ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2021 №3 (75)
Рубрика:Економічна теорія
УДК:330.16: 378.147.34
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/75.017
Мова статті:Українська
Сторінки:17-25
Заголовок:Мікроекономічний аналіз у професійному навчанні студентів економічних спеціальностей
Автори:Литвиненко Н. І., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Пилипенко Г. М., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. У процесі розробки навчального продукту, який застосовується при викладанні дисципліни «Мікроекономіка», використано методи аналізу й синтезу, емпіричні методи, прийоми індукції та дедукції, графічний, логічний, табличний та економетричний методи наукового пізнання. Методологічною основою дослідження став педагогічний експеримент, проведений при викладанні студентам бакалаврату економічних спеціальностей. Практичне завдання побудовано на основі ситуаційної методики навчання. Результати. У статті описано практику застосування ситуаційної методики навчання на прикладі кейс-вправи з вивчення ринкового попиту на хліб. У процесі виконання вправи студенти закріплюють теоретичні знання з теорії споживацького вибору та навчаються їх застосовувати при вирішенні практичних завдань. Опрацювання кейсу дозволяє отримати практичні вміння щодо визначення факторів впливу на ринковий попит, пошуку необхідних статистичних даних, оцінювання попиту на певний товар, а також інтерпретації отриманих результатів. При виконанні завдання студенти знайомляться із статистичною базою даних державної служби статистики України, поглиблюють навички пошуку релевантної економічної інформації та вчаться застосувати її на практиці. Новизна. Представлено кейс-вправу, спрямовану на відпрацювання практичних навичок оцінки та прогнозування ринкового попиту на продукти харчування з використанням реальних даних державної служби статистики України. Практична значущість. Обрана стратегія навчання дозволяє студентам подолати розрив між теоретичними знаннями та їх використанням для вирішення практичних проблем. Така тактика дозволяє перевести знання з їх пасивного стану в активний, а також спонукає студентів до використання знань, які вони отримали при вивченні інших дисциплін. Невимушена атмосфера, що встановлюється на таких заняттях, дозволяє студентам краще засвоїти нормативні знання. Практичні навички, засвоєні таким чином, підвищують рівень конкурентоспроможності випускників-економістів на ринку праці. 
Ключові слова:Мікроекономічний аналіз, Кейс-вправа, Графічний метод аналізу, Аналітична модель ринкового попиту, Практичні уміння та навички
Файл статті:EV20213_017-025.pdf
Література:
  • 1. Analyze Results. Web of Science. (n.d.). Re- trieved from https://www.webof- science.com/wos/woscc/analyze-results/eb8a31e3-bdf9-4502-a9bb-ac267985c792-164e7a9d
  • 2. Analyze search results. Scopus. (n.d.). Re- trieved from https://www.sco- pus.com/search/form.uri?dis- play=basic&zone=header&origin=#basic
  • 3. Romanov, I.R. (2017). Metod keysiv: perspek- tyvy vykorystannya u navchanni maybutnikh pravoznav- tsiv anhliysʹkoyi movy. Molodyy vchenyy. 10(50), 529-
  • 533. Retrieved from http://molodyvcheny.in.ua/files/jour- nal/2017/10/120.pdf
  • 4. Kovaliova, S.M. (2017). Tekhnolohiia zastosu- vannia keys-metodu v profesiyniy pidhotovtsi vchytelya v Ukrayini. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho univer- sytetu imeni Ivana Franka, Pedahohichni nauky, 3(89), 100-104. Retrieved from http://eprints.zu.edu.ua/25343/1/20.pdf
  • 5. Savolyuk, S.I., Lysenko, V.M., & Krestianov, M.Yu. (2018). Suchasni tekhnolohiyi pidvyshchennia efektyvnosti samostiynoyi roboty pry orhanizatsiyi ta planuvanni navchalnoho protsesu. Art of medicine, (2), 106-111. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/art- med_2018_2_19.
  • 6. Ridkodubska, H.A. (2017). Keys-metod u protsesi pidhotovky do profesiynoyi mobilʹnosti maybut- nikh pratsivnykiv sotsialnoyi sfery. Zbirnyk naukovykh prats Khersonskoho derzhavnoho universytetu, Pedaho- hichni nauky, 80(2), 246-250. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppn_2017_80(2)_52.
  • 7. Struktura sukupnykh resursiv domohospodarstv (1999-2020). (n.d.). Retrieved from http://www.ukr- stat.gov.ua/operativ/menu/menu_u/virdg.htm
  • 8. Ofitsiynyy sayt Derzhkomstatu Ukrainy. Ukraine. (n.d.). Retrieved from http://www.ukr- stat.gov.ua
  • 9. Mendez-Carbajo, D., Taylor, K., Bayles, M. (2017). Building a Taylor Rule Using FRED. Journal of Economics Teaching. 2(1), 14-29. Retrieved from http://downloads.journalofeconomicsteaching.org/2/1/1-2.pdf.