ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2023 №3 (83)
Рубрика:Міжнародні економічні відносини
УДК:339.924+332.1
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/83.065
Мова статті:Українська
Сторінки:65-73
Заголовок:Концептуалізація глокалізаційних процесів у світовому господарстві
Автори:Савченко М. В., Донецький національний університет імені Василя Стуса,
Осадчук А. І., Донецький національний університет імені Василя Стуса,
Сергушова І. О., Донецький національний університет імені Василя Стуса
Анотація:Методи дослідження. Під час дослідження були застосовані такі загальнонаукові методи дослідження, як: абстракція, метод групування та класифікацій – при визначенні сутності категорії «глокалізація» та її трактування різними представниками сучасної економічної науки; порівняльний аналіз – при встановленні відмінних та подібних рис процесів глобалізації та глокалізації; системно-структурного аналізу – при виокремленні рівнів прояву глокалізації. Результати. Статтю присвячено дослідженню глокалізаційних процесів у світовому господарстві. Проаналізовано праці науковців, які вивчали цей процес, представлено дефініцію терміну «глокалізація». Встановлено відмінності у сутності та характері процесів глокалізація та глобалізація. Наведено приклади компаній, що активно застосовують у своїй економічній діяльності глокалізаційну політику. Окреслено перспективи розвитку глокалізації, а також проведено аналіз її результативності. Охарактеризовано специфіку даних процесів у різних країнах світу на прикладі адаптації компаній McDonald’s та Nestle до національних ринків різних регіонів світу. Доведено, що для розвитку міжнародної торгівлі важливим є врахування місцевих особливостей, в яких функціонує міжнародний бізнес. Розкрито важливість застосування глокалізаційної політики в сучасному світі. Новизна. Визначено переваги проведення глокалізації на національних та світових ринках. Практична значущість. Дослідження глокалізаційних процесів у світовому господарстві дає можливість спрогнозувати їхній вплив на національні та світові ринки, а також дозволяє дослідити результати впливу глокалізаційних процесів в цілому. Дослідження розкриває важливість цієї політики і робить можливим прогнозування її впливу на світове господарство в майбутньому. 
Ключові слова:Глокалізація, Економіка, Країна, Міжнародний ринок, Адаптація, Протекціонізм, Ідентичність, Національний ринок, Світовий ринок, Локалізація, Глобалізація, Тенденція
Файл статті:EV20233_065-073.pdf
Література:
  • 1. Robertson R., Featherstone M., Lash S. Glocalization: time - space and homogeneity - heterogeneity. Global modernities. London: Sage, 1995. P. 25-54. https://doi.org/10.4135/9781446250563.n2
  • 2. Ritzer G. Rethinking globalization: glocalization/grobalization and something/nothing. Sociological Theory. 2003. Vol. 21. No. 3. P. 193-209. https://doi.org/10.1111/1467-9558.00185
  • 3. Investopedia. Retrieved from https://www.investopedia.com/terms/g/glocalization.asp
  • 4. HelpfulProfessor. Retrieved from https://helpfulprofessor.com/glocalization-examples/
  • 5. Official website of the McDonald's company. Retrieved from https://www.mcdonalds.com/ua/uk- ua.html
  • 6. Nederveen Pieterse J. What is a global study? Globalizations. 2013. Vol. 10. No. 4. P. 499-514. https://doi.org/10.1080/14747731.2013.806746
  • 7. Hock D. Birth of the chaotic age. Berrett- Koehler Publishers, 1999.
  • 8. Rosenau J. The governance of fragmentation: neither a world republic nor a global interstate system. Studia Diplomatica. 2000. Vol. 53. No. 5. P. 15-40.
  • 9. Tai S., Wong Y. Advertising decision making in Asia: «glocal, versus, regulatory» approach. Journal of Managerial Issues. 1998. P. 318-339.
  • 10. Ritzer G. The McDonaldization of Society 6. 6th ed. Thousand Oaks: Pine Forge Press, 2011. 328 p.
  • 11. Wilken R., Sinclair J. Global Vision, Regional Focus, «Glocal» Reality: Global Marketers, Marketing Communications and Strategic Regionalism. Australian & New Zealand Communication Association Annual Conference, 2007: Communication, Civics, Industry. Melbourne: ANZCA & La Trobe University, 2008. P. 1-11.
  • 12. Roudometof, V. Glocalization: a critical introduction. Routledge. 2016. https://doi.org/10.4324/9781315858296
  • 13. Beh, K. (2021). Interpretation of the term glocalizationin world economy research and international economic relations. Kyiv: Kyiv National University named after Taras Shevchenko.
  • 14. Malashenkova, O., & Markvarde, A. (2015). Marketing strategies transnational corporations in the context of globalization. Magazine international law and international relations. Minsk: Development, No. 1(72). pp. 63-68.
  • 15. Goncharova, O.V. (2009). Conceptual- categorical essence and basic principles of glocalization. The formation of a market economy: a collection of scientific papers works. Vol. 22. (pp. 464-472). Kyiv.
  • 16. Zhukov, S.A. (2014). Glocalization as a modern and promising process development of the world economy and international economic relations. Scientific Bulletin of Uzhhorod University, Issue 3, 199-201.
  • 17. Mendis, P. Glocalization: the human side of globalization as if the Washington consensus mattered. 2nd end. Morris-ville: Lulu Press, 2007. 440 p.
  • 18. Glocalization. Cambridge Advanced Learner's Dictionary & Thesaurus, Cambridge Business English Dictionary. Cambridge University Press. Retrievd from https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/glocalization