Основні рецензенти

Білоцерківець Володимир Вікторович - Український державний університет науки та технологій

Герасименко Анжеліка Григорівна - Київський національний торговельно-економічний університет

Завгородня Олена Олександрівна - Український державний університет науки та технологій

Литвиненко Наталія Іванівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Тарасевич Віктор Миколайович - Український державний університет науки та технологій

Пилипенко Ганна Миколаївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Ходжаян Аліна Олександрівна - Київський національний університет ім. Т.Г. Шевченка

Прушківський Володимир Генадійович - Національний університет «Запорізька політехніка»

Задоя Анатолій Олександрович - Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля

Прушківська Емілія Василівна - Національний університет «Запорізька політехніка»

Мушникова Світлана Анатоліївна - Український державний університет науки та технологій

Пилипенко Юрій Іванович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Смєсова Вікторія Леонідівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Безугла Людмила Сергіївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Амоша Олександр Іванович - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Булєєв Іван Петрович - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Залознова Юлія Станіславівна - Інститут економіки промисловості Національної академії наук України

Ареф’єва Олена Володимирівна - Національний авіаційний університет

Прохорова Вікторія Володимирівна - Українська інженерно-педагогічна академія

Вагонова Олександра Григорівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Єрмошкіна Олена Вячеславівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Макурін Андрій Андрійович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Пашкевич Марина Сергіївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Усатенко Ольга Володимирівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Лазебник Лариса Леонідівна - Університет державної фіскальної служби України

Чуріканова Олена Юріївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Бардась Артем Володимирович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Бойченко Микола Вікторович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Іванова Марина Іллівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Трифонова Олена Василівна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Швець Василь Якович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Красовська Олена Юріївна - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Касян Сергій Якович - Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Метеленко Наталія Георгіївна - Запорізька державна інженерна академія

Петруня Юрій Євгенович - Університет митної справи та фінансів


ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2021 №3 (75)
Рубрика:Маркетинг
УДК:658:339.137
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/75.115
Мова статті:Українська
Сторінки:115-122
Заголовок:Маркетинг у створенні стратегічних переваг на ринку послуг
Автори:Сапінський О., Вища школа фінансів та права в Бєльсько-Бялей,
Шинкаренко Н. В., Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»,
Пілова К. П., Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. При визначенні сутності категорій використовувалися методи абстракції; при виокремленні ключових факторів, що визначають напрям діяльності підприємства – методи соціологічних досліджень; при формуванні стратегічних переваг на ринку послуг – методи синтезу та аналізу. Результати. Досліджено погляди науковців стосовно сутності понять «маркетингова стратегія», «стратегічне планування», «конкурентні переваги». Зазначено, що в сучасних умовах господарювання на ринку послуг відбувається розширення можливостей первинного попиту, технологічних змін послуг, перерозподіл ринку, що означає першочерговість надання послуг, які характеризуються системним підходом до виконання робіт. З огляду на те, що на процес розробки і реалізації тієї чи іншої стратегії маркетингу має безпосередній вплив сукупність факторів, котрі визначають напрям діяльності підприємства в обраному сегменті, визначено ключові фактори присутності підприємств на ринку послуг. Показано, що вибір стратегії для підприємства виступає складним завданням, проте ще більш складними є підбір інструментів, необхідних для здійснення контролю над реалізацією стратегії і оцінювання її результатів. Принципово важливе значення має розробка та реалізація маркетингових стратегій підприємства, для якого в даний час характерні підвищення попиту на його послуги та висока ступінь конкурентної боротьби. Багато в чому таке становище зумовлено підвищенням рівня життя населення та зростанням його доходів. Новизна. Розроблено критерії оцінювання як самого процесу формування стратегічних переваг, так і фінального етапу їх запровадження для підприємства. Практична значущість. Для створення стратегічних переваг на ринку послуг розробка маркетингової стратегії для підприємства є необхідною, оскільки дозволяє більш ефективно розпорядитися наявними ресурсами та отримати максимально можливий прибуток. Таким чином, стратегічний маркетинг є постійним, регулярним процесом аналізу, планування та коригування маркетингової політики підприємства. 
Ключові слова:Послуги, Ринок послуг, Маркетинг, Стратегія, Стратегічне планування, Маркетингове середовище, Маркетингова стратегія, Конкурентні переваги
Файл статті:EV20213_115-122.pdf
Література:
  • 1. Andriushchenko, K.A. (2016). Formuvannja strateghichnykh alternatyv pidpryiemstvom dlia zbilshennia chastky rynku. Investytsii: praktyka ta dosvid, (17), 33-37.
  • 2. Melnyk, D.L. (2009). Marketynhova stratehiia pidpryiemstva. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, (3), 213-219.
  • 3. Polonets, V. (2009). Realizatsiia marketynhovykh stratehiy: problemni zony ta shliakhy yikh podolannia. Marketynh v Ukraini, (4), 8-12.
  • 4. Kotler, F. (2001). Osnovy marketinga. Moskva: Vilyams.
  • 5. Lamben, Zh. -Zh. (2004). Menedzhment, orien- tirovannyy na rynok. Sankt-Peterburg: Piter.
  • 6. Melnyk, N.V. (2014). Stratehichne planuvannia marketynhovoi diialnosti subiektiv hospodariuvannia turystychnoyi haluzi Ukrainy. Candidate’s thesis. Lviv.
  • 7. Zaychuk, T.O. (n.d.). Pryntsypy ta instrumenty stratehichnoho marketynhu. Retrieved from https://cutt.ly/aT31oUW.
  • 8. Blishhuk, K. (2016). Suchasni marketynhovi stratehii. Efektyvnist derzhavnoho upravlinnia, 4(49), 301-308.
  • 9. Bezuhla, L., Demchuk, N. (2019). Development strategy of ecotourism enterprises as a factor of increasing their competitiveness. Proceedigs from: Organizational- economic mechanism of management innovative develop- ment of economic entities. M. Bezpartochnyi (Eds.). (Vols.1-3). Higher School of Social and Economic. Prze- wosk: WSSG. Vol. 2. (pp. 289-297).
  • 10. Bezuhla, L.S. (2020). Osoblyvosti marketyn- hovoi diialnosti u sferi turystychnykh posluh. Proceedigs from: Isnuiucha praktyka ta novitni tendentsii v upravlinni subiektamy hospodariuvannia riznykh orhanizatsijno- pravovykh form. L.M. Savchuk, L.M. Bandorina (Eds.). Dnipro: Porohy, (pp. 515-523).
  • 11. Lykholat, S. M., Krykavskyi Ye.V., Skupeyko V. V., Shynkarenko, N. V., & Petetskyi, I. (2021). Vplyv marketyn-hovoi komunikatsiynoi polityky na transparentnist bankiv. Efektyvna ekonomika, № 7. https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.7.70
  • 12. Reshetylova, T.B., & Shynkarenko, N.V. (2000). Effektivnost integratsii kak faktor korporativnogo razvytiya. Ekonomika. Menedzhment. Pidpryiemnytstvo. № 3, pp. 115-119

