Випуски | Рубрики | Автори | Ключові слова |
Стаття
Випуск: | 2025 №2 (90) |
Рубрика: | Маркетинг |
УДК: | 330.3:378 |
DOI: | https://doi.org/10.33271/ebdut/90.068 |
Мова статті: | Англійська |
Сторінки: | 68-78 |
Заголовок: | Тенденції цифровізації в українській вищій освіті: потреби та вподобання зацікавлених сторін |
Автори: | Пілова К. П., НТУ «Дніпровська політехніка», Куваєва Т. В., НТУ «Дніпровська політехніка», Пілова Д. П., НТУ «Дніпровська політехніка», Череп А. Ю., НТУ «Дніпровська політехніка» |
Анотація: | Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: стратифікованої вибірки – при визначенні вподобань, досвіду та очікувань студентів щодо інтеграції цифрових інструментів в освіту, а також якість і формати цифрових навчальних матеріалів; збору даних – з метою вивчення ключових аспектів цифровізації вищої освіти; case-study – для визначення найкращих практик та стратегій, які використовують ЗВО для підвищення якості та доступності освіти; аналізу даних – для узагальнення вподобань і потреб студентів і викладачів ЗВО при впровадженні цифрових інструментів в освіту. Результати. Проведено опитування викладачів та студентів серед більш ніж 50% від загальної кількості ЗВО України щодо цифровізації освітнього контенту та загальних трендів в сучасній вищій освіті. Встановлено адаптивність студентів та викладачів ЗВО України до сучасних умов функціонування та цифровізації вищої освіти з необхідністю (на рівні більш ніж 90%) постійного удосконалення дисциплін, що викладаються. Визначено необхідність адаптації навчальних програм, а також посиленій співпраці з європейськими університетами як в освітній, так і в науковій діяльності для створення сучасного контенту, який відповідатиме потребам студентів та ринку праці та їх конкурентоспроможності в сучасних умовах глобалізації. Новизна. Результати дослідження зазначають необхідність вдосконалення цифрових освітніх технологій і контенту університетами України, їх активного залучення до нових форматів навчання та інтеграції міжнародного досвіду зі створенням спільних освітніх ініціатив з іноземними партнерами та розширенням можливостей для інтернаціоналізації вищої освіти. Практична значущість. Визначені стратегічні шляхи розвитку української системи вищої освіти, які полягають в інтеграції освітнього контенту в Європейській освітній простір шляхом створення спільних освітніх програм та наукових проєктів, які забезпечать обмін досвідом та підвищать конкурентоспроможність ЗВО України та випускників на глобальному ринку праці. |
Ключові слова: | Економічний розвиток, Конкурентоспроможність, Ринок праці. цифровізація освіти, Вища освіта, Освітній контент, Інтернаціоналізація |
Файл статті: | EV20252_068-078.pdf |
Література: |
|