ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2020 №4 (72)
Рубрика:Менеджмент
УДК:379.85: 392.8 (477)
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/72.126
Мова статті:Українська
Сторінки:126-132
Заголовок:Аналіз привабливості гастрономічного туризму в Україні та в одеській області
Автори:Трішин Ф. А., Одеська національна академія харчових технологій,
Крупіца І. В., Одеська національна академія харчових технологій,
Байрачна О. К., Одеська національна академія харчових технологій,
Шведюк К. Г., Одеська національна академія харчових технологій
Анотація:Методологія дослідження. Методологічною базою дослідження виступив системний підхід, завдяки якому туристична галузь та її окрема складова – гастрономічний туризм, були розглянуті як багатогранне явище, яке тісно пов’язане з економічною, культурною та екологічною сферами функціонування суспільства. Поряд з цим було використано SWOT-аналіз, який дозволив виявити сильні та слабкі сторони гастрономічної туристичної галузі України, а також компаративістський аналіз, на основі якого було встановлено специфіку галузі гастрономічного туризму в Одеській обл. Результати. У статті розглянуто основні аспекти гастрономічного туризму як сучасного різновиду туристичних послуг та проаналізовано його розвиток в регіональному та національному розрізах. Визначено кількість гастрономічних фестивалів в Україні за останні роки та їх регіональну зосередженість. Одним із найбільш привабливих видів туризму визнано гастрономічний туризм, мета якого полягає не стільки в знайомстві споживачів з екзотичними стравами, скільки в можливості пізнання культури певної країни. Розглянуто та проаналізовано дегустаційні тури, які пропонуються на українському туристичному ринку, а також гастрономічні фестивальні заходи Одеської обл. На основі аналізу пропозиції на ринку туристичних послуг виявлено її недостатній рівень як з кількісної, так і якісної характеристик. Новизна. Виявлено сильні та слабкі сторони гастрономічної туристичної сфери України та встановлено, що українська гастрономічна інфраструктура має достатньо сильних сторін і можливостей для запобігання загрозам і підсилення існуючих слабких сторін галузі. Виокремлено об’єкти привабливості для гастрономічного туризму, які є популярними в Одеській області та в Україні. Встановлено специфіку гастрономічної культури Одеського регіону в порівнянні із загальноукраїнською та показано шляхи її популяризації серед потенційних споживачів. Практична значущість. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для підприємців, які здійснюють свою економічну діяльність у сфері гастрономічного туризму як в Одеському регіоні, так і в Україні в цілому. Поряд з цим вони можуть зацікавити безпосередньо самих туристів при виборі сфери відпочинку, а також національні меншини, які проживають на певній території, через можливість продемонструвати власну автентичність через їжу, зберігаючи при цьому традиції й отримуючи додаткові доходи. 
Ключові слова:Гастрономічний туризм, Тенденції розвитку, Гастрономічні фестивалі, Дегустаційні тури, Аналіз, Одеський регіон
Файл статті:EV20204_126-132.pdf
Література:
  • 1. McKercher, B., Okumus, F., & Okumus, B. (2018). Food Tourism as a Viable Market Segment: It’s All How You Cook the Numbers! Journal of Travel & Tourism Marketing. Vol.25(2), pp. 137-148. https://doi.org/10.1080/10548400802402404
  • 2. Basiuk, D.I. (2012). Innovatsiinyi rozvytok hastronomichnoho turyzmu v Ukraini. Naukovi pratsi NUKhT, Vol. 45, 128-132.
  • 3. Wolf, E. (2017). Culinary Tourism: The Hidden Harvest. Travel & Tourism Marketing, Vol.25, pp. 137-148.
  • 4. Ofitsiynyi sayt Vsesvitnoi asotsiatsii hastronomichnoho turyzmu. Retrieved from http://www.worldfoodtravel.org.
  • 5. Hall, C.M., & Mitchell, R. (2018). Tourism Business Frontiers: Consumers, Products and Industry. Retrieved from https://www.globalspec.com/reference/47077/203279/ch apter-16-gastronomy-food-and-wine-tourism.
  • 6. UNWTO Tourism Highlights 2018. Retrieved from https://www.e- unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284419029
  • 7. Krupitsa, I.V., & Bayrachna, O.K. (2020). Peredumovi ta perspektyvy rozvytku festivalnogo turizmu v Odeskiy oblasti. Ukrainskiy zhurnal prykladnoi ekonomiky, Vol. 5(1). 133-141. https://doi.org/10.36887/2524-0455-2019-2-1
  • 8. Koveshnikov, V.S. (2018). Vynnyi ta hastronomichnyi turyzm: vazhlyvyi potentsial rozvytku ekonomiky. Investytsii: praktyka ta dosvid, Vol. 4, 32-37.
  • 9. Kornilova, V.V. (2018). Suchasni tendentsii rozvytu hastronomichnoho turyzmu. Efektyvna ekonomika, Vol. 2 Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/2_2018/37.pdf.
  • 10. Tsehelnyk, A.O. (2019). Etnichna kukhnia yak chynnyk rozvytku kulinarnoho turyzmu. Visnyk Derzhavnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, Vol. 8, 105-110.
  • 11. Midlton, V. (2018). Menedzhment turizma. Moskva: Yuniti.