ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2019 №2 (66)
Рубрика:Економіка підприємства
УДК:658.012
DOI:https://doi.org/10.33271/ev/66.091
Мова статті:Українська
Сторінки:91-98
Заголовок:Формування ефективної системи стратегічного управління інноваційністю підприємств
Автор:Колещук О. Я., Національний університет «Львівська політехніка»
Анотація:У статті розглянуто сутність поняття «інноваційний ринок», під яким розуміють ринок креативних наукових, технологічних, організаційних та управлінських нововведень. Визначено, що стратегічне управління інноваційністю підприємства включає особливі форми управління в сфері інноваційності, що здійснюються підприємствами. Показано, що мета стратегічного управління інноваційністю підприємства спрямована на реалізацію головних функцій науково-технічного розвитку з розробки і впровадження отриманих інноваційних результатів шляхом проведення науково-дослідних робіт, створення інноваційного продукту, модернізацію технічних елементів, якості тощо. У статті розроблено ефективну систему стратегічного управління інноваційністю підприємств, яка включає в себе цілі, завдання та його функції. Виявлено, що при формуванні ефективної системи стратегічного управління інноваційністю підприємств використовуються управлінські функції (напрями управлінської діяльності, що дозволяють впливати на інноваційність підприємства) та процеси прийняття і оптимізації управлінських рішень. В рамках формування функціональної концепції стратегічного управління інноваційністю підприємств використовуються економіко-математичне моделювання процесів для прийняття рішень за кожною функцією управління, оптимізаційні моделі, календарне планування, мережеве планування, моделі оптимізації організаційної структури інноваційності підприємства. Аналіз літературних джерел надав можливість визначити, що стратегічне управління інноваційністю підприємств вирішує питання планування і впровадження інноваційних розробок, сутність якого полягає у значному зростанні виробництва або рівня розвитку соціального середовища підприємства, що забезпечують його сталий розвиток шляхом проведення ефективної інноваційної політики в стратегічній перспективі. Визначено, що для формування та досягнення цілей системи стратегічного управління інноваційністю підприємств розробляються сценарії розвитку, що містять узгоджені і взаємопов'язані шляхи розвитку з урахуванням впливу екзогенних та ендогенних факторів впливу. 
Ключові слова:Інноваційний розвиток, Стратегічне управління інноваційністю підприємства, Ефективність інноваційності, Стратегія
Файл статті:EV20192_091-098.pdf
Література:
  • 1. Arefieva, O. V. (2008). Stratehichne zabezpechennia zhyttievoho tsyklu pidpryiemstva. Aktualni problemy ekonomiky, 3 (81), 43-50.
  • 2. Voronkova, A. E. (2000). Stratehycheskoe upravlenye konkurentosposobnum potentsyalom predpryiatyia: dyahnostyka y orhanyzatsyia. Luhansk: Vostochno-ukraynskyi natsyonalnyi un-t.
  • 3. Zianko, V. V. (2008). Innovatsiine pidpryiemnytstvo: sutnist, mekhanizmy i formy rozvytku. Vinnytsia: UNIVERSUM-Vinnytsia.
  • 4. Melen, O. V. (2013). Innovatsiinyi rozvytok ta konkurentospromozhnist mashynobudivnykh pidpryiemstv. Visnyk NTU KhPI, 20(993), 18-22.
  • 5. Pastukhova, V. V. (2002). Stratehichne upravlinnia pidpryiemstvom: filosofiia, polityka, efektyvnist. Kyiv: Kyiv. nats. torh. -ekon. un-t.
  • 6. Porter, M. (2011). Konkurentnaia stratehyia: metodyka analyza otraslei i konkurentov. Moskva: Alpyna Pablyshers.
  • 7. Prokhorova, V. V., Protsenko, V. M., & Chobitok, V. I. (2015). Formuvannia konkurentnoi stratehii pidpryiemstv na zasadakh innovatsiino-spriamovanoho investuvannia. Kharkiv: UIPA.
  • 8. Fatkhutdinov, R.A.(2003). Innovatsyonnyi menedzhment. SPb: Pyter.
  • 9. Fedulova, L.I. (2006). Perspektyvy innovatsiinoho rozvytku promyslovosti Ukrainy. Ekonomika i prohnozuvannia, 3, 15-18.
  • 10. Chukhray, N. I. (2002). Formuvannia innovatsiynoho potentsialu pidpryiemstva: marketynhove i lohistychne zabezpechennia. Lviv: NU LP.