ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2019 №3 (67)
Рубрика:Економіка підприємства
УДК:658.334.7
DOI:https://doi.org/10.33271/ev/67.181
Мова статті:Українська
Сторінки:181-186
Заголовок:Формування економічної поведінки підприємств під впливом внутрішнього та зовнішнього ризикового середовища
Автор:Проценко В. М., Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна»
Анотація:В сучасній економічній науці відсутня систематизація видів економічної поведінки підприємств, що формується під впливом внутрішнього та зовнішнього середовища в підвищених ризикових умовах. Автором в статті виокремлено основні види економічної поведінки підприємства, що реалізуються на різних етапах його життєвого циклу, а саме: виробнича, обмінна, розподільча та споживча. Вітчизняні підприємства знаходяться у відтворювальному циклі (поліфункціональні): одночасно приймають участь у формуванні економічних векторів розвитку, накопичують та обмінюються досвідом, споживають й інвестують. Визначено, що успіх підприємств багато в чому залежить від їхньої власної поведінки, їх рівня адаптації та активності в сучасних вимогах економічної реальності. Основними факторами неспроможності вітчизняних підприємств до виходу з криз є низький рівень їх готовності до модернізації виробництва і підвищення рівня конкурентоспроможності. Для вирішення цих проблем необхідно формувати та впроваджувати відповідні стратегії й тактики економічної поведінки підприємств. Встановлено необхідність реалізації механізмів формування економічної поведінки підприємств, що є підґрунтям до підвищення рівня його фінансових показників, орієнтації на креативність та інноваційність, вміння активно й гнучко реагувати на зміни внутрішнього та зовнішнього ризикового середовища. Формування економічної поведінки підприємств під впливом внутрішнього та зовнішнього ризикового середовища, орієнтованих на підприємницьку мотивацію і забезпечення високого ступеня захищеності, стикається з «відносною» свободою економічної поведінки, тому що підприємства знаходяться в ситуації невизначеності і ризику, що виникає під впливом факторів різної етимології походження. Показано, що ефективне функціонування і розвиток вітчизняних підприємств в сучасних умовах передбачає визначення факторів внутрішнього і зовнішнього економічного поведінки і дотримання необхідних принципів діяльності. 
Ключові слова:Економічна поведінка підприємств, Невизначеність, Ризик, Внутрішнє ризикове середовище, Зовнішнє ризикове середовище
Файл статті:EV20193_181-186.pdf
Література:
  • 1. Hanzienko, N.I. (2014). Ekonomichna povedinka molokopererobnykh pidpryiemstv. Candi- date’s thesis. Vinnytsia: Vinnytskyy natsionalnyy ah- rarnyy universytet.
  • 2. Kaplenko, H.V. (2005). Formuvannia ekonomishnoi povedinky pidpryiemstv. Candidate’s thesis. Lviv: NAN Ukrainy; Instytut rehionalnykh doslidzhen.
  • 3. Karachyna, N.P. (2012). Ekonomishna povedinka mashynobudivnykh pidpryiemstv. Doctor’s thesis. Lviv: Natsionalnyy universytet «Lvivska Politekhnika».
  • 4. Kondratieva, T.V. (2010). Adaptyvnist ekonomichnoi povedinky firmy: instytutsiynyy pidkhid. Candidate’s thesis. Donetsk, Donetskyy natsionalnyy universytet.
  • 5. Lozovyk, Yu.M. (2008). Stratehichna povedin- ka pidpryiemstva na olihopolistychnomu rynku (na prykladi ukrainskykh pidpryiemstv vyrobnykiv mineral- nykh dobryv). Candidate’s thesis. Kyiv, Kyivskyy natsionalnyy ekonomichnyy universytet imeni Vadyma Hetmana.
  • 6. Prokhorova, V.V., Protsenko, V.M., & Chobi- tok, V.I. (2015). Formuvannia konkurentnoi stratehii pidpryiemstv na zasadakh innovatsiyno-spriamovanoho investuvannia. Kharkiv: UIPA.
  • 7. Porter, M. (2011). Konkurentnaya strategiya: metodika analiza otrasley i konkurentov. I. Minervin, Trans). Moskva: Alpina Pablisher.
  • 8. Tsapenko, V.Yu. (2014). Ekonomichna povedinka pidpryiemstv yak osnova dlia pryyniattia up- ravlinskykh rishen. Biznes-Inform, (11), 313-317.
  • 9. Fatkhutdinov, R.A. (2003). Innovatsionnyy menedzhment. Sankt-Peterburg: Piter.