Анотація: | У статті визначено можливості підвищення рівня конкурентоспроможності промисловими підприємствами в умовах реалізації стратегій їх розвитку. Теоретичною і методологічною основою дослідження є наукові розробки вітчизняних і закордонних вчених, пов'язані з конкурентоспроможністю як пріоритетним економічним чинником стратегічного розвитку та функціонування промислового підприємства в мінливому зовнішньому середовищі, матеріали спеціалізованих наукових конференцій і симпозіумів. У ході дослідження виявлено, що стратегічні зміни, які виступають запорукою створення майбутніх конкурентних переваг є результатом забезпечення тривалого розвитку підприємства у відповідних конкурентних умовах господарювання. Показано, що основною умовою розвитку та ефективного функціонування сучасних підприємств у ринкових умовах є їх висока конкурентоспроможність, а головною особливістю розвитку промислових підприємств на мікроекономічному рiвнi є, передусім, загальна стратегічна орієнтація на ринки збуту, джерела постачання, а також на розміщення виробництва в рiзних краiнах світу. Проаналізовано загальні конкурентні стратегії, які забезпечують діловий рівень диверсифікованого підприємства та діловий рівень його управління. Зроблено акцент на необхідності розробки глобальної стратегії, яка дозволяє використовувати ресурси, отримані в одній частині світу, для перемоги в конкурентній боротьбі в іншій, а також спрямовується на створення умов для розвитку та поліпшення конкурентної позиції підприємства у майбутньому. Досліджено процес управління конкурентоспроможністю та етапи реалізації функцій управлінської діяльності на усіх рівнях керуючої системи організації, що є необхідною умовою реалізації стратегії розвитку підприємства. Отримані результати дослідження є підґрунтям для наукового обґрунтування процесу управління конкурентоспроможністю, що є необхідною умовою реалізації стратегії розвитку підприємства. Обґрунтовано доцільність вивчення й аналiзу керівниками підприємств існуючих стратегій як інструменту формування конкурентоспроможностi, а також формування на цій основі власного стратегічного розвитку. |
Література: | - 1. Bekon, F. (1971). O dostoinstve i priumnozhenia nauk. Moskva: Mysl.
- 2. Body, Z., Kane, A., & Markus, A. (2002). Pryntsypy investytsiy. Moskva: Izdatelskiy dom Wilyams.
- 3. Bulakh, I. V.; & Nadtoka, T. B. (2010). Otsinka konkurentospromozhnosti pidpryiemstva sfery telekomunikatsiy. Donetsk: DRUK-INFO.
- 4. Doyle, P. (1999). Menedzhment: strategia i` taktika. Sankt-Peterburg: Izdatelstvo Piter.
- 5. Dikson P. R. (1998). Upravlenie marketingom. - Moskva: ZAO Izdatelstvo BINOM.
- 6. Dovhan, L. Ye., Karakay, Yu. V., & Artemenko, L. P. (2011). Stratehichne upravlinnia. Kyiv, Tsentr uchbovoi literatury.
- 7. Kirilenko, I.G. (2005). Transformatsiya sotsialno-ekonomichnykh peretvoren u silskomu gospodarstvi Ukrayiny: problemy, perspektyvy. Kyiv: NNTs Instytut Agrarnoi Ekonomiky.
- 8. Castells, M. (2000). Informatsyonnaya epokha: ekonomika, obshchestvo i kultura. Moskva: GU VShE.
- 9. Kotler, F. (1990). Osnovy marketinga. : Moskva: Progress.
- 10. Makarova, V.D., & Kuznetsova, S.A. (2001). Strategichesky menedzhment. Moskva; Novosibirsk: INFRA-M. Sibirskoe soglashenie.
- 11. Marks, K., & Engels, F. (1961). Capital: Kritika politicheskoy ekonomiky. Tom II., Izd. 2-e, T.24. Moskva: Gospolitizdat.
- 12. Marks, K., & Engels, F. (1961). Kritika politicheskoy ekonomiky. Tom I., Izd. 2-e, T.23. Moskva: Gospolitizdat.
- 13. Marks, K., & Engels, F. (1960). Ekonomicheskie rukopisi 1857-1859 godov. Chast 2. Izd. 2-e, T.46. Moskva: Gospolitizdat.
- 14. Porter, M. (2005). Yaponskaya ekonomicheskaya model: Mozhet li Yaponiya konkurirovat? Moskva: Alpina Business Buks.
- 15. Porter, M. (1998). Strategіya konkurentsіi. Kyiv: Osnovy.
- 16. Perminova, S. O., & Romanko, Ye. V. (2016). Upravlinnia mizhnarodnoyu konkurentospromozhnistiu yak faktor uspikhu suchasnogo pidpryiemsyva. Nau- kovyy zhurnal Molodyy vchenyy, 2(29). Retrieved from http: // molodyvcheny.in.ua/files/journal/2016/2/18.pdf. ], (Accessed 5 December 2017).
- 17. Sumets, O.M, Somova, O.E, & Pelikhov, E.F. (2007). Otsinka konkurentospromozhnosti suchasnogo promyslovogo pidpryyemstva. Kyiv: Professional.
- 18. Frolova, V.Yu. (2012). Stratehichnyy pidkhid v upravlinni konkurentospromozhnistiu pidpryiemsyva Retrieved from http: // ea. donntu. edu.ua/bitstream/123456789/25102/1.pdf.], (Accessed 5 December 2017).
- 19. Fathutdinov, R.A. (2000). Konkurentosposobnost: ekonomika, strategiya, upravlenie. - Moskva: INFRA-M.
- 20. Sharko, V.V. (2015). Konkurentospromozhnist pidpryyemstva: metody otsinky, strategiyi pidvyshhennya. Naukovyy visnyk Mukachivskogo derzhavnogo universytetu, Seriya Ekonomika. Vypusk 2(4). Chastyna 2. 120-125. Re- trieved from http://www. msu.edu.ua/visn/wp- content/uploads/ 2015/12/2-4-2-2015- 22.pdf.
|