ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2015 №3 (51)
Рубрика:Розвиток економічної освіти
УДК:316.47
Мова статті:Російська
Сторінки:146-154
Заголовок:Партнерство як метод просування моделі вищої освіти для цілей сталого розвитку
Автори:Швець В. Я.,
Палехова Л. Л.,
Шмідт М.,
Палехов Д. А.
Анотація:У статті уточнено сутність партнерства як прикладного механізму модернізації вищої освіти, сформульовано специфічні ознаки партнерства у сфері вищої освіти для цілей сталого розвитку. Обґрунтовано основні види та функції партнерства для переходу українських вишів на модель вищої освіти для сталого розвитку. Показано відмінності та взаємозв'язок внутрішнього і зовнішнього партнерства для просування принципів вищої освіти для сталого розвитку, проаналізовано досвід партнерських відносин ДВНЗ «Національний гірничий університет» та Бранденбурзького технічного університету Коттбус-Зенфтенберг для підвищення рівня знань та поінформованості щодо різних аспектів сталого розвитку. 
Ключові слова:Сталий розвиток, Вища освіта для сталого розвитку, Партнерство зовнішнє і внутрішнє, Партнерство університетів
Файл статті:EV20153_146-154.pdf
Реферат:EV20153_146-154ua.pdf 
Література:
  • 1. We the Peoples: The Role of the United Nations in the 21st Century. Secretary-General Report of 27 March 2000, UN Doc. A/54/2000 (Millennium Report) [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://unpan1.un.org/intradoc/groups/public/documents/un/unpan000923.pdf (последнее обращение 25.06.2015).
  • 2. UNESCO Roadmap for Implementing the Global Action Programme on Education for Sustainable Development. Resolution adopted on the report of the ED Commission at the 16th plenary meeting, on 19 November 2013 // United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, 2014, p. 37 [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002305/230514e.pdf (последнее обращение 25.07.2015).
  • 3. UN Decade of Education for Sustainable Development: Final Report // United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, 2014, p. 198 [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002301/230171e.pdf (последнее обращение 20.07.2015).
  • 4. Aichi-Nagoya Declaration on Education for Sustainable Development // United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, 2014 [Электрон- ный ресурс]. - Режим доступа: http://www.unesco.org/new/fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/ERI/pdf/Aichi-NagoyaDeclaration_EN.pdf (последнее обраще- ние 20.07.2015).
  • 5. Швец В. Я. Имплементация идей устойчивого развития в учебные программы студентов экономических специальностей / В. Я. Швец, Л. Л. Палехова, Д. А. Палехов, А. Л. Иванников // Економічний вісник НГУ. - № 2. - 2014. - С. 114-119.
  • 6. Белан Д. Освіта для сталого розвитку / Д. Белан // Теорія і практика управління соціальними системами. - 2013. - № 2. - С. 127-132.
  • 7. Боголюбов В. М. Концептуальні підходи до формування освіти для сталого розвитку // ІІІ-й Всеукраїнський з’їзд екологів з міжнародною участю (Екологія / Ecology - 2011), 21-24 вересня, 2011: збірник наукових статей.- Вінниця: ВНТУ, 2011. - Том 2. - С. 665-667.
  • 8. Лебедевич С. І. Щодо концепції екологізації університетської освіти в Україні / С. І. Лебедевич // Науковий вісник НЛТУ України. - 2013. - Вип. 23.14. - С. 382-384.
  • 9. Шмидт М. Изменение парадигмы высшего образования для целей устойчивого развития / М. Шмидт, Д. А. Палехов, В. Я. Швец, Л. Л. Палехова // Управление устойчивым развитием в условиях пере- ходной экономики: монография. - Днепропетровск- Коттбус: НГУ-БТУ, 2015. - С. 365-378.
  • 10. Квит С. М. Инновационность как норма образовательных реформ / С. М. Квит // Зеркало не- дели. Украина. - № 7, 27 февраля 2009.
  • 11. Elder J. L. Higher education and the clean energy, green economy // EDUCAUSE Review, 44(6). - 2009. - P. 108-109.
  • 12. Togo M. A systems approach to mainstreaming environment and sustainability in universities: The case of Rhodes University South Africa (Doctoral dissertation). - Rhodes University, 2009.
  • 13. Wals A. E. J. Sustainability in higher education in the context of the UN DESD: a review of learning and institutionalization processes // Journal of Cleaner Production 62. - 2014. - Р. 8-15.
  • 14. Brundiers K., Wiek A., Redman C. L. Real-world learning opportunities in sustainability: From classroom into the real world // International Journal for Sustainability in Higher Education, 11(4). - 2010. - Р. 309-324.
  • 15. Головінов О. М. Науково-практичні аспек- ти державно-приватного партнерства в освіті / О. М. Головінов, Л. А. Дмитриченко // Економіка та право. - 2013. - № 1. - С. 84-89.
  • 16. Гуляев В. М. Партнерские отношения бизнеса и университетов в обеспечении устойчивого развития предпринимательской деятельности / В. М. Гу- ляев, Н. Г. Ревенко, С. И. Тарасенко // Управление устойчивым развитием в условиях переходной экономики: монография. - Днепропетровск - Коттбус: НГУ-БТУ, 2015. - С. 388-402.
  • 17. Umwelt und Mobilität / Büros Cottbus [Элек- тронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.stura-btu.de/2014/stura/ (последнее обращение 20.07.2015).
Air Force 1

