ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2019 №1 (65)
Рубрика:Менеджмент
УДК:339.133.2
DOI:https://doi.org/10.33271/ev/65.096
Мова статті:Українська
Сторінки:96-104
Заголовок:Споживацька поведінка домашніх господарств у контексті суспільних та управлінських інтересів
Автори:Петруня В. Ю., Університет митної справи та фінансів,
Петруня Ю. Є., Університет митної справи та фінансів
Анотація:У статті розглядаються причини, напрями та масштаби інтересу суспільства, інститутів державного регулювання та управлінців бізнес-структур до поведінки домашніх господарств як споживачів. Показано, що в сучасній соціально-економічній системі домашні господарства виступають як незалежні агенти, в тому числі в питаннях споживацької поведінки. Разом з тим, ця поведінка не може не бути предметом інтересу та впливу з боку суспільства, державних інститутів управління та бізнесу. Доведено, що забезпечення захисту суспільних інтересів потребує встановлення певного суспільного контролю над споживацькою поведінкою. На основі проведеного аналізу встановлено, що суспільний інтерес до індивідуальної споживацької поведінки може бути представлено в таких напрямах (формах), як: об’єктний, кількісний та суб’єктно-територіальний. Виявлено, що об’єктний інтерес акцентується на виборі споживачами конкретних товарів та пов’язується з його впливом на стан здоров’я, світогляд, творчий та інтелектуальний розвиток нації. У свою чергу, стан здоров’я впливає на суспільний добробут та продуктивність суспільної праці, на відповідні витрати державного та місцевих бюджетів. Кількісна форма інтересу може бути пов’язана з питаннями охорони здоров’я, макроекономічної політики, ресурсного потенціалу, забезпеченням збалансованості кон’юнктури на різних товарних ринках. У межах суб’єктно-територіального напряму інтересу виокремлено два аспекти оцінки споживацьких рішень щодо вибору суб’єктів пропозиції товарів, а саме: резидентськонерезидентський та територіальний вибір. Перший аспект запропоновано визначати як пріоритетний у силу того, що він пов’язується з питаннями конкурентоспроможності національної економіки та станом її безпеки. 
Ключові слова:Споживач, Домашнє господарство, Попит, Держава, Суспільство, Поведінка споживача, Управління, Бізнес, Інтерес, Ринок
Файл статті:EV20191_096-104.pdf
Література:
  • 1. Taler, R. (2017). Novay povedenheskay ekonomika. Moskva: Eksmo.
  • 2. Koval, L.A., & Romanchuk, S.A. (2010). Osnovni aspekty povedinky spozhyvachiv i chynnykiv, shho zumovliuiut vybir pevnogo typu spozhyvatskoyi povedinky. Naukovi pratsi Kirovogradskoho natsional- noho tekhnichnoho universytetu. Ekonomichni nauky, 18(2), 117-122.
  • 3. Yevtushevska, O.V. (2016). Osoblyvosti povedinky spozhyvachiv na rynku v suchasnykh umovakh. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 20, 22-24.
  • 4. Kuzmuk, O. (2015). Spozhyvatska povedinka yak mekhanizm identychnosti. Naukovo-teoretychnyi almanax Grani ,4, 12-16.
  • 5. Petrunya, Yu.Ye., & Petrunya, V.Yu. (2016). Marketyng. Dnipropetrovsk: Universytet mytnoyi spravy ta finansiv.
  • 6. Kudinova, A.V. (2015). Transformatsіya vіdnosyn spozhyvannia v hlobalnіy ekonomіtsі. Kyiv: KNEU.
  • 7. Kucherenko, Ye.V. (2014). Vzaiemozviazok vyrobnytstva і spozhyvannia v konrekstі teorіy suspіlstva masovoho spozhyvannia. Ekonomіchnyy vіsnyk Natsіonalnoho hіrnychoho unіversytetu, 4(48), 16-22.
  • 8. Kucherenko, Ye.V. (2017). Sutnіst poniattia demonstratyvne spozhyvannia. Ekonomіchnyy vіsnyk Natsіonalnoho hіrnychoho unіversytetu, 3(59), 28-37.
  • 9. Kucherenko, Ye.V. (2018). Vplyv hlobalіzatsii na ekono-mіchnu povedіnku spozhyvacha ta kulturu yoho spozhyvannia. Ekonomіchnyy vіsnyk Natsіonalnoho hіrnychoho unіversytetu, 4(64), 60-71.
  • 10. Happy Planet Index. (n.d.). (n.p.). Retrieved from http://www.happyplanetindex.org.
  • 11. Mishra, P. P., & Dash, S. (2019). World Hap- piness Report. The Palgrave Encyclopedia of Global Security Studies, 1-5. doi:10.1007.