ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2019 №3 (67)
Рубрика:Економіка підприємства
УДК:658.012
DOI:https://doi.org/10.33271/ev/67.115
Мова статті:Українська
Сторінки:115-125
Заголовок:Краудфандінг як стратегічний інструмент інституційної модернізації фінансового забезпечення процесу управління інноваційністю підприємств
Автор:Колещук О. Я., Національний університет «Львівська політехніка»
Анотація:У статті визначено, що на сучасному етапі соціально-економічного розвитку України відбуваються радикальні зміни економічної системи, в якій підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств досягається на засадах інноваційної модернізації технічного, технологічного та інтелектуального потенціалів. Досягнення стратегічних цілей вітчизняних підприємств в умовах постійних змін, що перетворюють інформаційні ресурси та інтелектуальний потенціал на вирішальні фактори виробництва, вимагає пошуку ефективних концепцій стратегічного управління інноваційністю підприємства. Визначено, що в сучасний період прогнозування все ширше входить практично в усі сфери розвитку підприємства та є основою для планування його діяльності. У статті розглянуто різні методи прогнозування. Запропоновано економіко-технологічний підхід до прогнозування рівня інноваційної рефлексії підприємств. Виявлено, що практичне застосування того чи іншого методу прогнозування визначається такими факторами, як об'єкт прогнозу, його точність, наявність вихідної інформації, кваліфікація прогнозиста. Наведено результати прогнозування рівня інтегрального показника інноваційної рефлексії аналізованих машинобудівних підприємств, яке свідчить про зниження його складових, що негативно вплине на подальший розвиток підприємств. Виявлено, що машинобудівним підприємствам при розробці стратегій необхідно шукати засоби, інструменти і методи для покращення процесу управління інноваційностю підприємтвами. Визначено, що необхідно використовувати всі альтернативні можливості для залучення додаткових інвестицій, одним з яких є краудфандінг як стратегічний інструмент інституційної модернізації фінансового забезпечення процесу управління інноваційністю підприємств. Доведено, що саме краудфандінг може стати поштовхом для розвитку процесу інноваційності підприємств, а також підвищить рівень їх фінансування. 
Ключові слова:Інноваційний розвиток, Стратегічне управління інноваційністю підприємства, Ефективність інноваційності, Стратегія, Прогнозування
Файл статті:EV20193_115-125.pdf
Література:
  • 1. Akoff, R. (1985). Planyrovanye budushcheho korporatsyy . Per. s anhl. / R. Akoff. - Moskva: Prohress.
  • 2. Bilyk, R.S. (2016). Modeli innovatsiinoho rozvytku natsionalnykh ekonomik v umovakh hlobalnoi konkurentsii. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia Ekonomika. Vypusk 2 (48), 6-23.
  • 3. Volosovych, S., & Vasylenko, A. (2017). Kraudfandinh yak metod finansuvannia proektiv. Modern Economics, (3). Retrieved from https://modecon.mnau.edu.ua/crowdfunding-as-an-innovativemethod [in Ukrainian]
  • 4. Harafonova, O.I. (2014). Osnovni napriamky otsinky innovatsiinoho rozvytku ta upravlinnia innovatsiiamy na pidpryiemstvakh. Biznes Inform, (3), 100-103.
  • 5. Yehorov, I.Yu. (2016). Systema kompleksnykh indykatoriv otsinky naukovo-tekhnichnoi ta innovatsiynoi diialnosti v konteksti protsesiv yevrointehratsii. Nauka ta innovatsii, (4), 21-23.
  • 6. Kovalchuk, S. (2012). Suchasnyi stan innovatsiinoho rozvytku promyslovykh pidpryiemstv Ukrainy. Ekonomist, (10), 27-32.
  • 7. Prokhorova, V.V. (2011). Metodycheskyi podkhod k razrabotke y realyzatsyy upravlencheskykh Biznes Inform, (3), 120-123.
  • 8. Fedulova, L.I. (2006). Innovatsiina ekonomika. Kyiv: Lybid.
  • 9. Chobitok, V.I. (2017). Formuvannia systemy otsinky innovatsiino-investytsiinoi diialnosti promyslovykh pidpryiemstv. Sotsialna ekonomika, 53(1), 137-139.
  • 10. Chukhrai, N. I. (2002). Formuvannia innovatsiinoho potentsialu pidpryiemstva: marketynhove i lohistychne zabezpechennia. Lviv: Vyd-vo NU «LP».