Адреса редакції:

Кафедра економічної теорії та міжнарожних економічних відносин, НТУ «Дніпровська політехніка», проспект Яворницького, 19, м. Дніпро, Україна, 49005.

 

Телефони для довідок: +380 (56) 47-15-66, +380 (97) 115-75-45 – провідний редактор Черченко Ніна Альбертівна.

 

 E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Nike
Air Force 1

Головний редактор журналу

Пилипенко Г. М., доктор економічних наук, професор кафедри туризму та економіки підприємства НТУ «Дніпровська політехніка»


Заступники головного редактора:

Вагонова О. Г., доктор економічних наук, завідувач кафедри прикладної економіки, підприємництва та публічного управління НТУ «Дніпровська політехніка»

Амоша О. І., академік НАН України, доктор економічних наук, почесний директор Інституту економіки промисловості Національної академії наук України



Голова редакційної ради

Швець В. Я., доктор економічних наук, завідувач кафедри менеджменту НТУ «Дніпровська політехніка»


Члени редакційної колегії:

Бардась А.В., д. е. н.; Безугла Л.С., д. е. н.; Бєлобородова М.В., к. е. н.; Бондаренко Л.А., к.е.н.; Бойченко М.В., д. е. н.; Булєєв І.П., д. е. н.; Герасименко А.Г., д. е. н.; Герасименко Т.В., к. геол. н.; Григоренко І.В., к. е. н., Добрянська Н.А., д. е. н.; Єрмошкіна О.В., д. е. н.; Залознова Ю.С., член-кореспондент НАН України, д. е. н.; Іванова М.І., д. е. н.; Касян С.Я., к. е. н.; Корнєєв В.В., д. е. н.; Красовська О.Ю., д. е. н.; Литвиненко Н.І., д. е. н.; Макурін А.А., д. е. н.; Павлова В.А., д. е. н.; Пашкевич М.С., д. е. н.; Пилипенко Ю.І., д. е. н.; Прушківська Е.В., д. е. н.; Славкова А. А., к. е. н.; Смєсова В.Л., д. е. н.; Терещенко Е.Ю., к. т. н.; Трифонова О.В., д. е. н.; Усатенко О.В., д. е. н.; Шинкаренко Н.В., к. е. н; Чуріканова О.В., д. е. н.; Якименко-Терещенко Н.В., д. е. н.


Закордонні члени редакційної колегії:

Даріюш С. (Університет AGH, м. Краків, Польща), Кошебаєва Г.К. (Карагандинський державний університет, м. Караганда, Казахстан), Росак-Широцка Й. (Ченстоховський технологічний університет, м. Ченстохова, Польща), Січінава А. (Грузинський технічний університет, м. Тбілісі, Грузія), Тарас В. (Університет Північної Кароліни, м. Грінсборо, США, Юревічейне Д. (Вільнюський технічний університет Гедімінаса, м .Вільнюс, Литва).


Провідний редактор Черченко Н. А.

Літературний редактор Ісакова М. Л.

Технічний редактор Літвінов Ю.І.

Nike WMNS Air Force 1 Shadow White/Hydrogen Blue-Purple