ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2022 №3 (79)
Рубрика:Міжнародні економічні відносини
УДК:339.137.2
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/79.023
Мова статті:Українська
Сторінки:23-32
Заголовок:Конкурентна боротьба ТНК на світовому ринку легкових автомобілів: сучасний стан та тенденції розвитку
Автори:Лазнева І. О., Національний університет «Запорізька політехніка»,
Васильченко К. І., Національний університет «Запорізька політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: структурного аналізу – при дослідженні особливостей розвитку світового автомобільного ринку; методу порівнянь – при визначенні основних конкурентних стратегії, які застосовуються автомобільними транснаціональними компаніями; факторного аналізу – при виявленні сучасних трендів розвитку автомобільної галузі. Результати. У статті проаналізовано особливості розвитку світового автомобільного ринку. Визначено, що на сучасному етапі розвитку лідерами з виробництва автомобілів є розвинуті країни світу (США, Німеччина, Японія) та країни, економіка яких стрімко розвивається (Китай, Бразилія, Індія). Найбільша концентрація виробничих потужностей провідних автокомпаній відмічається у регіонах Азії та Європі. Виділено основні конкурентні стратегії автомобільних ТНК. Визначено, що, насамперед, застосовуються стратегічні альянси, спільні підприємства та інші форми стратегічної кооперації задля підвищення своєї конкурентоспроможності, особливо у сфері інновацій, оскільки саме інновації відіграють провідну роль у подальшому розвитку автомобілебудівних ТНК. Швидкі темпи технологічних і соціальних змін зробили інновації життєво важливими для сучасних компаній. Подолання нових викликів і якнайкраще використання можливостей вимагає розробки інноваційних стратегій, які передбачають модифікацію або створення нових ціннісних пропозицій. Новизна. Під час дослідження світового автомобільного ринку визначено основні сучасні конкурентні стратегії, які застосовуються провідними автомобільними компаніями. З’ясовано, що перспективи для успішного функціонування транснаціональних компаній автомобільної галузі можливі лише при впровадженні інноваційних стратегій. Практична значущість. Визначення основних методів конкурентної боротьби провідних автомобільних ТНК можуть бути основою для українських автомобільних компаній при розробці стратегій підвищення конкурентоспроможності, враховуючи потреби національного та світового ринків. 
Ключові слова:Стратегія, Конкуренція, Світовий автомобільний ринок, Транснаціональні корпорації, Конкурентоспроможність, Автомобілебудування, Інновації, Електромобілі
Файл статті:EV20223_023-032.pdf
Література:
  • 1. Kovalevskyi, L.H., & Korovaichenko, N.Yu. (2015). Svitovyi avtomobilnyi rynok: suchasnyi stan, osoblyvosti ta perspektyvy rozvytku. Zovnishnia torhivlia: ekonomika, finansy, pravo, (5-6), 60-67.
  • 2. Semenenko, T.M. (2018). Stratehii internatsionalizatsii avtomobilnykh TNK v umovakh hlobalnoi finansovo-ekonomichnoi nestabilnosti. Biznes Inform, (7), 20-25.
  • 3. Shapurova, O.O. (2017). Ekonomichni aspekty korporatsii avtomobilnoi industrii: vyrobnytstvo, zbut, finansova stiikist. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, Issue 11, 174-180.
  • 4. Pronoza, P.V. (2015). Svitove avtomobilebuduvannia: suchasni tendentsii ta perspektyvy rozvytku. Biznes-Inform, (8), 118-125.
  • 5. Top Countries in Vehicles in Use // Nation Mas- ter. Retrieved from https://www.nationmas-ter.com/nmx/ranking/vehicles-in-use
  • 6. Production statistics // OICA. Retrieved from https://www.oica.net/production-statistics/
  • 7. McKinsey & Company. Retrieved from https://www.mckinsey.com/industries/automotive-and-assembly/our-insights/disruptive-trends-that-will-trans-form-the-auto-industry/de-DE
  • 8. Forbes Global 2000 List 2022. Retrieved from https://www.forbes.com/lists/global2000/?sh=5a3cd47e5ac0#tab:overall
  • 9. Statista. Leading automotive firms by R&D 2021. Retrieved from https://www.statista.com/statis-tics/566060/automotve-firms-by-research-development-spending/
  • 10. IEA – International Energy Agency. Retrieved from https://www.iea.org
  • 11. Ernst & Young. Retrieved from https://www.ey.com/uk_ua
  • 12. Reuters. Global carmakers now target $515 bil- lion for EVs, batteries. Retrieved from https://www.reu-ters.com/business/autos-transportation/exclusive-global-carmakers-now-target-515-billion-evs-batteries-2021-11-10/
  • 13. BCG. Shared, Autonomous, and Electric: An Update on the Reimagined Car. Retrieved from https://www.bcg.com/publications/2022/update-on-shared-autonomous-electric-vehicles-market
  • 14. Statista. Estimated plug-in electric vehicle sales worldwide in 2021, by automaker. Retrieved from https://www.statista.com/statistics/977407/global-sales-of-plugin-electric-vehicles-by-brand/
  • 15. Avtonovyny Ukrainy - Autoua.net. Retrieved from https://autonews.autoua.net
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike