ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2020 №4 (72)
Рубрика:Менеджмент
УДК:658.168.3:656.072
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/72.076
Мова статті:Англійська
Сторінки:76-88
Заголовок:Антикризовий менеджмент пасажирських перевезень як фактор підвищення конкурентоспроможності залізниці
Автори:Пшінько О. М., Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна,
Чаркіна Т. Ю., Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна,
Орловська О. В., Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна,
Карра А. О., АТ «Укрзалізниця»
Анотація:Методологія дослідження. Для проведення досліджень в роботі використовувалися методи: конкуренції, SWOT-аналізу, математичного аналізу, маркетингові моделі, використано метод PEST-аналізу, метод прийняття рішень, підхід Кайдзен для досягнення найвищого ступеня якості товару або послуги, системний підхід. Результати. У статті доведено доцільність застосування антикризового менеджменту пасажирських перевезень як фактору підвищення конкурентоспроможності залізниці. Аналіз розвитку ринку транспортних послуг показав, що залізничні перевезення поступово втрачають своїх пасажирів на користь авіаційного та автомобільного транспорту. Керівництво «Укрзалізниці» за останні часи зробило багато кроків з підвищення конкурентоспроможності залізничних пасажирських перевезень на вітчизняному ринку транспортних послуг, але цих заходів сьогодні недостатньо, щоб відновити втрачені позиції, які мала залізниця раніше. З метою підвищення рівня конкурентоспроможності залізничних пасажирських перевезень, а також опанування більшого сегменту на ринку транспортних послуг, встановлено необхідність вирішення таких завдань: провести дослідження та аналіз факторів, що впливають на існуючу ситуацію на ринку послуг, проаналізувати переваги існуючих потенційних конкурентів на ринку транспортних послуг, проаналізувати досвід пасажирських перевезень Євросоюзу, розробити заходи, які можна запропонувати «Укрзалізниці» для підвищення ефективності пасажирського господарства та отримання додаткового прибутку. Новизна. У роботі запропоновано напрями антикризового управління для підвищення ефективності пасажирського комплексу, а саме: розвиток залізничного туризму, впровадження системи знижок «бонусного квитка», створення залізничного ХАБу, запровадження підходу Кайдзен для досягнення найвищого ступеня якості послуги, організації мультимодальних пасажирських перевезень за «єдиним транспортним квитком». Практична значущість. Реалізація запропонованих заходів та стратегій дозволить «Укрзалізниці» визначити перспективні механізми управління пасажирським комплексом в умовах загострення кризи. Всі ці заходи допоможуть «Укрзалізниці» вийти з кризового стану та отримати додатковий прибуток пасажирською галуззю. 
Ключові слова:Криза, Антикризовий менеджмент, Пасажирські перевезення, Стратегії антикризового менеджменту, Транспортна послуга, Залізничний транспорт
Файл статті:EV20204_076-088.pdf
Література:
  • 1. Orlovska, O.V. (2015). Svitovi ekonomichni kryzy: prychyny vynyknennia, naslidky ta shliakhy podolannia. Naukovyy visnyk natsionalnoho li- sotekhnichnoho universytetu Ukrainy, Issue. 25.2, 197-
  • 202.
  • 2. Pro zapobihannia poshyrenniu na terytorii Ukrainy hostroi respiratornoi khvoroby COVID-19, sprychynenoi koronovirusom SARS-CoV-2. Post- anova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 11.03.2020 r. № 211. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/211-2020- %D0%BF#Text (accessed: 10.10.2020).
  • 3. Kontseptsiya Marketinh - miks Retrieved from http://powerbranding.ru/osnovy-marketinga/4p-5p-7p-model/#sixth (accessed: 11.10.2020).
  • 4. Orlovska, O.V., & Belova, A.I. (2013). Konkurentni perevahy zaliznytsi na rynku transportnykh posluh Ukrainy. Zbirnyk naukovykh prats Derzhavnoho ekonomiko-tekhnolohichnoho universytetu, Ser. «Ekonomika i upravlinnia», Issue 23-24, 103-109.
  • 5. Lupak, R.L., & Vasyltsiv, T.G. (2016). Konkurentospromozhnist pidpryiemstva. Lviv: Vydavny- tstvo LKA.
