ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2022 №2 (78)
Рубрика:Маркетинг
УДК:658.8: 346.7 621.3
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/78.159
Мова статті:Українська
Сторінки:159-170
Заголовок:Вплив концепції маркетингу 4.0 на функціонування конкурентного ринку електроенергії України
Автори:Куваєва Т. В., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Захарченко Ю. В., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування загальних та спеціальних методів наукового пізнання: абстракції – при встановленні сутності маркетингу 4.0; порівняння – при виявленні переваг та недоліків концепції маркетингу 4.0; структурнофункціонального – при визначенні структури та особливостей сучасного конкурентного ринку електроенергії; системний підхід – при з’ясуванні напрямів впливу маркетингу 4.0 на функціонування конкурентного ринку електроенергії. Результати. Розглянуто сутність маркетингу 4.0 та встановлено його ключові переваги. Виявлено, що кожна перевага цієї концепції має відповідну проекцію недоліків, що знаходить свій прояв у відсутності необхідної інфраструктури та труднощів у розумінні споживачами особливостей використання таких технологій. Визначено структуру та особливості сучасного конкурентного ринку електроенергії. Показано, що сучасна модель функціонування конкурентного ринку електроенергії України повністю відповідає європейському ринку і є більш ефективною та орієнтованою на потреби споживача. Здійснено аналіз впливу маркетингу 4.0 на функціонування конкурентного ринку електроенергії. Cформовано ключові аспекти такого впливу, а саме: ефективний енергетичний маркетинг, підвищення електричної мобільності щодо забезпечення споживачів електроенергією і створення енергетичних кооперативів для забезпечення функціонування конкурентного ринку електроенергії. Новизна. У процесі дослідження виявлено особливості функціонування сучасного ринку електроенергії, які полягають у його поступовій трансформації на більш конкурентну ринкову структуру. Доведено, що цей процес передбачає використання інструментів маркетингу 4.0 з метою регулювання бізнес-процесів. Практична значущість. Визначено ключові аспекти впливу маркетингу 4.0 на функціонування конкурентного ринку електроенергії України. 
Ключові слова:Маркетинг, Цифровий маркетинг, Конкурентний ринок електроенергії, Учасники енергоринку, Структура функціонування ринку електроенергії, Розумні мережі, Циркуляційна економіка, Екологічно чиста енергетика
Файл статті:EV20222_159-170.pdf
Література:
  • 1. Krysovatyi, A.I., Sokhatska, O.M., Skavronska, I.V. (et al.). (2018). Chetverta promyslova revoliutsiia: zmina napriamiv mizhnarodnykh investytsiynykh potokiv. A.I. Krysovatyi, O.M. Sokhatska. (Eds.). Ternopil: Osadtsa Yu.V.
  • 2. Trotsenko, L. DTEK initsiiuie zbilshennia potuzhnosti zelenoi enerhetyky v Ukraini 24 travnia 2022 .ua.korrespondent.net. Retrieved from https://ua.korrespondent.net/business/companies/4480792-dtek-initsiuiie-zbilshennia-potuzhnosti-zelenoi-enerhetyky-v-ukraini.
  • 3. «Zelena khvylia»: palyvna kryza y pilhy pidihrivaiut popyt na elektrokary. ua-energy.org. Retrieved from https://ua-energy.org/uk/posts/zelena-khvylia-palyvna-kryza-i-pilhy-pidihrivaiut-popyt-na-elektrokary.
  • 4. Starostina, A.O., Kravchenko, V.A., Pryhara, O.Yu., & Yarosh-Dmytrenko, L.O. (2018). Marketynh. Kyiv: «NVP «Interservis».
  • 5. Kotler, Ph., Kartajaya, H., & Setiawan I. (2016). Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Somerset: Wiley.
  • 6. Oklander, M.A., Oklander, T.O., Yashkina, O.I (et al.). (2017). Tsyfrovyi marketynh - model marketynhu XXІ storichchia. M.A. Oklander (Ed.). Odesa: Astroprynt.
  • 7. Krykavskyi, Ye.V., Kosar, N.S., & Moroz, L.A. (2001). Marketynh enerhozabezpechennia. Lviv: Natsionalnyi universytet «Lvivska politekhnika».
  • 8. Burbelo, M.I., Biriukov, O.O., & Melnychuk, L.M. (2008). Marketynh enerhii. Vinnytsia: VNTU.