Головний редактор

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Редакційна рада:

Бардась А. В., доктор економічних наук, декан факультету менеджменту, професор кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Булєєв І. П., доктор економічних наук, головний науковий співробітник відділу проблем економіки підприємств Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Герасименко А. Г., доктор економічних наук, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету

Іванова М. І., доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»

Залознова Ю. С., член-кореспондент НАН України доктор економічних наук, директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України

Єрмошкіна О. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічного аналізу та фінансів, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кострицька С. І., завідувач кафедри іноземних мов, НТУ «Дніпровська політехніка»

Кочура Є. В., доктор технічних наук, завідувач кафедри економіки та економічної кібернетики, НТУ «Дніпровська політехніка»

Литвиненко Н. І., доцент кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пашкевич М. С., доктор економічних наук, завідувач кафедри обліку і аудиту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прокопенко В. І., доктор технічних наук, професор кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління, НТУ «Дніпровська політехніка»

Пилипенко Ю. І., доктор економічних наук, завідувач кафедри економічної теорії та міжнародних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка»

Прушківська Е. В., доктор економічних наук, завідувач кафедри міжнародних економічних відносин, НУ «Запорізька політехніка»

Трифонова О. В., доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту, НТУ «Дніпровська політехніка»

Шаповал В. М., доктор економічних наук, завідувач кафедри туризму та економіки підприємства, НТУ «Дніпровська політехніка»


Міжнародна редакційна рада

Г. Кошебаєва, доктор економічних наук, професор кафедри менеджменту підприємства Карагандинського державного технічного університету, Казахстан.

В. Тарас, PhD, доцент кафедри міжнародного бізнесу Університету Південної Кароліни, м. Грінсборо, США.

Ш. Форліч, доктор економічних наук, ректор Вищої банківської школи, м. Вроцлав, Польща.

М. Шефер, PhD, керівник соціально-освітнього проекту з підвищення знань в галузі економіки Науково-освітньої асоціації «SEPIKE», м. Мюнхен, Німеччина.


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Казиміренко О. В.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
  • Економічна теорія (актуальні проблеми сучасної економічної теорії, економічної історії та історії економічної думки, методологія економічної науки);
  • Міжнародні економічні відносини (теоретичні та практичні питання розвитку міжнародних економічних відносин, проблеми глобалізації, особливості соціально-економічного та сталого розвитку країн світу);
  • Підприємництво та економіка підприємства (розвиток підприємницької діяльності та питання забезпечення ефективного функціонування підприємств);
  • Фінанси (закономірності та механізми функціонування фінансового ринку, фінансово-кредитна підтримка підприємств);
  • Облік та оподаткування (дослідження методології, методики і організації бухгалтерського обліку, аналізу, ревізії та аудиту фінансово-господарської діяльності підприємств і податкової системи);
  • Економіка природокористування (проблеми підвищення ефективності використання природних ресурсів, питання ресурсозбереження, пошуку та обґрунтування доцільності використання тих чи інших джерел отримання сировини, напрямів та результативності економічної політики держави у сфері ресурсозбереження та охорони навколишнього середовища);
  • Менеджмент (проблеми теорії та практики менеджменту в економічній діяльності.);
  • Економіко-математичні методи прийняття управлінських рішень (наукове обґрунтування методів, спрямованих на підвищення ефективності прийняття управлінських рішень в економіці);
  • Маркетинг (теоретичні та практичні питання маркетингового підходу до розвитку галузі та підприємства);
  • Публічне управління та адміністрування (дослідження державних систем регулювання економіки, функцій, структур управління на різних рівнях, проблеми організаційно-економічного механізму державної підтримки підприємницьких структур, активізації діяльності територіальних громад).
Nike