ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2020 №4 (72)
Рубрика:Міжнародні економічні відносини
УДК:316.422.44:330.977
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/72.028
Мова статті:Українська
Сторінки:28-35
Заголовок:Інноваційні стратегії розвитку міжнародних компаній в умовах глобалізації
Автори:Прушківська Е. В., ДВНЗ Національний університет «Запорізька політехніка»,
Авраменко К. О., ДВНЗ Національний університет «Запорізька політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. В основу дослідження покладено структурно- функціональний аналіз, який дозволяє реалізувати принцип системності і завдяки цьому прослідкувати процес формування та реалізації інноваційних стратегій розвитку міжнародних компаній. Поряд з цим у процесі дослідження застосовувалися такі методи, як: абстрагування при − з’ясуванні сутності понять «стратегія» та «інноваційна стратегія», типологізації – при виокремленні сучасних інноваційних стратегій розвитку; класифікації – при виявленні чинників впливу на мінливість інноваційної стратегії. Результати. У процесі дослідження узагальнено поняття «стратегія» та «інноваційна стратегія». Проаналізовано переваги та недоліки інноваційних стратегій на прикладі діяльності міжнародних компаній. Класифіковано типи та виокремлено характерні риси сучасних інноваційних стратегій міжнародних компаній. Виявлено, що найбільш дієвою є інноваційна стратегій компаній тоді, коли в процесі її реалізації враховуються внутрішні та зовнішні чинники впливу в певний період. Проаналізовано чинники, які суттєво впливають на формування гнучкості інноваційної стратегії розвитку компанії в умовах глобалізації. Новизна. Обґрунтовано, що процес зародження інноваційної стратегії в умовах глобалізації відбувається шляхом послідовного перетворення «ідеї» на готовий продукт. Продемонстровано, що інноваційна стратегія повинна бути гнучкою, і в умовах ринкових змін має швидко трансформуватися в нову стратегію, яка забезпечує інноваційний розвиток компанії. Практична значущість. Досвід міжнародних компаній, які є лідерами інноваційного розвитку свідчить про необхідність застосування інноваційної стратегії, оскільки це є запорукою тривалого успіху компанії та засобом забезпечення її конкурентної стійкості й конкурентоспроможності в умовах глобалізаційних викликів. 
Ключові слова:Глобалізація, Стратегія, Інновації, Науково-технічний прогрес, Інноваційна стратегія, Міжнародні компанії, Діяльність, Інтеграція, Конкурентоспроможність
Файл статті:EV20204_028-035.pdf
Література:
  • 1. Porter, M. (2005). Konkurentsiya. (Trans.). Moskva: Publishing House «Williams».
  • 2. Barker, A. (2004). Alkhimiya innovatsiy. (A.R. Khanukaev, Trans.). Moskva: Vershina.
  • 3. Schumpeter, Y. (1982). Teoriya ekonomicheskogo razvitiya. Moskva: Progress.
  • 4. Chubay, V.M. (2010). Sut i vydy innovatiynykh stratehiy mashynobudivnykh pidpryiem- stv. Biuleten Mizhnarodnoho Nobelivskoho ekonomich- noho forumu, T.2, 1(3), 347-356.
  • 5. Kuzmin, O.Ye., Melnik, O.H., & Romanko, O.P. (2011). Konkurentospromozhnist pidpryiemstva: planuvannia ta diahnostyka. Ivano-Frankivsk: IFNTUNH.
  • 6. Krasnokutska, N.V. (2003). Innovatsiynyy menedzhment. Kyiv: KNEU.
  • 7. Ivaschenko, O.V., & Yezhachenko, Ye.V. (2013). Innovatiyni stratehii ta ekonomichnyy rozvytok. Donbas, Zaporizka derzhavna inzhenerna akademiya, 1-3.
  • 8. Berdanova, O., & Vakulenko, V. (2012). Stratehichne planuvannia mistsevoho rozvytku. Shvey- tsarsko-ukrainskyy proekt «Pidtrymka detsentralizatsii v Ukraini». Kyiv: TOV «Sofia-A».
  • 9. Rakhimova, S.A. (2017). Realizatsiya inno- vatsionnykh proektov posredstvom formirovaniya inno- vatsionnoy politiki razvitykh i bystrorazvivayushchikhsya stran. Nauchnoe obozrenie. Ekonomicheskie nauki, (2), 108-117.
  • 10. Morbey, G.K. R & D. (1989). Expenditures and Profit Growth // Research-Technology Management, Vol. 32, № 3, May-June. pp. 20-23.
  • 11. Freeman, C., Nelson, R., Silverberg, G. & Soete. L. (1988). Technical Change and Economic Theory, in G. Dosi «Japan: A New National System of Innovation», Pinter, P. 330-348.
  • 12. The Global Competitiveness Report 2016-2017 Retrieved from https://www.weforum.org/reports/the- globalcompetitiveness-report-2016-2017.
  • 13. Lazarieva, Ye. (2009). Doslidzhennia za- konomirnostey innovatsiynykh peretvoren u rehionalniy ekonomitsi. Ekonomist, (9), 35-37.
  • 14. TOP-10 naybilsh innovatsiynykh kompaniy vid Forbes 2017. Retrieved from https://mind.ua/news/20175360-top-10-najbilsh- innovacijnih-kompanij-vid-forbes.
  • 15. TOP-20 naybilshykh kompaniy svitu 2019. Retrieved from https://marketer.ua/ua/top-20-largest- companies-in-the-world/-.
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike