ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2021 №2 (74)
Рубрика:Економічна теорія
УДК:339.56:378.147.34
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/74.077
Мова статті:Українська
Сторінки:77-84
Заголовок:Практика активного навчання з використанням баз даних міжурядових организаций
Автор:Литвиненко Н. І., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. У процесі дослідження сучасних методів і підходів активного навчання, що застосовуються при викладанні економічних дисциплін, використано методи аналізу й синтезу, емпіричні методи, прийоми індукції та дедукції, графічний, логічний та табличний методи. Методологічною основою дослідження став педагогічний експеримент, проведений при викладанні студентам бакалаврату економічних спеціальностей. Інтерактивне завдання побудовано на основі моделі експериментального навчання Д. Колба. Для узагальнення результатів дослідження використано графічний метод. Результати. У статті описано практику активного навчання з використанням статистичної бази даних ООН UN Comtrade, яка дозволяє подолати розрив між теоретичними знаннями та їх практичним застосуванням. Запропоноване завдання спрямоване на відпрацювання навичок практичного застосування знань в реальних умова, які є обов’язковими для випускників університету. Описано типи інтерактивних ресурсів, які доступні у безкоштовному використанні через офіційний веб-портал UN Comtrade Labs. Використання інтерактивних ресурсів проілюстровано на прикладі побудови діаграми типу «пласке дерево» за допомогою інструменту візуалізації The Atlas of Economic Complexity 2.3, який розроблено Гарвардською школою державного управління. Представлено потенційні напрями розробки завдань з активного навчання з використання статистичних баз даних міжурядових організацій. Новизна. Представлено стратегію активного навчання, в якій використовуються реальні показники міжнародної торгівлі, що належать до статистичної бази даних ООН UN Comtrade. Практична значущість. Обрана стратегія навчання дозволяє студентам отримати практичні навички аналізу даних, досвід використання кількісних та емпіричних методів, які пов’язані із STEM та підвищити інформаційну грамотність. Навчання на практиці є ефективним засобом підвищити рівень засвоєння навчального матеріалу. Практичні навички, засвоєні таким чином, підвищують рівень конкурентоспроможності студентів-випускників на ринку праці. 
Ключові слова:Активне навчання, Інтерактивні ресурси, Практичні навички, UN Сомтrаdе, Тне Атlаs оf Есоnоміс Сомрlехіту 2.3
Файл статті:EV20212_077-084.pdf
Література:
  • 1. Yevsiukov, O.F. (n.d.). Mozhlyvosti modeli D. Kolba u formuvanni profesiyno-pedahohichnoyi kompetentnosti maybutnikh vykladachiv ahrarnykh VNZ. Retrieved from https://www.sworld.com.ua/simpoz6/59.pdf
  • 2. Mendez-Carbajo, D., Taylor, K., & Bayles, M. (2017). Building a Taylor Rule Using FRED. Journal of Economics Teaching. 2(1), 14-29. Retrieved from http://downloads.journalofeconomicsteaching.org/2/1/1-2.pdf.
  • 3. Tools for Teaching with FRED. (n.d.). Retrieved from https://www.stlouisfed.org/education/tools-for-teaching-with-fred.
  • 4. Patel, D., & Saunoris, J. Using the FRED Excel- Based Application to Improve Learning Outcomes in Economic Courses: From Student to Practitioner. (2016, Summer). Journal of economics and finance education. 2,
  • 15, 37-49. Retrieved from https://www.economics-finance.org/jefe/issues/JEFE-Vol-15-Num-2-Summer-2016.pdf.
  • 5. UN Comtrade Database. (n.d.). Retrieved from https://comtrade.un.org/
  • 6. The Atlas of Economic Complexity. (n.d.). Retrieved from https://atlas.cid.harvard.edu/