Основні рецензенти

Білоцерківець Володимир Вікторович - Український державний університет науки та технологій

Герасименко Анжеліка Григорівна - Київський національний торговельно-економічний університет

Завгородня Олена Олександрівна - Український державний університет науки та технологій

Литвиненко Наталія Іванівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Тарасевич Віктор Миколайович - Український державний університет науки та технологій

Пилипенко Ганна Миколаївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Ходжаян Аліна Олександрівна - Київський національний університет ім. Т.Г. Шевченка

Прушківський Володимир Генадійович - Національний університет «Запорізька політехніка»

Задоя Анатолій Олександрович - Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля

Прушківська Емілія Василівна - Національний університет «Запорізька політехніка»

Мушникова Світлана Анатоліївна - Український державний університет науки та технологій

Пилипенко Юрій Іванович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Смєсова Вікторія Леонідівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Безугла Людмила Сергіївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Амоша Олександр Іванович - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Булєєв Іван Петрович - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Залознова Юлія Станіславівна - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Ареф’єва Олена Володимирівна - Національний авіаційний університет

Прохорова Вікторія Володимирівна - Українська інженерно-педагогічна академія

Вагонова Олександра Григорівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Єрмошкіна Олена Вячеславівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Макурін Андрій Андрійович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Пашкевич Марина Сергіївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Усатенко Ольга Володимирівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Лазебник Лариса Леонідівна - Університет державної фіскальної служби України

Чуріканова Олена Юріївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Бардась Артем Володимирович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Бойченко Микола Вікторович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Іванова Марина Іллівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Трифонова Олена Василівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Швець Василь Якович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Красовська Олена Юріївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Касян Сергій Якович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Метеленко Наталія Георгіївна - Запорізька державна інженерна академія

