ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2020 №1 (69)
Рубрика:Економіка підприємства
УДК:658.011.12:331
DOI:https://doi.org/10.33271/ev/69.125
Мова статті:Українська
Сторінки:125-136
Заголовок:Сценарний підхід в управлінні інформаційно-комунікаційним потенціалом підприємства в ланцюгу постачань
Автори:Набока Р. М., Херсонський національний технічний університет,
Шукліна В. В., Херсонський національний технічний університет
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: діалектичного пізнання, системного аналізу – при постановці проблеми, деталізації об’єкта; абстракції – при визначенні сутності категорій «сценарій», «ланцюг постачання», методу сценаріїв; групування – при встановленні змісту й етапів застосування сценарного підходу; класифікації, системний і порівняльний – при обґрунтуванні переваг і проблем застосування сценарного управління інформаційно-комунікаційним потенціалом, для дослідження елементів і ідентифікації факторів впливу; формалізації – при побудові схеми процесу та етапів застосування. Результати. У статті проведено ґрунтовний аналіз та уточнено можливості застосування сценарного підходу в управлінні інформаційно-комунікаційним потенціалом підприємства з урахуванням впливу зовнішнього середовища. Визначено особливості застосування сценарного підходу до обґрунтування рішень щодо управління інформаційнокомунікаційним потенціалом підприємства, а саме: розвинуто сутність категоріального апарату дослідження; встановлено переваги й відмінності сценарного від традиційного підходу вироблення управлінських рішень; розроблено базові сценарії реагування на зміни зовнішнього середовища в процесі управління інформаційно-комунікаційним потенціалом підприємства. Обґрунтовано концептуальні засади сценарного формування стратегії управління інформаційно-комунікаційним потенціалом підприємства, які базуються на визначенні напрямів гармонізації розвитку і засобів їх реалізації у непередбачуваному середовищі. Виявлено соціально-економічні передумови застосування стратегій розвитку інформаційнокомунікаційного потенціалу підприємства; ідентифіковано проблемні аспекти застосування сценарного підходу. Новизна. Сформовано сценарний підхід до обґрунтування рішень щодо імплементації стратегій управління інформаційно-комунікаційним потенціалом підприємства з урахуванням ланцюга постачання. Його відмінність від існуючих базується на деталізації механізму альтернативного вибору узгоджених стратегій розвитку потенціалів підприємства, можливості реалізації кожного сценарію на основі багатоваріантних рішень. Практична значущість. Обґрунтовано типізацію інформаційно-комунікаційного потенціалу за варіантами узгодженості рівня розвитку потенціалу залучення та потенціалу відтворення інформаційно-комунікаційних ресурсів. За результатами запропоновано орієнтири застосування сценарного підходу до обґрунтування рішень щодо імплементації стратегій управління інформаційного-комунікаційним потенціалом на підприємствах Херсонської області з урахуванням ланцюга постачання. За мірою розвитку фактичних обставин рекомендовано якомога раніше дізнаватися, який сценарій з усіх розроблених ближче за інші знаходиться до реалій існування підприємства за характерними індикаторами. 
Ключові слова:Управління інформаційно-комунікаційним потенціалом, Сценарій, Сценарний підхід, Стратегія, Розвиток, Узгодженість, Неадитивність, Синергічність, Гармонізація потенціалів, Ситуація, Підприємство, Ланцюг постачань
Файл статті:EV20201_125-136.pdf
Література:
  • 1. Bozhanova, O. (2015). Upravlinnya ekonomichnym potentsialom pidpryyemstv: teoretychnyy aspekt. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, (30), 71-77.
  • 2. Heorhiyev, V.A. (2016). Ekonomichnyy stsenariy yak instrument upravlinnya pidpryiemstvom. Menedzhment i marketynh, 1(34), 89-95.
  • 3. Matviyenko-Bilyayeva, H.L. (2017). Lohistychnyy potentsial pidpryyemstva v suchasnykh umovakh hospodaryuvannya. Ekonomichnyy forum, (4),
  • 290-295.
  • 4. Melnyk, O. (2009). Informatsiyne zabezpechennya polikryterialnoyi diahnostyky diyalnosti pidpryyemstva. Visnyk NU «Lvivska politekhnika», (640), 327-332. 5. Pypenko, I.S. (2018). Sutnist ta osoblyvosti elementnoho skladu informatsiynoho potentsialu. Ekonomika transportnoho kompleksu: zb. nauk. prats, (21), 162-170.
  • 6. Staverska, T.O. (2015). Metodychnyy pidkhid do planuvannya na osnovi stsenariyiv. Mekhanizmy upravlinnya ekonomikoiu Ukrayiny, (176/11), 306-315.
  • 7. Sushchenko, E. (2012). Formyrovanie informatsionnogo potentsiala predpriyatiya v usloviyakh ahressivnoy vneshney sredy. Prometey: rehion. zb. nauk. Prats, 3(9), 152-162.
  • 8. Filippova, V.D. (2015). Metodyka rozroblennia prohnoznykh stsenariyiv protsesu formuvannya i realizatsiyi derzhavnoyi polityky. Teoriya ta praktyka derzhavnoho upravlinnia i mistsevoho samovriyaduvannya, (1), 33-39. Retrieved from http://el- zbirn-du.at.ua/2015_1/24.pdf.5
  • 9. Chukhray, N.I. (2007). Formuvannya lantsiuha postavok: pytannia teoriyi i praktyky. Lviv: Intelekt- Zakhid.
  • 10. Shuklina, V.V. (2019). Detalizatsiya mekhanizmu sytuatsiynoho upravlinnya informatsiyno- komunikatsiynym potentsialom promyslovoho pidpryyemstva. Visnyk KHNTU, 3(70), 215-220. https://doi.org/ 10.35546/kntu2078-
  • 4481.2019.3.27
  • 11. Schuler, R. S. (1992). Strategic human resources management: Linking the people with the strategic needs of the business. Organizational Dynamics, 21(1), 18-32. doi:10.1016/0090-
  • 2616(92)90083-y
  • 12. Strategy Planning (2015), 2(5), 18-21. London: Ark Publishing.