ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2025 №2 (90)
Рубрика:Маркетинг
УДК:330.3:378
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/90.068
Мова статті:Англійська
Сторінки:68-78
Заголовок:Тенденції цифровізації в українській вищій освіті: потреби та вподобання зацікавлених сторін
Автори:Пілова К. П., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Куваєва Т. В., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Пілова Д. П., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Череп А. Ю., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: стратифікованої вибірки – при визначенні вподобань, досвіду та очікувань студентів щодо інтеграції цифрових інструментів в освіту, а також якість і формати цифрових навчальних матеріалів; збору даних – з метою вивчення ключових аспектів цифровізації вищої освіти; case-study – для визначення найкращих практик та стратегій, які використовують ЗВО для підвищення якості та доступності освіти; аналізу даних – для узагальнення вподобань і потреб студентів і викладачів ЗВО при впровадженні цифрових інструментів в освіту. Результати. Проведено опитування викладачів та студентів серед більш ніж 50% від загальної кількості ЗВО України щодо цифровізації освітнього контенту та загальних трендів в сучасній вищій освіті. Встановлено адаптивність студентів та викладачів ЗВО України до сучасних умов функціонування та цифровізації вищої освіти з необхідністю (на рівні більш ніж 90%) постійного удосконалення дисциплін, що викладаються. Визначено необхідність адаптації навчальних програм, а також посиленій співпраці з європейськими університетами як в освітній, так і в науковій діяльності для створення сучасного контенту, який відповідатиме потребам студентів та ринку праці та їх конкурентоспроможності в сучасних умовах глобалізації. Новизна. Результати дослідження зазначають необхідність вдосконалення цифрових освітніх технологій і контенту університетами України, їх активного залучення до нових форматів навчання та інтеграції міжнародного досвіду зі створенням спільних освітніх ініціатив з іноземними партнерами та розширенням можливостей для інтернаціоналізації вищої освіти. Практична значущість. Визначені стратегічні шляхи розвитку української системи вищої освіти, які полягають в інтеграції освітнього контенту в Європейській освітній простір шляхом створення спільних освітніх програм та наукових проєктів, які забезпечать обмін досвідом та підвищать конкурентоспроможність ЗВО України та випускників на глобальному ринку праці. 
Ключові слова:Економічний розвиток, Конкурентоспроможність, Ринок праці. цифровізація освіти, Вища освіта, Освітній контент, Інтернаціоналізація
Файл статті:EV20252_068-078.pdf
Література:
  • 1. Revenko, D., Romanenkov, Y., Polozova, T., Lebedchenko, V., & Molchanova, K. (2024). The impact of digitalization on the economic growth of the European Union: an empirical study. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(13), (129), 46-56. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.304256
  • 2. Eda, Kaya, and Yusuf, Karakuş (2024). Digitalization in Human Resources Management: A Conceptual Study on Hotel Organizations Journal of tourism research institute, 5(1), 43-53.
  • 3. Gargi, Malhotra and Mridula, Mishra (2023). A Study on the Impact of Digitalization on SME Growth. In book: Drivers of SME Growth and Sustainability in Emerging Markets. DOI: 10.4018/979-8-3693-0111-1.ch007
  • 4. Zikri Habibi, Djunaidi, and Nikmah, Dalimunthe (2024). The Impact of Digitalization on Work Patterns and the Protection of Workers' Rights: a Study of Labor Law in the Banking Sector. International Journal Of Education Social Studies And Management (IJESSM), 4(3), 1187-1193. DOI: 10.52121/ijessm.v4i3.499
  • 5. Tamara B., Harris (2024). Digital Transformation in Education: Emerging Trends and Best Practices Across Borders DOI: 10.59613/armada.v2i3.2871
  • 6. Van Thanh, Duong, Mark, Ashwill, and Hoang Anh, Tuan (2024). Redefining Higher Education in Vietnam in the Digital Age. In book: Vietnamese Higher Education at a Crossroads. DOI: 10.1007/978-3-031-61838-3_1
  • 7. Shermaine, Barrett, and Eraldine, Williams-Shakespeare (2024). A Study of Digitalization of Higher Education Institutions in the Caribbean. Journal of Comparative & International Higher Education, 16(2). DOI: 10.32674/jcihe.v16i2.5704
  • 8. Y., Orazbek, M.T., Davletova, and Nazym, Dulatbekova (2024). Assessment of Digitalization in Higher Education: A Case Study of Turan University. BULLETIN OF THE KARAGANDA UNIVERSITY ECONOMY, SERIES 11529(3), 79-88. DOI: 10.31489/2024ec3/79-88
  • 9. Maguatcher, Jeremie, and Ning, Ru (2023). Research on advancing the digital transformation of higher education in Cameroon. International Journal of Current Research, 15(05), 24506-24511. DOI: https://doi.org/10.24941/ijcr.45254.05.2023
  • 10. Sakeena, Alikhan, and Thayananthy, Sritharan (2024). Online Learning Challenges Encountered by University Students Amidst the COVID-19 Pandemic: A Systematic Review of Digital Divide Perspective. Journal of the University Librarians Association of Sri Lanka, 27(2). DOI: 10.4038/jula.v27i2.8092.
