ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2021 №3 (75)
Рубрика:Менеджмент
УДК:339.13.017:658.8.012.12
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/75.054
Мова статті:Українська
Сторінки:54-61
Заголовок:Стратегія бенчмаркінгу для планування сталого розвитку підприємства у промислових ланцюгах створення вартості
Автор:Палєхова Л. Л., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Результати дослідження будуються на застосуванні наукових принципів детермінізму, відповідності й додатковості, а також методів: діалектичного порівняння й узагальнення – для уточнення поняття «бенчмаркінгова стратегія»; методів аналізу та синтезу – для уточнення бенчмаркінгових стратегій як виду конкурентних стратегій; теорія маркетингу сталого розвитку – при розвитку методичного підходу до з’ясування стратегічного бачення розвитку підприємства у конкурентному середовищі; теорія ланцюгів створення вартості – формування методичних підходів до визначення задач бенчмаркінгу як стратегії конкурентного розвитку підприємств у промислових ланцюгах створення вартості; методи синергетики – для вивчення моделі бенчмаркінгу як сукупності самоорганізованих та погоджених принципів сталого розвитку й конкурентоздатності підприємства. Результати. Виявлено, що в умовах глобалізації економіки та загальної орієнтації світової промисловості на глобальні принципи сталого розвитку для малих та середніх виробників України стає важливим мати гнучку стратегію, яка, з одного боку, дозволяє їм максимізувати комерційні та ринкової вигоди, а з іншого – відповідати основним вимогам сталості. Встановлено, що для невеликих промислових підприємств найбільш доцільною є стратегія бенчмаркінгу, яка передбачає постійне порівняння існуючих методів та технологій продажів з кращими, тобто еталонними практиками на ринку чи галузі. Новизна. Запропоновано стратегію бенчмаркінгу, яка є видом конкурентної стратегії послідовника (імітації або адаптації) та інноваційною за технологією маркетингу. Метою стратегії обрано одночасне збільшення конкурентоспроможності та досягнення відповідності принципам сталого розвитку, що веде до збільшення корисності підприємства у ланцюгах створення вартості. Розроблено модель імплементації стратегії бенчмаркінгу-послідовника для невеликих промислових підприємств. Практична значущість. Використання стратегії бенчмаркінгу-послідовника дозволить невеликим промисловим підприємствам постійно набувати конкурентні переваги на внутрішньому ринку та пропонувати свою корисність у глобальних виробничих ланцюгах в умовах євроінтеграції України. 
Ключові слова:Сталий розвиток, Глобальні ланцюги створення вартості, Бенчмаркінг, Конкурентна стратегія, Відповідальне виробництво, Промислове підприємство, Інноваційний маркетинг, Моделі виконання бенчмаркінгу
Файл статті:EV20213_054-061.pdf
Література:
  • 1. Interconnected Economies: Benefiting from Global Value Chains. Synthesis report, 2013 / Paris: Organisation for Economic Cooperation and Development. Retrieved from http://www. oecd.org/sti/ind/interconnected-economies-GVCs- synthesis.pdf.
  • 2. Atlas of Economic Complexity. What did Ukraine export in 2019? Harvard Kennedy School of Government. Retrieved from https://atlas.cid.harvard.edu/rankings.
  • 3. Monitorynhovyy zvit «Tsili staloho rozvytku. Ukraina, 2020». Retrieved from https://www.unicef.org/ukraine/en/reports/sustainable- development-goals-ukraine-2020-monitoring-report.
  • 4. Porter, M. E. (1998). Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance: with a new introduction. NY : Free Press.
  • 5. Paliekhova, L. (2020) Upravlinnia stalym rozvytkom. Dnipro: NTU «Dniprovska Politekhnika».
  • 6. Baldwin, R., Venables, A. (2013). Spiders and snakes: Offshoring and agglomeration in the global economy / Journal of International Economics, Vol. 90, Issue 2, (pp. 245-254). doi.org/10.1016/j.jinteco.2013.02.005
  • 7. Allee, V. (2002). The future of knowledge: increasing prosperity through value networks, Butterworth-Heinemann. 232 p.
  • 8. Jacobides, M.G., & Billinger, S. (2006). Designing the boundaries of the firm: from «make, buy, or ally» to the dynamic benefits of vertical architecture. Organization Science. Issue 2, 17(2), (pp. 249-261). doi.org/10.1287/orsc.1050.0167.
  • 9. Blakeman, J. (2002). Benchmarking: Definitions and Overview. University of Wisconsin - Milwaukee. Retrieved from https://www4.uwm.edu/ cuts/bench/bm-desc.htm.
  • 10. Kirich, N., & Shveda, N. (2013). Doslídzhennya modeley benchmarkíngu Sotsíalno- ekonomíchní problemy í derzhava, Issue 1(8), 286-296. Retrieved from http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/ pdf/2013/13knbdmb.pdf.
  • 11. Kotler, F., & Keller, K. (2016). Framework for Marketing Management. 6 Edition. Edition: 6, 344 p.. https://doi.org/10.1556/9789630597784
  • 12. Palekha, Yu., & Horan, Yu. (2019). Information business. Kyiv: Lira-K.
  • 13. Paliekhova, L. (2021). From supply chains to value chains: sustainability management. In: Sustainability in the industrial sector: Proceedings from: The Study Seminar at NTU Dnipro Polytechnic - BTU Cottbus-Senftenberg, 24th Dec. 2020 - 18th Jan. 2021. Shvets V., Paliekhova L. (Eds.). Dnipro-Cottbus. Accent. (pp. 33-40).
  • 14. Paliekhova, L. L. (2016). Problema integratsii u hlobalni lantsiuhy stvorennia vartosti. Proceedings from: Upravlinnia stalym rozvytkom za umov perekhidnoi ekonomiky. (2nd ed., rev.). Dnipropetrovsk-Kotbus: NHU- BTU.
  • 15. Kemp, S. Robert (2004). Legalnyy promyshlennyy shpionazh Benchmarking biznes- protsessov tekhnologii poiska i vnedrenie luchshikh metodov raboty vashikh konkurentov. (Trans.). O.B. Maksimova (Ed.). Dnepropetrovsk: Balans-Klub.
  • 16. Reyder, R. (2012). Benchmarking kak instrument opredeleniya strategii i povysheniye pribyli. A.L. Raskin (Trans.). T.V. Danilova. (Ed.). Moskva: RIA.