Петруня Юрій Євгенович - Університет митної справи та фінансів


ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2025 №2 (90)
Рубрика:Маркетинг
УДК:330.3:378
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/90.068
Мова статті:Англійська
Сторінки:68-78
Заголовок:Тенденції цифровізації в українській вищій освіті: потреби та вподобання зацікавлених сторін
Автори:Пілова К. П., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Куваєва Т. В., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Пілова Д. П., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Череп А. Ю., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: стратифікованої вибірки – при визначенні вподобань, досвіду та очікувань студентів щодо інтеграції цифрових інструментів в освіту, а також якість і формати цифрових навчальних матеріалів; збору даних – з метою вивчення ключових аспектів цифровізації вищої освіти; case-study – для визначення найкращих практик та стратегій, які використовують ЗВО для підвищення якості та доступності освіти; аналізу даних – для узагальнення вподобань і потреб студентів і викладачів ЗВО при впровадженні цифрових інструментів в освіту. Результати. Проведено опитування викладачів та студентів серед більш ніж 50% від загальної кількості ЗВО України щодо цифровізації освітнього контенту та загальних трендів в сучасній вищій освіті. Встановлено адаптивність студентів та викладачів ЗВО України до сучасних умов функціонування та цифровізації вищої освіти з необхідністю (на рівні більш ніж 90%) постійного удосконалення дисциплін, що викладаються. Визначено необхідність адаптації навчальних програм, а також посиленій співпраці з європейськими університетами як в освітній, так і в науковій діяльності для створення сучасного контенту, який відповідатиме потребам студентів та ринку праці та їх конкурентоспроможності в сучасних умовах глобалізації. Новизна. Результати дослідження зазначають необхідність вдосконалення цифрових освітніх технологій і контенту університетами України, їх активного залучення до нових форматів навчання та інтеграції міжнародного досвіду зі створенням спільних освітніх ініціатив з іноземними партнерами та розширенням можливостей для інтернаціоналізації вищої освіти. Практична значущість. Визначені стратегічні шляхи розвитку української системи вищої освіти, які полягають в інтеграції освітнього контенту в Європейській освітній простір шляхом створення спільних освітніх програм та наукових проєктів, які забезпечать обмін досвідом та підвищать конкурентоспроможність ЗВО України та випускників на глобальному ринку праці. 
Ключові слова:Економічний розвиток, Конкурентоспроможність, Ринок праці. цифровізація освіти, Вища освіта, Освітній контент, Інтернаціоналізація
Файл статті:EV20252_068-078.pdf
Література:
  • 1. Revenko, D., Romanenkov, Y., Polozova, T., Lebedchenko, V., & Molchanova, K. (2024). The impact of digitalization on the economic growth of the European Union: an empirical study. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(13), (129), 46-56. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.304256
  • 2. Eda, Kaya, and Yusuf, Karakuş (2024). Digitalization in Human Resources Management: A Conceptual Study on Hotel Organizations Journal of tourism research institute, 5(1), 43-53.
  • 3. Gargi, Malhotra and Mridula, Mishra (2023). A Study on the Impact of Digitalization on SME Growth. In book: Drivers of SME Growth and Sustainability in Emerging Markets. DOI: 10.4018/979-8-3693-0111-1.ch007
  • 4. Zikri Habibi, Djunaidi, and Nikmah, Dalimunthe (2024). The Impact of Digitalization on Work Patterns and the Protection of Workers' Rights: a Study of Labor Law in the Banking Sector. International Journal Of Education Social Studies And Management (IJESSM), 4(3), 1187-1193. DOI: 10.52121/ijessm.v4i3.499
  • 5. Tamara B., Harris (2024). Digital Transformation in Education: Emerging Trends and Best Practices Across Borders DOI: 10.59613/armada.v2i3.2871
  • 6. Van Thanh, Duong, Mark, Ashwill, and Hoang Anh, Tuan (2024). Redefining Higher Education in Vietnam in the Digital Age. In book: Vietnamese Higher Education at a Crossroads. DOI: 10.1007/978-3-031-61838-3_1
  • 7. Shermaine, Barrett, and Eraldine, Williams-Shakespeare (2024). A Study of Digitalization of Higher Education Institutions in the Caribbean. Journal of Comparative & International Higher Education, 16(2). DOI: 10.32674/jcihe.v16i2.5704
  • 8. Y., Orazbek, M.T., Davletova, and Nazym, Dulatbekova (2024). Assessment of Digitalization in Higher Education: A Case Study of Turan University. BULLETIN OF THE KARAGANDA UNIVERSITY ECONOMY, SERIES 11529(3), 79-88. DOI: 10.31489/2024ec3/79-88
  • 9. Maguatcher, Jeremie, and Ning, Ru (2023). Research on advancing the digital transformation of higher education in Cameroon. International Journal of Current Research, 15(05), 24506-24511. DOI: https://doi.org/10.24941/ijcr.45254.05.2023
  • 10. Sakeena, Alikhan, and Thayananthy, Sritharan (2024). Online Learning Challenges Encountered by University Students Amidst the COVID-19 Pandemic: A Systematic Review of Digital Divide Perspective. Journal of the University Librarians Association of Sri Lanka, 27(2). DOI: 10.4038/jula.v27i2.8092.
  • 11. Mahikala, Niranga, and Darshana, Sedera (2024). «Is It Hype or Reality?»: A Global Study of Assessing the Rate of Digitalization. In book: Encyclopedia of Information Science and Technology, Sixth Edition. DOI: 10.4018/978-1-6684-7366-5.ch049
  • 12. G.G., Pivnyak, O.S., Kovrov, A.Yu. Cherep (2013). Modern role of resource universities for ensuring sustainable environmental development of mining regions. Scientific Bulletin of National Mining University, (1), 77-83.
  • 13. Nida, Mačerauskienė, and Emre, Dinçer (2024). Envisioning the Entrepreneurial University 2.0: A Foresight Study on Creativity and Digitalization. Global and Lokal Distance Education- GLOKALde 10(3)
  • 14. Navneet, Kumar, and Sachin, Saini (2024). Study of Digitalization and Industry 4.0 Implementation in SME’s Scope, 14(2), 1901-1917.
  • 15. Parkev, Avetisyan, Naira, Gevorgyan, and Mary, Tadevosyan (2024). The Role of Managerial Competencies in Higher Education: Navigating Current Transformational Trends. Revista de Gestão Social e Ambiental, 18(10), e09400. DOI: 10.24857/rgsa.v18n10-277
  • 16. Recovery of Ukraine [Internet]. Retrieved from https://recovery.gov.ua/project/program/improve-education-system
  • 17. Kuvaieva, T, & Pilova, K. (2021). Forms of organization of production activity of enterprises in terms of probabilistic nature of demand. Scientific Bulletin of National Mining University, (4), 177-184. https://doi.org/10.33271/nvngu/20214/177
  • 18. Ministry of Education and Science of Ukraine. Concept of digital transformation of education and science for the period until 2026. Retrieved from https://mon.gov.ua/news/kontseptsiya-tsifrovoi-transformatsii-osviti-i-nauki-mon-zaproshue-do-gromadskogo-obgovorennya
  • 19. Olatunbosun, Bartholomew Joseph, Obianuju Clement, Onwuzulike, and Kazeem, Shitu (2024). Digital transformation in education: Strategies for effective implementation. World Journal of Advanced Research and Reviews, 23(2). DOI: 10.30574/wjarr.2024.23.2.2668
  • 20. Alina, Androshchuk (2022). Higher education of Ukraine in the conditions of war and digital transformation: state and prospects for development. EUROPEAN HUMANITIES STUDIES: State and Society, (4), 4-19. https://doi.org/10.38014/ehs-ss.2022.4.01
  • 21. Volodymyr, Tyshchenko, Yaroslav, Bielousov, Vadym, Yemets, and Dmytro, Beder (2024) The impact of digital transformation on the development of post-war regions of Ukraine. Revista Amazonia Investiga, 13(81), 86-97. DOI: 10.34069/AI/2024.81.09.6
  • 22. Qi, Zhang, Boxuan, Shi, Yuchao, Liu, Zhou, Liang, & Liangqun, Qi (2024). The impact of educational digitalization on the creativity of students with special needs: the role of study crafting and creative self- efficacy. Humanities and Social Sciences Communications, 11(1). DOI: 10.1057/s41599-024-03232-w

