ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2019 №3 (67)
Рубрика:Економіка підприємства
УДК:658.012
DOI:https://doi.org/10.33271/ev/67.115
Мова статті:Українська
Сторінки:115-125
Заголовок:Краудфандінг як стратегічний інструмент інституційної модернізації фінансового забезпечення процесу управління інноваційністю підприємств
Автор:Колещук О. Я., Національний університет «Львівська політехніка»
Анотація:У статті визначено, що на сучасному етапі соціально-економічного розвитку України відбуваються радикальні зміни економічної системи, в якій підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств досягається на засадах інноваційної модернізації технічного, технологічного та інтелектуального потенціалів. Досягнення стратегічних цілей вітчизняних підприємств в умовах постійних змін, що перетворюють інформаційні ресурси та інтелектуальний потенціал на вирішальні фактори виробництва, вимагає пошуку ефективних концепцій стратегічного управління інноваційністю підприємства. Визначено, що в сучасний період прогнозування все ширше входить практично в усі сфери розвитку підприємства та є основою для планування його діяльності. У статті розглянуто різні методи прогнозування. Запропоновано економіко-технологічний підхід до прогнозування рівня інноваційної рефлексії підприємств. Виявлено, що практичне застосування того чи іншого методу прогнозування визначається такими факторами, як об'єкт прогнозу, його точність, наявність вихідної інформації, кваліфікація прогнозиста. Наведено результати прогнозування рівня інтегрального показника інноваційної рефлексії аналізованих машинобудівних підприємств, яке свідчить про зниження його складових, що негативно вплине на подальший розвиток підприємств. Виявлено, що машинобудівним підприємствам при розробці стратегій необхідно шукати засоби, інструменти і методи для покращення процесу управління інноваційностю підприємтвами. Визначено, що необхідно використовувати всі альтернативні можливості для залучення додаткових інвестицій, одним з яких є краудфандінг як стратегічний інструмент інституційної модернізації фінансового забезпечення процесу управління інноваційністю підприємств. Доведено, що саме краудфандінг може стати поштовхом для розвитку процесу інноваційності підприємств, а також підвищить рівень їх фінансування. 
Ключові слова:Інноваційний розвиток, Стратегічне управління інноваційністю підприємства, Ефективність інноваційності, Стратегія, Прогнозування
Файл статті:EV20193_115-125.pdf
Література:
  • 1. Akoff, R. (1985). Planyrovanye budushcheho korporatsyy . Per. s anhl. / R. Akoff. - Moskva: Prohress.
  • 2. Bilyk, R.S. (2016). Modeli innovatsiinoho rozvytku natsionalnykh ekonomik v umovakh hlobalnoi konkurentsii. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia Ekonomika. Vypusk 2 (48), 6-23.
  • 3. Volosovych, S., & Vasylenko, A. (2017). Kraudfandinh yak metod finansuvannia proektiv. Modern Economics, (3). Retrieved from https://modecon.mnau.edu.ua/crowdfunding-as-an-innovativemethod [in Ukrainian]
  • 4. Harafonova, O.I. (2014). Osnovni napriamky otsinky innovatsiinoho rozvytku ta upravlinnia innovatsiiamy na pidpryiemstvakh. Biznes Inform, (3), 100-103.
  • 5. Yehorov, I.Yu. (2016). Systema kompleksnykh indykatoriv otsinky naukovo-tekhnichnoi ta innovatsiynoi diialnosti v konteksti protsesiv yevrointehratsii. Nauka ta innovatsii, (4), 21-23.
  • 6. Kovalchuk, S. (2012). Suchasnyi stan innovatsiinoho rozvytku promyslovykh pidpryiemstv Ukrainy. Ekonomist, (10), 27-32.
  • 7. Prokhorova, V.V. (2011). Metodycheskyi podkhod k razrabotke y realyzatsyy upravlencheskykh Biznes Inform, (3), 120-123.
  • 8. Fedulova, L.I. (2006). Innovatsiina ekonomika. Kyiv: Lybid.
  • 9. Chobitok, V.I. (2017). Formuvannia systemy otsinky innovatsiino-investytsiinoi diialnosti promyslovykh pidpryiemstv. Sotsialna ekonomika, 53(1), 137-139.
  • 10. Chukhrai, N. I. (2002). Formuvannia innovatsiinoho potentsialu pidpryiemstva: marketynhove i lohistychne zabezpechennia. Lviv: Vyd-vo NU «LP».
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike