ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2021 №2 (74)
Рубрика:Економічна теорія
УДК:339.13.01
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/74.044
Мова статті:Українська
Сторінки:44-51
Заголовок:Стратегічна поведінка компаній на галузевому ринку автомобілів споживчого класу
Автори:Пилипенко Г. М., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Мірошніченко Ю. В., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Сліпко А. Д., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Дослідження здійснювалось на основі застосування таких методів, як аналіз та синтез – у ході виокремлення галузевого ринку та встановлення його основних гравців, загального й особливого – при з’ясуванні специфіки стратегічної поведінки Toyota Motor Corporation та Volkswagen Group на ринку автомобілів споживчого класу, кількісні методи аналізу – при дослідженні рівня концентрації ринку. Результати. У статті визначено світові тенденції розвитку автомобільної промисловості. Здійснено аналіз ринку автомобілів споживчого класу, у ході якого встановлено основних його учасників, визначено їх ринкові частки та досліджено ринок з точки зору концентрації і ступеню ринкової влади компаній-лідерів. Показано, що ринок автомобілів споживчого класу є слабоконцентрованим з нерівномірно розподіленою ринковою владою його основних гравців. Доведено наявність на ринку чітко вираженого олігопольного ядра, яке формують такі провідні автомобілебудівні компанії Японії та Німеччини, як Toyota Motor Corporation та Volkswagen Group. На основі порівняння історичного шляху, який пройшли ці компанії у боротьбі за світове лідерство, виокремлено загальні й специфічні ознаки їхньої стратегічної поведінки. У ході дослідження головну увагу було зосереджено на виявленні чинників, що визначають здатність підприємства використовувати сприятливі умови, що складаються в зовнішньому середовищі його бізнесу, а також протистояти небезпекам, що виникають у разі зміни попиту й у зв’язку з діями конкурентів. Новизна. Продемонстровано значимість проведення ринкових досліджень, які є однією із важливих складових формування стратегії розвитку бізнесу. На основі аналізу світового ринку автомобілів споживчого класу виявлено домінуючі стратегії його ключових гравців, що полягають в реалізації інноваційних підходів до розвитку. Практична значущість. Результати дослідження мають прикладний характер, оскільки дозволяють усвідомити важливість ринкового аналізу задля отримання інформації щодо особливостей функціонування певних галузевих ринків, основних гравців, що взаємодіють між собою у ринковому середовищі, що дозволяє обрати для своєї компанії більш ефективну стратегію розвитку. 
Ключові слова:Галузевий ринок, Ринок автомобілів споживчого класу, Концентрація ринку, Індекс концентрації, Індекс Харфіндейла-Хіршмана, Ринкова влада, Олігопольне ядро, Стратегія компаній
Файл статті:EV20212_044-051.pdf
Література:
  • 1. Ihnatuk, A.I. (2010). Haluzevi rynky: teoriya, praktyka, napriamy rehuliuvannia. Kyiv: NNTs IAE.
  • 2. Ihnatiuk, A.I. (2009). Kontsentratsiia haluzevykh rynkiv v umovakh hlobalizatsiyi Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu, (20), 86-101.
  • 3. Herasymenko, A.H. (2014). Rynkova vlada: dzherela, masshtaby, naslidky. Kyiv: Kyivskyy natsionalnyy torhovelno-ekonomichnyy universytet.
  • 4. Herasymenko, A.H., Lahutin, V.D. (2019). Haluzevi rynky v ekonomichniy systemi XXI stolittia. Visnyk Kyyivskoho natsionalnoho torhovelno- ekonomichnoho universytetu, (3), 5-15. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vknteu_2019_3_3 DOI: http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2019(125)01
  • 5. TOP naybilshykh kompaniy svitu, 2020. Re- trieved from https://marketer.ua/ua/top-20-largest-compa-nies-in-the-world/.
  • 6. Richnyy zvit kompaniyi «Toyota» za 2020 rik. Veb-sayt. Retrieved from https://global.toyota/en/ir/li-brary/annual/.
  • 7. Richnyy zvit kompaniyi «Volkswagen» za 2020 rik. Veb-sayt. Retrieved from https://annualre-port2020.volkswagenag.com/.
  • 8. Istoriya Volkswagen (2004). Vsio pro avtomo- bili, (3), 9-18.
  • 9. Rays, É., Traut, D. Marketinhovye voyny (2000). Sankt-Peterburg: Izdatelskiy dom «Piter».
  • 10. Toyoland: Toyota - istoriya avtomobilnoyi kompaniyi. Veb-sayt. Retrieved from https://www.toyo-land.com/history.html.
  • 11. Holovna storika Toyota Kirloskar Motor. Veb- sayt. Retrieved from https://lb.linkedin.com/com-pany/toyota-kirloskar-motor