетин- говые коммуникации. Интегрированный подход / Дж. Барнетт, С. Мориатти. - СПб. : Питер, 2001. - 864 с.
  • 7. Критсотакис Я. Г. Торговые ярмарки и выставки. Техника участия и коммуникации / Я. Г. Критсотакис. - М. : Ось-89, 1997. - 224 с.
  • 8. Александрова Н. В. Выставочный мене- джмент: стратегии управления и маркетинговые коммуникации: учебное пособие для программ про- фессиональной переподготовки и повышения квали- фикации / Н. В. Александрова, И. К. Филоненко. - М. : ПРОЭКСПО, 2006. 382 с.
  • 9. Голубков Е. П. Маркетинг: выбор лучше- го решения / Е. П. Голубков. - М. : Экономика, 1993. - 224 с.
  • 10. Бердышев С. Н. Организация выставоч- ной деятельности / С. Н. Бердышев. - М. : Дашков и Ко, 2008. - 228 с.
  • 11. Грищенко І. М. Ринкові аспекти вистав- кової діяльності в Україні на сучасному етапі. / І. М. Грищенко, Н. А. Крохмальова // Актуальні проблеми економіки. - 2006. - № 9. - С. 113-119.
  • 12. Ламбен Жан-Жак. Стратегический марке- тинг. Европейская перспектива. Пер. с французско- го. -СПб. : Наука, 1996. - XV+589 с.
  • 13. Друкер П. Бизнес и инновации / П. Дру- кер. - СПб. : Вильямс, 2008. - 432 с.
  • 14. Lancaster K. Competition and product variety // Journal of Business. - 1980. - №53. - pp. 79- 103.
  • 15. Независимая система оценки выставок [Електронний ресурс]. - Режим доступу http://www.exporate.ru
  • 16. Виставкова діяльність в Україні. Статис- тичний бюлетень [Електронний ресурс]. - Режим доступу : http://www.expo.org.ua/ua/statistics.php.
  • 17. Выставки в Украине в 2011г. [Електрон- ний ресурс]. - режим доступу http://www.expoua.com/Exhibition/lang/ru/region/11.
  • 18. Bell D., Raiffa H. Tversky A. Decision Making: Descriptive, normative and prescriptive interactions. - Cambridge: Cambridge University Press, 1988 - 623 р.