  • 9. Zakon Ukrainy «Pro rynok elektrychnoi enerhii» vid 13.04.2017 r. № 2019-VIII; iz zmin. ta dop. vid. 19.08.2022. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2019-19#Text
  • 10. Forum «Ukraina 30: Tsyfrovizatsiia»: tsyf- rovizatsiia ta avtomatyzatsiia merezhi peretvoriuiut ukrainski merezhi v «rozumni» Smart Grid. grids.dtek.com. Retrieved from https://grids.dtek.com/media-center/press/all-ukrainian- forum-ukraine-30-digitalization-digitalization-and-network-automation-are-turning-ukrainian-grids-into-smart-grid.
  • 11. Ukraina pryiednalas do enerhosystemy kontynentalnoi Yevropy cherez chlenstvo v ENTSO-E. everlegal.ua. Retrieved from https://everlegal.ua/ukrayina-pryednalas-do-energosystemy-kontynentalnoyi-evropy-cherez-chlenstvo-v-entso-e [in Ukrainian].
  • 12. Ruban, V.V. (2017). Tsyfrovyi marketynh: rol ta osoblyvosti vykorystannia. Ekonomichnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii, Issue 2(2),
  • 20-25. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/evzdia_2017_2%282%29__5
  • 13. Kazanskyi, S.V. (2017). Rynky elektrychnoi enerhii: svitovyi dosvid ta ukrainski realii. S.V. Kazanskyi (Ed.). Kyiv: KPI imeni Ihoria Sikorskoho. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/132193391.pdf
  • 14. Ofitsiinyi sait operatora rynku elektrychnoi enerhii AT «Operator rynku». oree.com.ua. Retrieved from https://www.oree.com.ua/
  • 15. Postanova NKREKP «Pravyla rynku «na dobu napered» ta vnu-trishniodobovoho rynku» vid 14.03.2018 roku № 308; iz zminamy ta dopovnenniamy vid 01.07.2021. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy. - Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0308874-18?find=1&text=%D0%9E%D0%A1%D0%A0#w1_1
  • 16. Ofitsiinyi sait harantovanoho pokuptsia elektrychnoi enerhii DP «Harantovanyi pokupets» gpee.com.ua. Retrieved from https://www.gpee.com.ua/ [in Ukrainian].
  • 17. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy «Poriadok provedennia konkursu z vyznachen-nia postachalnyka universalnykh posluh» vid 12.12.2018 r. № 1055; iz zminamy ta dopovnenniamy vid. 18.08.2020. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1055-2018-%D0%BF#Text
  • 18. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy «Poriadok provedennia konkursu z vyznachen-nia postachalnyka «ostannoi nadii» vid 12.12.2018 r. №1056; iz zminamy ta dopovnenniamy vid. 18.08.2020. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1056-2018-%D0%BF#Text
  • 19. Pravyla rozdribnoho rynku elektrychnoi enerhii: postanova NKREKP vid 14.03.2018 r. № 312; iz zmin. ta dop. vid. 21.05.2022. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy. Retrived from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0312874-18#Text
  • 20. Zelena knyha «Rozdribnyi rynok elektry- chnoi enerhii». Ofis efektyvnoho rehuliuvannia, kviten, 2017. cdn.regulation.gov.ua. Retrieved from https://cdn.regulation.gov.ua/12/ed/8b/5a/regulation.gov.ua_GP%20Electricity%20market.pdf
  • 21. Bila knyha «Rehuliuvannia rozdribnoho ry- nku elektrychnoi enerhii. Osnovni napriamy optymiza- tsii». Ofis efektyvnoho rehuliuvannia, serpen, 2017. issuu.com. Retrieved from https://issuu.com/office_brdo/docs/?embed_cta=embed_badge&embed_context=embed&embed_domain=regulation.gov.ua&utm_medium=referral&utm_source=regulation.gov.ua&embed_id=24153752%2F52394690
  • 22. A new energy economy is emerging. World Energy Outlook. IEA. iea.org Retrieved from https://www.iea.org/reports/world-energy-outlook-2021/a-new-energy-economy-is-emerging
  • 23. Paryzka uhoda vid 12.12.2015. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_l61#Text
  • 24. Kotler, Ph., Kartajaya, H. & Setiawan, I. (2021). Marketing 5.0: Technology for Humanity. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons.
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike