ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2025 №1 (89)
Рубрика:Менеджмент
УДК:[005.42+005.521]:339.166.5
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/89.068
Мова статті:Українська
Сторінки:68-80
Заголовок:Тенденції та перспективи взаємодії науково-освітніх установ та бізнесу в системі управління трансфером технологій
Автори:Трифонова О. В., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Баранець Г. В., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Іванова М. І., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Результати наукового дослідження, викладені в статті, одержані із застосуванням таких методів наукового пошуку: теоретичного узагальнення – для дослідження взаємодії науково-освітніх установ  продуцентів «академічних» наукових розробок та бізнесу в системі управління трансфером технологій; систематизації  для виявлення переваг академічного трансферу технологій; кількісні (статистичні, економетричні) методи аналізу – для оцінювання результативності трансферу знань, виявлення тенденцій основних показників та взаємозв’язку між ними; критичного аналізу та синтезу  для виявлення причин низького рівня взаємодії представників науки та бізнесу. Результати. У статті продемонстровано важливість трансферу технологій як сполучної ланки між науково-освітніми установами та бізнесом. Визначено переваги академічного трансферу технологій з точки зору бізнесу, університетів як продуцентів наукових розробок, студентів, країни та суспільства. Охарактеризовано підходи до оцінювання результативності трансферу знань та на основі статистичних даних США визначено тенденції та взаємозв’язки основних показників такого трансферу, а також виявлено особливості формування трендів з огляду на специфіку наукових досліджень та комерціалізації їх результатів. Визначено та охарактеризовано основні причини низького рівня взаємодії представників науки та бізнесу в системі управління трансфером технологій. Новизна. На основі визначених закономірностей зміни та взаємозв’язків основних показників результативності трансферу знань та виявлених переваг для його учасників визначено причини низького рівня взаємодії представників науки та бізнесу. Практична значущість. Одержані наукові результати можуть бути корисними для всіх учасників трансферу знань, зокрема для держави в частині формування політики підтримки університетів як центрів генерації наукових розробок, для університетів  для удосконалення роботи офісів трансферу знань, а також для зацікавленого бізнесу, що прагне розвиватися відповідно до світових трендів. 
Ключові слова:Трансфер знань, Академічний трансфер технологій, Управління, Об’єкти інтелектуальної власності, Ліцензії, Патенти, Стартапи, Витрати на дослідження та розробки, Тенденція, Кореляція, Авторегресія
Файл статті:EV20251_068-080.pdf
Література:
  • 1. Understanding University Technology Transfer. (2011). Association of American Universities. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED517264.pdf.
  • 2. The role of European universities in patenting and innovation. A study of academic inventions at the EPO. October 2024. Retrieved from https://surl.lu/nkewqu.
  • 3. Draghi, M. (2024). The future of European competitiveness. European Commission. Retrieved from https://surl.li/tveciv.
  • 4. Rybnicek, R., & Königsgruber, R. (2019). What makes industry-university collaboration succeed? A systematic review of the literature. Journal of Business Economics. Vol. 89. 221-250. https://doi.org/10.1007/s11573-018-0916-6.
  • 5. Atta-Owusu, K., Fitjar, R. D., Rodríguez-Pose, A. (2021). What drives university-industry collaboration? Research excellence or firm collaboration strategy? Technological Forecasting and Social Change. Vol. 173. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2021.121084.
  • 6. Farah, A., Tahir, FM., Rizwan, AS., Noor, ER. (2022). Strengthening the Bridge Between Academic and the Industry Through the Academia-Industry Collaboration Plan Design Model. Frontiers in Psychology. Vol.13. 1-11. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.875940.
  • 7. O'dwyer, M., Filieri, R., O'Malley, L. (2023). Establishing successful university-industry collaborations: barriers and enablers deconstructed. The Journal of Technology Transfer. Vol. 48. 900-931. https://doi.org/10.1007/s10961-022-09932-2.
  • 8. Sych, T.V. (2022). Rol uriadu shchodo vprovadzhennia tretoi misii v ukrainskykh universytetakh v umovakh yevrointehratsii. Publichne upravlinnia ta mytne administruvannia. Spetsvypusk, prysviachenyi yevrointehratsiinii tematytsi. 123-128. https://doi.org/10.32782/2310-9653-2022-spec.20.
  • 9. Lipych, L., Khilukha, O., Kushnir, M. (2021). Lohistychna pidtrymka transferu znan zi sfery nauky do sektoru malykh ta serednikh pidpryiemstv. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii. (18). 40-45. https://doi.org/10.37320/2415-3583/18.7.
  • 10. Duma, O.I. (2021). Akademichnyi transfer tekhnolohii: mekhanizmy realizatsii ta yevropeiskyi dosvid. Efektyvna ekonomika, (11). https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.11.203.
  • 11. McDevitt, VL., Mendez-Hinds, J., Winwood, D., Nijhawan, V., Sherer, T., Ritter, JF., & Sanberg, PR. (2014). More than Money: the Exponential Impact of Academic Technology Transfer. Technology & Innovation. Vol. 16 (1). 75-84. https://doi.org/10.3727/194982414X13971392823479.
  • 12. Campbell, A., Cavalade, C., Haunold, Ch., Karanikic, P., Piccaluga, A., & Dinnetz, M. (2020). Knowledge Transfer Metrics. Towards a European-wide set of harmonised indicators. Publications Office of the European Union. doi:10.2760/907762.
  • 13. Official site of Association of University Technology Managers (AUTM). Licensing Activity Surveys. Retrieved from https://surl.li/mxcgdf.
  • 14. Ofitsiinyi sait Tsentru mizhnarodnykh proektiv «Ievroosvita». Retrieved from https://euroosvita.net/.