ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2022 №4 (80)
Рубрика:Маркетинг
УДК:504:330:658.818.2
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/80.064
Мова статті:Українська
Сторінки:64-71
Заголовок:Управління екологічним маркетингом як фактор підвищення конкурентоспроможності інжинірингових послуг
Автори:Полоус О. В., Національний авіаційний університет,
Баранюк А. Ю., Національний авіаційний університет
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: аналізу та синтезу, порівняння й теоретичного узагальнення – при дослідженні тенденцій розвитку світового та регіональних ринків інжинірингових послуг; абстрактно-логічного – для визначення особливостей управління екологічним маркетингом задля підвищення конкурентоспроможності інжинірингових послуг; графічного аналізу – для наочного відображення отриманих результатів дослідження. Результати. Визначено, що активний розвиток ринку інжинірингових послуг обумовлений зростанням попиту на інжинірингові послуги в країнах з економікою, що розвивається, а також зростанням попиту на автоматизацію виробничих та будівельних процесів та технології «Промисловості 4.0». Встановлено, що екологічний маркетинг є важливою складовою екологічного менеджменту будь-якою компанії, яка спрямовує свою діяльність на створення, просування та продаж екологічно чистих товарів та послуг і на забезпечення ефективного управління екологічною тактикою та стратегією компанії. Розглянуто найбільш поширені підходи до визначення поняття «сталий (зелений, екологічний) інжиніринг». Представлено візію процесу управління екологічним маркетингом. Новизна. Запропоновано авторський підхід до визначення поняття «сталий (зелений, екологічний) інжиніринг» як підходу до проєктування, який спрямований на створення продуктів, процесів, послуг і систем, що є екологічно та соціально відповідальними, економічно життєздатними та технічно можливими для реалізації на основах інтеграції принципів сталого розвитку в процеси проектування та розробки інженерних рішень з метою зменшення негативного впливу людської діяльності на навколишнє середовище та суспільство. Удосконалено процес управління екологічним маркетингом задля підвищення конкурентоспроможності послуг для інжинірингової компанії. Практична значущість. Полягає у можливості застосування розроблених та наданих пропозицій щодо управління екологічним маркетингом при плануванні заходів, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності інжинірингових послуг компаній в системі прагнення до сталого розвитку. Отримані висновки та результати дослідження, надані рекомендації сприятимуть активізації впровадження інноваційних, екологічно-направлених маркетингових практик в діяльність українських компаній. 
Ключові слова:Екологічний маркетинг, «зелений» інжиніринг, Послуги, Сталий розвиток, Маркетингове забезпечення, Конкурентоспроможність, Маркетингові дослідження, Менеджмент, Інновації
Файл статті:EV20224_064-071.pdf
Література:
  • 1. Kniazieva, T.V. (2015). Mizhnarodna ekolohichna polityka: teoriia, metodolohiia, stsenarii rozvytku. Kherson: DonDUU MON Ukrainy, PP Vyshemyrskyy V.S.
  • 2. Kotsko, T.A., & Kovalchuk, O.V. (2020). Rozvytok pidpryiemstva na zasadakh kontseptsii ekolohichnoho marketynhu. Suchasni pidkhody do upravlinnia pidpryiemstvom, (5). Retrieved from http://spu.fmm.kpi.ua/article/view/204740
  • 3. Lipych, L.H., Khilukha, O.A., & Kushnir, M.A. (2020). Okremi aspekty vykorystannia ekolohichnoho marketynhu dlia polipshennia pryrodnoho seredovyshcha mista. Naukovyy pohliad: ekonomika ta upravlinnia, 4(70), 66-72. DOI: https://doi.org/10.32836/2521-666X/2020-70-11
  • 4. Rashchenko, A.V. (2021). Sutnist ta tendentsii rozvytku ekolohichnoho marketynhu. Efektyvna ekonomika. (2). Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8650. DOI: 10.32702/2307-2105-2021.2.86
  • 5. Syvolovska, O.V., & Cherednychenko, Ye.M. (2019). Zastosuvannia kontseptsiy marketynhu navkolyshnioho seredovyshcha dlia pidvyshchennia efektyvnosti diialnosti pidpryiemstva. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, (68), 233-240.
  • 6. Arefieva, O., & Polous, O. (2021). Management of logistical support of innovative cooperation`s intensification at intellectualization of economy. Ekonomichnyy visnyk Dniprovskoi politekhniky, 1(73), 228-235. https://doi.org/10.33271/ebdut/73.228.
  • 7. Arefieva, O., Polous, O., Arefiev, S., Tytykalo, V., & Kwilinski, A. (2021). Managing sustainable development by human capital reproduction in the system of company’s organizational behavior. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science. Vol. 628(1). Article № 012039. DOI 10.1088/1755-1315/628/1/012039.
  • 8. Elkington, J. (1994). Towards the Sustainable Corporation: Win-Win-Win Business Strategies for Sustainable Development. California Management Review, 36, 90-100. http://dx.doi.org/10.2307/41165746.
  • 9. Ellen MacArthur Foundation. Retrieved from https://ellenmacarthurfoundation.org/
  • 10. European Commission. Official website. Retrieved from https://commission.europa.eu/index_en
  • 11. Grand View Research - Market Research Reports. Retrieved from https://www.researchandmarkets.com/categories/engineering#hmc
  • 12. Intergovernmental Panel on Climate Change. Retrieved from https://www.ipcc.ch/
  • 13. Smerichevskiy, S., Kniazieva, T., Kolbushkin, Yu., Reshetnikova I., & Anna Olejniczuk-Merta. (2018). Environmental orientation of consumer behavior: motivation component. Problems and Perspectives in Management, Vol 16, (2), pp. 424-437. http://dx.doi.org/10.21511/ppm.16(2).2018.38
  • 14. Society of Environmental Toxicology and Chemistry (SETAC). Retrieved from https://www.setac.org/
  • 15. Statista. Retrieved from https://www.sta-tista.com/
  • 16. Technavio: Market Research Reports/ Retrieved from https://www.technavio.com/industries/industrials
  • 17. Walker, S., & Berg, B. (2012). The Handbook of Design for Sustainability. UK.