Адреса редакції:

Кафедра міжнародних відносин і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
Air Force 1

Головний редактор журналу

Макурін А.А., доктор економічних наук, професор кафедри міжнародних відносин і аудиту НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Члени редакційної колегії:

Бардась А.В., д. е. н.; Безугла Л.С., д. е. н.; Бєлобородова М.В., к. е. н.; Бондаренко Л.А., к.е.н.; Бойченко М.В., д. е. н.; Булєєв І.П., д. е. н.; Герасименко А.Г., д. е. н.; Герасименко Т.В., к. геол. н.; Григоренко І.В., к. е. н., Добрянська Н.А., д. е. н.; Єрмошкіна О.В., д. е. н.; Залознова Ю.С., член-кореспондент НАН України, д. е. н.; Іванова М.І., д. е. н.; Касян С.Я., к. е. н.; Корнєєв В.В., д. е. н.; Красовська О.Ю., д. е. н.; Литвиненко Н.І., д. е. н.; Павлова В.А., д. е. н.; Пашкевич М.С., д. е. н.; Пилипенко Г.М., д. е. н.; Пилипенко Ю.І., д. е. н.; Прушківська Е.В., д. е. н.; Славкова А. А., к. е. н.; Смєсова В.Л., д. е. н.; Терещенко Е.Ю., к. т. н.; Трифонова О.В., д. е. н.; Усатенко О.В., д. е. н.; Шинкаренко Н.В., к. е. н; Чуріканова О.В., д. е. н.; Якименко-Терещенко Н.В., д. е. н.


Закордонні члени редакційної колегії:

Даріюш С. (Університет AGH, м. Краків, Польща), Кошебаєва Г.К. (Карагандинський державний університет, м. Караганда, Казахстан), Росак-Широцка Й. (Ченстоховський технологічний університет, м. Ченстохова, Польща), Січінава А. (Грузинський технічний університет, м. Тбілісі, Грузія), Тарас В. (Університет Північної Кароліни, м. Грінсборо, США, Юревічейне Д. (Вільнюський технічний університет Гедімінаса, м .Вільнюс, Литва).


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Літвінов Ю.І.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple