Анотація: | У статті розглядається питання розпізнавання проблем збутової діяльності промислового підприємства на підставі застосування логіки процесного підходу. З використанням циклу «Plan-Do-Check-Act» (PDCA) побудовано дерево процесів розподілу лакофарбового підприємства. З виокремленням процесів каналу збуту продукції в мережі супермаркетів визначено ступінь участі відповідного підрозділу на кожній стадії циклу PDCA – планування, виробництво, перевірка, дія. В межах розглянутого циклу досліджено характер міжфункціональної взаємодії відділу збуту продукції супермаркети. Здійснено впорядкування процесів за функціональною ознакою. Для ідентифікації проблем збутової діяльності використано інструментарій кількісного й якісного аналізу ризиків. Рекомендовано обрати окремі стадії циклу процесів PDCA та провести бальний і рейтинговий аналіз з метою визначення найбільш значущих ризиків. У розглянутому циклі PDCA проведено аналіз ризиків збутових процесів на стадії планування та виробництва. Встановлено, що найбільш значущими є ризики, які виникають у процесах управління замовленнями та доставки продукції. Подальший аналіз причин виникнення ризиків здійснено за функціональними областями із послідовним застосуванням методів попереднього аналізу ризиків (PRA) та аналізу видів і наслідків відмов (FMEA). За допомогою метода PRA встановлено, що найбільший ризик у сфері управління замовленнями спричиняється дефіцитом запасів товарної продукції на складах філій. Застосування метода FMEA дозволило встановити, що найбільш імовірним з точки зору настання, значущим з огляду на тяжкість наслідків і складним з позицій своєчасності виявлення є ризик несвоєчасності доставки продукції через неправильну комплектацію вантажу при відправці та високу зношеність транспортних засобів. Одержані результати дають можливість конкретизувати рекомендації щодо підвищення ефективності збутової діяльності промислового підприємства. |
Література: | - 1. Repin, V.V., & Eliferov, V.G. (2005). Protsessnyy podhod k upravleniyu. Mdelirovanie biznes-protsessov. Moskva: Standarty i kachestvo.
- 2. Robson, M., & Ullah, F. (2003). Reinzhiniring biznes-protsessov. Moskva: YuNTTI.
- 3. Hammer, M. (2012). Bysteee, luchshe, deshevle: Devyat metodov reinzhiniringa biznes-protsessov. Moskva: Alpina Pabl.
- 4. Harrington, Dzh., Esseling Harm, K.S., & Nimvegen V. (2002). Optimizatsiya biznes-protsessov. Dokumentirovanie, analiz upravlenie, optimizatsiya. Sankt-Peterburg: Azbuka.
- 5. Hammer, M., & Champy, J. (1993). Reengineering the corporation: A manifesto for business revolution. Business Horizons, 36(5), 90-91. doi:10.1016/s0007-6813(05)80064-3
- 6. Arefieva, O.V., & Lutska, T.V. (2009). Biznes-protsesy pidpryiemstv sfery posluh: faktory, formuvannia, konkurentospomozhnist. Kyiv: Vydvo Yevropeyskoho untu.
- 7. Bilovodska, O.A. (2010). Ekonomichne obgruntuvannia reinzhynirynhu biznes-protsesiv vyrobnychykh pidpryiemstv. Sumy: Mriia-1.
- 8. Sarychev, D.O. (2017). Tsinnisno-protsesne upavlinnia proektamy na pidpryiemstvi. Candidate’s thesis. Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi ekonomichnyi universytet imeni Vadyma Hetmana.
- 9. Shemaieva, I.H., Bezhin, K.S. et al. (2009). Upavlinnia yakistiu biznes-protsesiv na pidpryiemstvi : monohrafiia. Kharkiv: KhNEU.
- 10. Leshchuk, V.P. (2015). Umovy perekhodu na protsesne upravlinnia promyslovymy pidpryiemstvamy v noviy ekononomitsi. Aktualni problemy ekonomiky, 6, 34-38.
- 11. PDCA prostymi slovami. Retrieved from https://1cert.ru/stati/pdca-prostymi-slovami.
- 12. Mazein, S.A. (n.d.). Otsenka professionalnykh riskov: zadachi, etapy, podhody, vozmozhnyie resheniya Retrieved from http://www.icgrp.ru/docs/list/article/?action=showproduc t&id=89.
- 13. ISO/TS 16949 Quality management system - Particular requirements for the application of ISO 9001:2008 for automotive production and relevant service part organizations (n.d.). Retrieved from https://www.iso.org/standard/52844. html.
- 14. Analiz vidov, posledstviy i prichin pote- ntsialnykh nesootvetstviy FMEA. (n.d.). N.p. Retrieved from http://www.new-quality.ru/lib/ FMEA_newquality.pdf.
|