ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2020 №1 (69)
Рубрика:Маркетинг
УДК:658.8 : 339.138
DOI:https://doi.org/10.33271/ev/69.177
Мова статті:Українська
Сторінки:177-186
Заголовок:Критеріальна модель оцінювання результативності партнерських відносин промислового підприємства
Автор:Куваєва Т. В., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: теоретичного узагальнення – при визначенні сутності категорії «маркетинг партнерських відносин»; логіко-аналітичних – при встановленні єдності й відмінності стратегічних цілей підприємств у партнерстві; методи економічного аналізу діяльності підприємств – при обґрунтуванні показників досягнення стратегічних цілей партнерства; стандартні методи багатокритеріальної оптимізації. Результати. Встановлено, що участь підприємств у партнерстві може бути обумовлена отриманням низки цінностей. Показано, що існують різні підходи до систематизації даних цінностей. Виявлено, що такими цінностями можуть бути змінні, які впливають на успіх відносин, як-то економічні, технічні, службові, соціальні вигоди, а також поведінкові та стратегічні аспекти. Доведено, що для формування стратегії взаємодії підприємств на засадах маркетингу партнерських відносин в Україні доцільно використовувати одночасно декілька загальноприйнятих моделей врахування мотивів. Обґрунтовано критеріальну модель мультіфакторного оцінювання результативності партнерських відносин для повного врахування цілей підприємства через формування оцінки результативності за мотивами, що пов’язують з виробничими, логістичними, маркетинговими процесами, та групу показників, що оцінюють взаємовідносини. Новизна. У процесі дослідження встановлено диференціацію та індивідуальність стратегічних цілей підприємств при участі у партнерстві, що призводить до різноспрямованості векторів їхньої діяльності і потребує комплексного оцінювання ефективності партнерських відносин. Практична значущість. Запропоновано методологічний підхід оцінювання ефективності маркетингу партнерських відносин для підприємства на базі досягнення цільового значення участі підприємства у партнерстві та подальшого коригування маркетингової стратегії. 
Ключові слова:Маркетинг партнерських відносин, Результативність партнерства, Відносини, Збалансована ситема показників, Маркетингові цінності, Логістичні мотиви, Виробничі мотиви, Маркетингові мотиви, Стратегічні цілі, Партнерство, Стратегія взаємодії
Файл статті:EV20201_177-186.pdf
Література:
  • 1. Pokaznyky strukturnoi statystyky po subiektakh hospodariuvannia z rozpodilom za yikh rozmiramy. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua/.
  • 2. Monitorynh reiestratsiynykh danykh ukrainskykh kompaniy. Retrieved from https://opendatabot.ua/.
  • 3. Farmer, D., & Macmillan, K. (1978). The benefits of reducing opportunism in buyer-supplier relationships. Purchasing and Supply Managemen, 10-13.
  • 4. Harrigan, K. R. (1988). Joint ventures and competitive strategy. Strategic Management Journal, 9(2), 141-158. doi:10.1002/smj.4250090205
  • 5. Barclay, D. W. (1992). Organizational Buying Out- comes and Their Effects on Subsequent Decisions. Euro- pean Journal of Marketing, 26(4), 48-64. doi:10.1108/03090569210012417
  • 6.Yang, Q., Liu, Y., & Li, Y. (2019). How do an alli- ance firm’s strategic orientations drive its knowledge acquisition? Evidence from Sino-foreign alliance part- nership. Journal of Business & Industrial Marketing, 34(2), 505-517. doi:0.1108/jbim-05-2018-0158
  • 7. Shaw, R. (2002). Relationship Marketing: Exploring Relational Strategies in Marketing. Interactive Marketing, 3(3), 291-292. doi:10.1057/palgrave.im.4340142
  • 8. Vanags, A., Ābeltiņa, A., & Zvirgzdiņa, R. (2018). Partnership strategy model for small and medium enter- prises. Problems and Perspectives in Management, 16(1), 336-347. doi:10.21511/ppm.16(1).2018.33
  • 9. Brown, J. R., Crosno, J. L., & Tong, P. Y. (2019). Is the theory of trust and commitment in market- ing relationships incomplete? Industrial Marketing Management, 77, 155-169. doi:10.1016/j.indmarman.2018.10.005
  • 10. Anderson, J. C., Jain, D. C., & Chintagunta, P. K. (1992). Customer Value Assessment in Business Markets: Journal of Business-to-Business Marketing, 1(1), 3-29. doi:10.1300/j033v01n01_02
  • 11. Wilson, D. T., & Jantrania, S. (1994). Under- standing the Value of a Relationship. Asia-Australia Marketing Journal, 2(1), 55-66. doi:10.1016/s1320-1646(94)70278-1
  • 12. Ford, D., & McDowell, R. (1999). Managing Business Relationships by Analyzing the Effects and Value of Different Actions. Industrial Marketing Management, 28(5), 429-442. doi:10.1016/s0019-
  • 8501(99)00065-6
  • 13. Gundlach, G. T., Achrol, R. S., & Mentzer, J. T. (1995). The Structure of Commitment in Exchange. Journal of Marketing, 59(1), 78. doi:10.2307/1252016
  • 14. Fruchter, G. E., & Sigué, S. P. (2005). Trans- actions vs. Relationships: What Should the Company Emphasize? Journal of Service Research, 8(1), 18-36. doi:10.1177/1094670505276629
  • 15. Reshetilova, T., & Kuvaeva, T. (2017). Vybir innovatsiinoi marketynhovoi stratehii promys-lovoho pidpryiemstva na zasadakh partnerstva. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, (2), 130-135.
  • 16. Gershun, A., Gorskiy, M. (2004). Tehnologii sbalansirovannogo upravleniya. Moskva: ZAO Olimp. - Biznes.
  • 17. Kaplan, R. & Norton, D. (1992). Measures then drive Performance . Harvard Business Review, 70, 1, 71-79.
  • 18. Tarasiuk, H. & Shvab, L. (2003) Planuvannia diialnosti pidpryiemstva. Kyiv: Karavela.
  • 19. Krykavskyi, Ye. (2004) Lohistyka. Dlia ekonomistiv. Lviv: Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika».
  • 20. Ferris, P. (2009) Marketingovyie pokazateli per. s angl. A. Shamray. Dnepropetrovsk: Balans Biznes Buks.
  • 21. Lylyk, I. & Kudyrko, O. Marketynhovi doslidzhennia: keisy ta sytuatsiini vpravy. Praktykum. Kyiv: KNEU
  • 22 Reshetilova, T. B., & Kuvaieva, T. V. (2018). Modeling of business forms of the industrial enterprise in the conditions of high instability of the external envi- ronment. Scientific Bulletin of National Mining Univer- sity, 1, 124-132. doi:10.29202/nvngu/2018-1/5
  • 23. Šonková, T., & Grabowska, M. (2015). Cus- tomer engagement: transactional vs. relationship market- ing. Journal of International Studies, 8(1), 196-207. doi:10.14254/2071-8330.2015/8-1/17
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike