ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2019 №3 (67)
Рубрика:Економіка підприємства
УДК:659.004.001:3
DOI:https://doi.org/10.33271/ev/67.126
Мова статті:Українська
Сторінки:126-134
Заголовок:Теоретико-емпіричний базис дослідження управління структурними трансформаціями інноваційного потенціалу підприємств
Автор:Проценко А. В., Українська інженерно-педагогічна академія
Анотація:У статті визначено, що в сучасних умовах функціонування світової економічної системи наявність сфери управління структурними трансформаціями інноваційного потенціалу на підприємствах сприяє їх стратегічному інноваційному розвитку та переходу України на шлях сталого економічного зростання. Оскільки ринкові умови характеризуються нестабільністю фінансового становища підприємств, обумовленого мінливістю попиту та пропозиції, цін на товари й матеріально-технічні ресурси, змінами в конкурентному середовищі та іншими макро- і мікроекономічними факторами, то однією з першочергових задач управління підприємством стає формування й оцінка поточних і перспективних можливостей – управління його інноваційним потенціалом. Удосконалено поняття «управління структурними трансформаціями інноваційного потенціалу підприємства і визначено, що це – модель послідовної реалізації дій, які спрямовано на утворення сукупності інноваційних ресурсів, реалізація яких сприяє покращенню й оптимізації виробництва, дає можливість впроваджувати та створювати інновації для досягнення стратегічних конкурентних переваг та забезпечення поступального розвитку підприємства. Доведено, що система структурних трансформацій інноваційного потенціалу підприємств є сукупністю всіх наявних та потенційних ресурсів підприємства, що можуть забезпечити досягнення в поточній та довгостроковій перспективі визначених стратегічних цілей з урахуванням впливу факторів зовнішнього середовища. Продемонстровано, що здійснення якісного аналізу інноваційного потенціалу підприємства дозволить забезпечити відповідний рівень економічно-фінансової стійкості підприємства через наявність достатнього обсягу власного капіталу, забезпечити інвестиційний та інноваційний розвиток підприємства завдяки виявленню достатніх можливостей з іммобілізації капіталу із зовнішніх джерел. 
Ключові слова:Управління, Структурні трансформації, Інноваційний потенціал, Ефективність управління, Стратегія, Підприємство
Файл статті:EV20193_126-134.pdf
Література:
  • 1. Bohma, O.S. (2011). Sutnist innovatsiynoho potentsialu pidpryiematva. Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, (1), 12-15.
  • 2. Huk, O.V., Deyneka, O.S., & Lieksin, R.I. (2016). Innovatsiynyy potentsial yak instrument zabezpechennia іinnovatsiynoho rozvytku pidpryiemstva. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky, Vol. 14, 348-351.
  • 3. Hurochkina, V.V. (2015). Innovatsiynyy potentsial pidpryiemstv: sutnist ta systema zakhystu. Ekonomika: realii chasu, 5( 2)1, 51-57.
  • 4. Ivanilova, O.A. (2011). Metodolohichni pidkhody do pidvyshchennia efektyvnosti vyrobnytstva na innovatsiyniy osnovi. Efektyvna ekonomika, (8), Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=667
  • 5. Kass, M.E. (2011). Formirovanie strategii innovatsionnogo razvitiya predpriyatiya na osnove upravleniya nematerialnymi aktivami. N. Novgorod, NNGASU.
  • 6. Levchenko, Yu.H. (2012). Sutnist ta skladovi innovatsiynoho potentsialu pydpryiemstva. Naukovi pratsi NUKhT, (43), 57-61.
  • 7. Mazaraki, A.A., Melnyk, T.M., Yukhymenko, V.V., Kostiuchenko, V.M., & Kudyrko, L.P. (2012). Innovatsiynyy potentsial Ukrainy. Kyiv: Kyivskyy natsionalnyy torhivelno-ekonomichnyy universytet.
  • 8. Seniv, B. (2010). Otsinka efektyvnosti innovatsiynoi diyalnosti pidpryiemstva: problemy i shliakhy rozviazannia. Ukrainska nauka: mynule, suchasne, maybutnie, Vol. 14-15, 243-250.
  • 9. Sydorchuk, I.P. (2014). Sutnist, struktura ta isoblyvosti otsiniuvannia innovatsiynoho potentsialu promyslovoho pidpryiemstva. Poltavskyy NTU. Ekonomika i rehion,. 2(45), 97-101.
  • 10. Shylova, O.Yu., & Chermoshentseva, Ye.S. (2012). Innovatsiynyy potentsial pidpryiemstva: sutnist i mekhanizm upravlinnia. Marketynh i menedzhment innovatsiy, (1), 220-227.