  • 6. SWOT-analiz. 5 glavnykh pravil, kotorykh stoit priderzhivatsya. Retrieved from https://geniusmarketing.me/lab/swot-analiz-5-glavnyx- pravil-kotoryx-stoit-priderzhivatsya (accessed:
  • 15.10.2020).
  • 7. Metod SWOT-analiza v strategicheskom up- ravlenii. Retrieved from https://geniusmarketing.me/lab/swot-analiz-5-glavnyx- pravil-kotoryx-stoit-priderzhivatsya (accessed: 15.10.2020).
  • 8. Robert Hit. (2002). Krizoviy menedzhment dlia kerіvnikіv. R.L. Tkachuk, S.M. Rjabchuk, N.І. Mіshenіna (Trans. & Ed.). Kyiv: Naukova dumka.
  • 9. Martsenyuk, L.V. (2016). Zminy u pasa- zhyrskykh perevezenniakh za rakhunok vprovadzhennia imennoho kvytka. Dnipropetrovsk: Dnipropetrovskyy natsionalnyy universytet zaliznychnoho transportu imeni akademika V. Lazariana.
  • 10. Pro skhvalennia Natsionalnoi transportnoi stratehii Ukrainy na period do 2030 roku. Rozporiadzennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 30.05.2018 r. № 430-r. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/430-2018 (accessed: 17.10.2020).
  • 11. Martsenyuk, L.V., Charkina T.Yu., & Chalbaieva, R.S. (2019). Zminy u pasazhyrskykh perevezenniakh za rakhunok vprovadzhennia imennoho kvytka. Proceedings from MIIM’19 XXXV Mizhnarodna naukovo-praktychna internet-konferentsiia. (pp. 5-7). Vinnytsia.
  • 12. Ryosuke Yashiroa, Hironori Kato. Success factors in the introduction of an intermodal passenger transportation system connecting high-speed rail with intercity bus services / Case Studies on Transport Policy. - 2019. - Vol. 7. - 708-717 pp. https://doi.org/10.1016/j.cstp.2019.10.001
  • 13. Shvydkisni potiahy v Ukraini: zhaha shvydkosti. Retrieved from https://www.unian.ua/economics/transport/10607526- shvidkisni-potyagi-v-ukrajini-zhaga-shvidkosti.html (accessed: 18.10.2020).
  • 14. Eva Nedeliaková. Six Sigma and Dynamic Models Application as an Important Quality Manage- ment Tool in Railway Companies / Eva Nedeliaková, Vladimíra Štefancová, Štefan Kudláč // 10th Internation- al Scientific Conference Transbaltica 2017: Transporta- tion Science and Technology. Procedia Engineering. - Vol. 18 7 (2017). - 242 - 248 pp. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.04.371
  • 15. Orlovska, O.V. (2014). Formuvannia ta stanovlennia systemy menedzhmentu v Ukraini Nau- kovyy visnyk NLTU Ukrainy, Issue 24.3, 180-186.
  • 16. Berry, L.L., Shostack, G.L., & Upah, G.D. (Eds.). (1983). Relationship marketing. / Emerging Per- spectives of Service Marketing, American Marketing Association, Chicago, IL, pp. 25-38.
  • 17. Bobyl, V., Charkina, T., Martsenuik, L., Matusevich, O., & Kersys, A. (2019). Rail passenger Hubs. Proceeding from MIIM ’19: XXIII international scientific conference. Transport means 2019. Sustainabil- ity: research and solution. (pp. 999-1003). Palanga, Lith- uania.
  • 18. Solis, B. Spozhyvchyi dosvid: yakym vin ye i yakym povynen buty (2020). Retrieved from www.management.com.ua/interview/int474.html (ac- cessed: 18.10.2020).
  • 19. Richards, S. Sotsialnyi eksperyment z spivpe- rezhyvannia. (2018). Retrieved from http://video.management.com.ua/2018/10/18/radykal-ny- eksperyment-z-empatii/ (accessed: 17.10.2020).
  • 20. Kiran, D.R. (n.d.). Total Quality Manage- ment/1st Edition. Key Concepts and Case Studies Re- trieved from https://www.elsevier.com/books/total- quality-management/kiran/978-0-12-811035-5 (accessed: 18.10.2020).