ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2023 №2 (82)
Рубрика:Економічна теорія
УДК:330.658:005.5
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/82.009
Мова статті:Українська
Сторінки:9-14
Заголовок:Методологічні передумови дослідження корпоративної культури міжнародних компаній
Автори:Пилипенко Г. М., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Литовка В. А., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Теоретико-методологічною основою дослідження виступила інституціональна теорія, в межах якої реалізується міждисциплінарний підхід до дослідження економічної діяльності суб’єктів. Наукові результати отримано завдяки використанню компаративного аналізу – під час порівняння поглядів на економічну поведінку різних наукових парадигм; структурно-логічного – при встановленні напрямів впливу культури на результати економічної діяльності; загального й особливого – при встановленні співвідношення між національною і корпоративною культурою; Результати. Виявлено розбіжності у поглядах представників економічної науки на фактори, що впливають на прийняття господарюючими суб’єктами економічних рішень. Встановлено спрямованість мейнстріму на пошук універсальності в економічних діях людей. Продемонстровано вплив культури на результати економічної діяльності як на організаційному, так і національному рівнях розвитку економіки. Виокремлено сучасні методологічні підходи дослідження культури та її впливу на економічну діяльність. Новизна. Встановлено співвідношення між національною та організаційною культурами. Виявлено об’єктивний характер відхилення поведінки носіїв певної культури від атрибутів культури певної організації. Визначено методологічні підходи щодо дослідження проблем поєднання соціокультурних цінностей з цінностями конкретної організації. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути корисними при прийнятті управлінських рішень, спрямованих на формування корпоративної культури сучасних підприємств. 
Ключові слова:Неокласична методологія, Інституціональна методологія, Культура, Організаційна культура, Корпорація, Корпоративна культура, Функції культури, Етнографічні дослідження, Крос-культурний аналіз
Файл статті:EV20232_009-014.pdf
Література:
  • 1. Huzenko, I.Yu., Bilorus, O.H., Verhun, V.A., Havryliuk, O.V., Matseyko Yu.M. «et al.» (2011). Hlobalna korporatyvna systema. Kyiv: KNEU.
  • 2. Pylypenko, H.M., & Lytvynenko, N.I. (2009). Ekonomichna mentalnist ukraintsiv ta problemy yiyi diahnostyky u transformatsyinyi ekonomitsi. Naukovyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu, (10), 94-98.
  • 3. Pylypenko, A., & Lytvynenko, N. (2010). Liberalnye tsennosti i ukrainskaia mentalnost: vozmozhen li sintez v natsionalnoi modeli rehulirovaniia. Sotsialnaia ekonomika, (2), 170 -175.
  • 4. Pylypenko, A.N., Lytvynenko, N.I. (2011). Issledovanie ekonomycheskoy mentalnosti i istoricheskyi pokhod. Naukovi pratsi Donetskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu, Ser. : ekonomichna, Issue 40-2, 272-278.
  • 5. Pylypenko, A., Lytvynenko, N., & Voloshenuk, V. (2012). Regional Map of Mentality after G. Hofstede: Lessons from Ukraine. Journal of US-China Public Administration, Vol. 9, (2), 195-204.
  • 6. Pylypenko, A.N., & Pylypenko, Yu.Y. (2014). Rol hrazhdanskoho obshchestva v institutsyonalnoy transformatsii ekonomiki Ukrainy. Naukovi pratsi Donetskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu, Ser. : ekonomichna, (2), 56-77.
  • 7. Pylypenko, H.M., & Lytvynenko, N.I. (2015). Ukraynskaia mentalnost v koordinatakh issledovatelskoy prohrammy H. Khofsteda. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu, (2), 14-22.
  • 8. Hrishnova, O.A., & Naumenko A.V. (2010). Korporatyvna kultura yak resurs zabezpechennia stratehichnoi stiykosti pidpryiemstva. Ekonomika i upravlinnia, (2), 33-38.
  • 9. Zhohan, I.M., & Savchuk L.M. (2009). Korporatyvna kultura v systemi upravlinnia pidpryiemstvom. Ekonomichnyi visnyk NTUU «KPI», (6), 216-218.
  • 10. Chepeliuk, M.I. (2014). Teoretychni osnovy korporatyvnoi kultury pidpryiemstva v protsesakh orhanizatsiynykh zmin. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu, Issue 7, Part 3, 204-209.
  • 11. Dmytrenko, M.I. (2011). Metodolohichni zasady doslidzhennia korporatyvnoi kultury v sotsialno-filosofskomu znanni. Humanitarnyi chasopys, (1), 37-44.
  • 12. Schein, E. Organization culture and leadership. San Francisco: Jossey-Bass, 2004. 458 p.
  • 13. Pylypenko, H.M. (2012). Instytutsionalni chynnyky spivvidnoshennia derzhavnoi i rynkovoi koordynatsii ekonomichnoi diialnosti. Dnipropetrovsk: Natsionalnyi hirnychyi universytet.
  • 14. Trosby, D. Economics and culture. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. 208 p. https://doi.org/10.1111/1468-0335.00005
  • 15. Matsumoto D. Culture and Psychology. Ox- ford: Oxford University Press, 2001. 480 p.