ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2022 №3 (79)
Рубрика:Менеджмент
УДК:339:138
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/79.148
Мова статті:Українська
Сторінки:148-155
Заголовок:Мета-аналіз результатів дослідження якості міських пасажирських перевезень
Автори:Петровська С. І., Національний транспортний університет,
Гайдай Г. Г., Національний транспортний університет,
Левчук Н. М., Національний транспортний університет,
Лаврик Г. І., Національний транспортний університет
Анотація:Методологія дослідження. Результати роботи отримані за рахунок аналізу та застосування двох напрямів досліджень якості міських пасажирських перевезень. Перший підхід має справу з вимірюванням параметрів експлуатації транспортної системи, а другий – концентрується на дослідженнях ставлення клієнтів до транспортного обслуговування. Результати. Виявлено, що сучасні стандарти оцінювання якості перевезень не є достатньою методологічною базою, коли перед зацікавленими інституціями постає завдання щодо зменшення частоти користування приватним автомобілем у мегаполісі. Воно потребує розробки спеціального інструментарію оцінювання якості поїздок містом. Тут необхідно вимірювати різницю якості поїздок містом, як її відчувають пасажири міського транспорту і водії приватних автомобілів. Без таких досліджень подібне управління якістю буде лише інтуїтивним. Точкові дослідження дозволяють виявити головні чинники, що стоять на заваді якості, і зрозуміти напрями управлінського впливу, проте не дають інформації для контролю заходів з управління попитом на перевезення. Також це стосується неврахування в змісті оцінювання прихованих мотивів оцінювання якості перевезення пасажирів, які впливають на рішення про використання приватного транспорту мешканцями міст: символічної цінності автомобіля, відчуття влади над ним, збереження особистого простору людини тощо. Всі ці чинники також є складовими якості поїздок містом, що розширює зміст якості поїздок. Новизна. Розроблено спеціальний інструментарій оцінювання якості поїздок містом як розширеного конструкту, згідно якого в режимі моніторингу запропоновано вимірювання різниці якості поїздок містом з огляду на відчуття пасажирів міського транспорту і водіїв приватних автомобілів. Практична значущість. Результати дослідження мають прикладний характер, оскільки дослідження напрямів оцінювання якості перевезення пасажирів в містах забезпечить системність застосування інструментарію зі стабілізацією управлінських підходів. Якщо порівняти важливість для мешканців параметрів послуги, якість якої набула критичної границі, переконуємося, що вони концентруються на виробничих параметрах сервісного процесу, а їхня методологічна основа не придатна для випадків управління переключенням з подорожей приватним транспортом на міський. Те саме стосується і нормативної бази, згідно якої має працювати міський перевізник в Україні. 
Ключові слова:Якість пасажирських перевезень, Економічна ефективність якості перевезень, Інструментарій оцінювання якості перевезень, Ефективність транспортного підприємства, Ризики втрат транспортних підприємств, Аналіз дослідження якості перевезень
Файл статті:EV20223_148-155.pdf
Література:
  • 1. Fellesson, Markus. (2009). The relationship between objective quality and customer satisfaction. Common Interest Group: Final Report / Margareta Friman, Haataja Seppo, Marit Elin Leite, Lena Loven, Andreas Roer, Vihervuori Marko. February 2009. 23 p.
  • 2. Bakalinsky, O.V. (2017). Totalne upravlinnia spozhyvchoiu tsinnistiu posluhy. Kyiv: Derzhavnyi universytet infrastruktury i tekhnolohyi.
  • 3. Kucheruk, H.Yu. (2011). Yakist transportnykh posluh: upravlinnia, rozvytok ta efektyvnist. Kyiv: DETUT.
  • 4. . A Handbook for Measuring Customer Satisfaction and Service Quality. TCRP Report 47. Transportation Research Board. National Research Council. 1999. Pp. 253.
  • 5. Bakalinskyi, O.V. (2017). Totalne upravlinnia spozhyvchoiu tsinnistiu posluhy. Kyiv: Derzhavnyi universytet infrastruktury i tekhnolohyi.
  • 6. Vakulenko, K.Ye. (2015). Upravlinnia miskym pasazhyrskym transportom. Kharkiv: KhNUMGh imeni O.M. Beketova.
  • 7. Cronbach, L.J. Coefficient alpha and the internal structure of Psychometrika. 1951. Vol. 16. № 3. Pp. 297-334. doi.org/10.1007/bf02310555