Анотація: | Методологія дослідження. При виконанні дослідження було використано наступні методи: методи логічного узагальнення та наукової абстракції – для уточнення понятійного апарату дослідження; системного аналізу й синтезу, індукції та дедукції − для виявлення закономірностей та історичних особливостей формування, використання і розвитку інститутів та інституцій земельних відносин; організаційно-управлінського аналізу – для дослідження розвитку систем і інститутів управління в земельній сфері. Результати дослідження. Проаналізовано стан реалізації заходів з основних напрямів земельної реформи в Україні. Запропоновано підходи щодо подальшого її розвитку, що полягають в удосконаленні фінансово-економічних, адміністративно-правових, організаційних, соціально-психологічних інститутів та інституцій. Виділено основні завдання державної політики у сфері обігу земель сільськогосподарського призначення. Визначено інституційні шляхи реалізації завдань державної політики у сфері обігу земель сільськогосподарського призначення. Конкретизовано шляхи удосконалення адміністративно-правових інститутів і інституцій. Визначено складові інституціонально-організаційного аспекту розвитку земельних відносин (землевпорядні інституції, інструменти інституціоналізації структури управління, планувальні інструменти (інституції). Запропоновано перелік основних етапів завершення земельної реформи в Україні. Акцентовано на важливості розробки, схвалення та реалізації Стратегії розвитку державного регулювання земельних відносин аграрного сектора. Досліджено елементи стратегічного управління земельно-ресурсним комплексом. Визначено особливості державного регулювання розвитку ринкових відносин у земельній сфері в аграрному секторі економіки. Представлено державне регулювання розвитку ринкових відносин у земельній сфері в аграрному секторі економіки як систему цілеспрямованого організаційно-адміністративного та економічно санкціонованого, стимулювального впливу держави на суспільні процеси і відносини щодо економічного обороту й обігу земельних ділянок та прав на них. Новизна. Розкрито основні пріоритети розвитку та формування стратегії державного регулювання ринку сільськогосподарських земель в Україні. Запропоновано концептуальну модель стратегії розвитку державного регулювання земельних відносин в аграрному секторі. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути використані у процесі державного регулювання вітчизняного ринку сільськогосподарських земель. |
Література: | - 1. Halushko, V.P., Bilyk, Yu.D., Danylenko, A.S. et al. (2006). Formuvannia rynku zemel v Ukraini. A.S. Danylenko, Yu.D. Bilyk (Eds.). 2-nd ed., rev. Kyiv: Urozhai.
- 2. Halushko, V.P., Bilyk, Yu.D., Danylenko, A.S. et al. (2002). Formuvannia rynku zemli v Ukraini. A.S. Danylenko, Yu.D. Bilyk (Eds.). Kyiv: Urozhai.
- 3. Martyn, A.H. (2009). Ekonomichne rehuliuvannia zemelnykh vidnosyn: yak vypravyty nedoliky? Zemlevporiadnyi visnyk, (6), 22-29.
- 4. Novakovskyi, L.Ia. (2001). Zemelna reforma i zemleustrii v Ukraini. Kyiv: Tsentr zemelnoi reformy.
- 5. Ulianchenko, O.V. (2009). Formuvannia systemy staloho zemlekorystuvannia. Visnyk KhNAU, (11), 369-375.
- 6. Fedorov, M.M. (2009). Transformatsiia zemelnykh vidnosyn do rynkovykh umov (dopovid). Ekonomika APK, (3), 4-18.
- 7. Artiushyn, V.I., Kobets, M.I., & Puhachov, M.I. (2017). Problemy stanovlennia ta funktsionuvannia rynku zemel silskohospodarskoho pryznachennia v Ukraini. Marchina Svienchitski (Ed.). Kyiv: Analitychno-doradchyi tsentr Blakytnoi strichky PROON.
- 8. Dankevych, A.Ie. (2018). Svitovyi dosvid orendy zemel. Ekonomika APK, (3), 138.
- 9. Funktsii Derzhzemahentstva bude vykonuvaty Derzhheokadastr. Retrieved from http://economics.unian.ua/agro/1065279-funktsiji-derjzemagentstva-bude-vikonuvati-derjgeokadastr.html.
- 10. Sharyi, H.I. (2013). Obhruntuvannia shliakhiv podalshoho vdoskonalennia zemelnykh vidnosyn v Ukraini. Zemlevporiadnyi visnyk, (11), 14-16.
|