  • 11. Mahikala, Niranga, and Darshana, Sedera (2024). «Is It Hype or Reality?»: A Global Study of Assessing the Rate of Digitalization. In book: Encyclopedia of Information Science and Technology, Sixth Edition. DOI: 10.4018/978-1-6684-7366-5.ch049
  • 12. G.G., Pivnyak, O.S., Kovrov, A.Yu. Cherep (2013). Modern role of resource universities for ensuring sustainable environmental development of mining regions. Scientific Bulletin of National Mining University, (1), 77-83.
  • 13. Nida, Mačerauskienė, and Emre, Dinçer (2024). Envisioning the Entrepreneurial University 2.0: A Foresight Study on Creativity and Digitalization. Global and Lokal Distance Education- GLOKALde 10(3)
  • 14. Navneet, Kumar, and Sachin, Saini (2024). Study of Digitalization and Industry 4.0 Implementation in SME’s Scope, 14(2), 1901-1917.
  • 15. Parkev, Avetisyan, Naira, Gevorgyan, and Mary, Tadevosyan (2024). The Role of Managerial Competencies in Higher Education: Navigating Current Transformational Trends. Revista de Gestão Social e Ambiental, 18(10), e09400. DOI: 10.24857/rgsa.v18n10-277
  • 16. Recovery of Ukraine [Internet]. Retrieved from https://recovery.gov.ua/project/program/improve-education-system
  • 17. Kuvaieva, T, & Pilova, K. (2021). Forms of organization of production activity of enterprises in terms of probabilistic nature of demand. Scientific Bulletin of National Mining University, (4), 177-184. https://doi.org/10.33271/nvngu/20214/177
  • 18. Ministry of Education and Science of Ukraine. Concept of digital transformation of education and science for the period until 2026. Retrieved from https://mon.gov.ua/news/kontseptsiya-tsifrovoi-transformatsii-osviti-i-nauki-mon-zaproshue-do-gromadskogo-obgovorennya
  • 19. Olatunbosun, Bartholomew Joseph, Obianuju Clement, Onwuzulike, and Kazeem, Shitu (2024). Digital transformation in education: Strategies for effective implementation. World Journal of Advanced Research and Reviews, 23(2). DOI: 10.30574/wjarr.2024.23.2.2668
  • 20. Alina, Androshchuk (2022). Higher education of Ukraine in the conditions of war and digital transformation: state and prospects for development. EUROPEAN HUMANITIES STUDIES: State and Society, (4), 4-19. https://doi.org/10.38014/ehs-ss.2022.4.01
  • 21. Volodymyr, Tyshchenko, Yaroslav, Bielousov, Vadym, Yemets, and Dmytro, Beder (2024) The impact of digital transformation on the development of post-war regions of Ukraine. Revista Amazonia Investiga, 13(81), 86-97. DOI: 10.34069/AI/2024.81.09.6
  • 22. Qi, Zhang, Boxuan, Shi, Yuchao, Liu, Zhou, Liang, & Liangqun, Qi (2024). The impact of educational digitalization on the creativity of students with special needs: the role of study crafting and creative self- efficacy. Humanities and Social Sciences Communications, 11(1). DOI: 10.1057/s41599-024-03232-w