ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2021 №2 (74)
Рубрика:Міжнародні економічні відносини
УДК:657.286.9 : 658.859
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/74.103
Мова статті:Українська
Сторінки:103-114
Заголовок:Розвиток міжнародної електронної торгівлі в умовах діджиталізації економіки
Автор:Козицька Г. В., Національний університет «Запорізька політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. При написанні статті використовувались наступні методи: аналізу й синтезу – для виявлення та оцінки тенденцій розвитку електронної торгівлі; метод порівняння, прийоми індукції та дедукції – для визначення рівня співпадіння ступеня розвитку діджител-рітейлу на світовому, регіональному та національному рівнях; методи критичного аналізу, систематизації та узагальнення – для встановлення факторів, що впливають на розвиток галузі роздрібної торгівлі; метод екстраполяції – для обґрунтування перспективних напрямів розвитку електронної торгівлі в Україні на основі врахування світового досвіду. Результати. У процесі дослідження розглянуто етапи формування і розвитку міжнародної електронної торгівлі. Проаналізовано міжнародну практику функціонування електронної торгівлі. Виокремлено домінантні фактори, що впливають на розвиток цієї галузі, а саме: соціально-політична стабільність, рівень добробуту та освіти населення, якість технологічної інфраструктури. Визначено, що за кількістю електронних магазинів у світі лідирують США, Азійські країни домінують за обсягами онлайн-продажів, а європейські країни є лідерами за якістю інфраструктури онлан-торгівлі. Виявлено тренди розвитку діджителрітейлу в глобальному масштабі, у розрізі окремих регіонів та Україні, зокрема. Розглянуто динаміку індикаторів розвитку онлайн-торгівлі в Україні. Доведено, що український ринок електронної комерції можна віднести до ринків наступного покоління, який перебуває на початковій стадії розвитку, хоча демонструє достатньо високі темпи зростання порівняно з іншими видами економічної діяльності. Новизна. Виділено ключові відмінності світових та вітчизняних трендів розвитку діджител-рітейлу. Обґрунтовано взаємозв’язок між рівнями діджиталізації економіки та тенденціями розвитку електронної торгівлі. Практична значущість. Визначено перспективні напрями розвитку електронної торгівлі в Україні з урахуванням світового досвіду, що є підґрунтям для формування сучасних бізнес-стратегій галузі роздрібної торгівлі з метою забезпечення її подальшого інноваційного розвитку. 
Ключові слова:Діджиталізація, Міжнародна електронна торгівля, Тренд розвитку, Фактор впливу, Глобальний, регіональний, національний рівень
Файл статті:EV20212_103-114.pdf
Література:
  • 1. Hlinenko, L.K., & Daynovskyy, Yu.A. (2018). Stan i perspektyvy rozvytku elektronnoyi torhivli Ukrayiny. Menedzhment ta marketynh innovatsiy, (1),
  • 83-102. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-06
  • 2. Zharikova, V.V. (2019). Svitovi tendentsiyi ta suchasni realiyi rozvytku rozdribnoyi torhivli v umovakh tsyfrovoyi ekonomiky. Efektyvna ekonomika, (5). Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7075 DOI: 10.32702/2307-2105-2019.5.151
  • 3. Pleskach, V.L. (2004). Tekhnolohiyi elektronnoho biznesu. Kyiv: KNTEU.
  • 4. Polivanov, V.Ye., & Dmytriyeva, N.O. (2018). Ekonomichna sutnist ta henezys svitovoho elektronnoho biznesu. Aktualni problemy mizhnarodnykh vidnosyn, Issue 134, 111-129.
  • 5. Cherneha, O.B., & Malovychko, S.V. (2016). Metodolohiia doslidzhennia elektronnoyi torhivli yak poli funktsionalnoho yavyshcha. Innovatsiyna ekonomika, 5-6(63), 212-217.
  • 6. Summer, A., & Dunkan, Gr. (1999). E- Commerce. NYH Publishing. 263 p.
  • 7. Admitad Annual Report 2017/2018. Retrieved from https://belretail.by/article/esommerce-prodaji-v-mire-po-itogam-goda-vyirosli-na-do-mlrd
  • 8. Tsikavi fakty pro internet-torhivlyu v sviti v 2019 rotsi Retrieved from https://lemarbet.com/ua/razvitie-internet-magazina/interesnye-fakty-ob-internet-torgovle/
  • 9. U 2018 internet-korystuvachiv stalo 4 mlrd, z nykh ponad 3 mlrd korystuiutsia sotsmerezhamy - doslidzhennia. Retrieved from https://hromadske.ua/posts/u-2018-internet-koristuvachiv-stalo-4-mlrd-z-nih-ponad-3-mlrd-koristuyutsya-socmerezhami-doslidzhennya
  • 10. E-commerce: prohnoz razvitiya élektronnoy kommertsii Ukrainy 2017-2018 i pro biznes na rynke Ukrainy. Retrieved from https://www.web-mashina.com/.../ecommerce-prognoz-elektronnoi-kommercii-ukrainy-2017-2018.
  • 11. Aziatsko-Tikhookeanskiy region lidiruet v globalnoy e-commerce. PaySpace: Magazine. 17.12.2015 Retrieved from http://psm7.com/aziatsko-tixookeanskij-region-lidiruet-v-globalnoj-e-commerce.html.
  • 12. Global B2C cross-border ecommerce to skyrocket: USD 1 trillion in 2020 / The Paypers: Insights into Paypers. 15.06.2015. Retrieved from http://thepaypers.com/ecommerce/global-b2c-cross-border-ecommerce-to-skyrocket-usd-1-trillion-in-2020/760244-25.plyt_po_techeniiu_a_sozdavat_ego
  • 13. Global B2C Ecommerce Sales to Hit $1.5 Trillion This Year Driven by Growth in Emerging Markets / e-Marketer inc. : informatsiynyy veb-sayt. February 3, 2014. Retrieved from http://www.emarketer.com/Article/Global-B2C-Ecommerce-Sales-Hit-15-Trillion-This-Year-Driven-by-Growth-Emerging-Markets/1010575#sthash.Jxc5cQo7.dpuf.
  • 14. TOP trendiv elektronnoyi komertsiyi u 2020 rotsi. Retrieved from https://psm7.com/uk/e-commerce/top-trendov-elektronnoj-kommercii-v-2020-godu.html
  • 15. Proveryayte kontrahentov i sledite za ikh izmeneniyami. YouControl - polnoe dosie na kazhduyu kompaniyu Ukrainy. Retrieved from https://youcontrol.com.ua/ru//
  • 16. How Mobile Search Connects Consumers to Stores. Retrieved from https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/mobile-search-trends-consumers-to-stores/.