ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2021 №3 (75)
Рубрика:Маркетинг
УДК:658:339.137
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/75.115
Мова статті:Українська
Сторінки:115-122
Заголовок:Маркетинг у створенні стратегічних переваг на ринку послуг
Автори:Сапінський О., Вища школа фінансів та права в Бєльсько-Бялей,
Шинкаренко Н. В., Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»,
Пілова К. П., Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. При визначенні сутності категорій використовувалися методи абстракції; при виокремленні ключових факторів, що визначають напрям діяльності підприємства – методи соціологічних досліджень; при формуванні стратегічних переваг на ринку послуг – методи синтезу та аналізу. Результати. Досліджено погляди науковців стосовно сутності понять «маркетингова стратегія», «стратегічне планування», «конкурентні переваги». Зазначено, що в сучасних умовах господарювання на ринку послуг відбувається розширення можливостей первинного попиту, технологічних змін послуг, перерозподіл ринку, що означає першочерговість надання послуг, які характеризуються системним підходом до виконання робіт. З огляду на те, що на процес розробки і реалізації тієї чи іншої стратегії маркетингу має безпосередній вплив сукупність факторів, котрі визначають напрям діяльності підприємства в обраному сегменті, визначено ключові фактори присутності підприємств на ринку послуг. Показано, що вибір стратегії для підприємства виступає складним завданням, проте ще більш складними є підбір інструментів, необхідних для здійснення контролю над реалізацією стратегії і оцінювання її результатів. Принципово важливе значення має розробка та реалізація маркетингових стратегій підприємства, для якого в даний час характерні підвищення попиту на його послуги та висока ступінь конкурентної боротьби. Багато в чому таке становище зумовлено підвищенням рівня життя населення та зростанням його доходів. Новизна. Розроблено критерії оцінювання як самого процесу формування стратегічних переваг, так і фінального етапу їх запровадження для підприємства. Практична значущість. Для створення стратегічних переваг на ринку послуг розробка маркетингової стратегії для підприємства є необхідною, оскільки дозволяє більш ефективно розпорядитися наявними ресурсами та отримати максимально можливий прибуток. Таким чином, стратегічний маркетинг є постійним, регулярним процесом аналізу, планування та коригування маркетингової політики підприємства. 
Ключові слова:Послуги, Ринок послуг, Маркетинг, Стратегія, Стратегічне планування, Маркетингове середовище, Маркетингова стратегія, Конкурентні переваги
Файл статті:EV20213_115-122.pdf
Література:
  • 1. Andriushchenko, K.A. (2016). Formuvannja strateghichnykh alternatyv pidpryiemstvom dlia zbilshennia chastky rynku. Investytsii: praktyka ta dosvid, (17), 33-37.
  • 2. Melnyk, D.L. (2009). Marketynhova stratehiia pidpryiemstva. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, (3), 213-219.
  • 3. Polonets, V. (2009). Realizatsiia marketynhovykh stratehiy: problemni zony ta shliakhy yikh podolannia. Marketynh v Ukraini, (4), 8-12.
  • 4. Kotler, F. (2001). Osnovy marketinga. Moskva: Vilyams.
  • 5. Lamben, Zh. -Zh. (2004). Menedzhment, orien- tirovannyy na rynok. Sankt-Peterburg: Piter.
  • 6. Melnyk, N.V. (2014). Stratehichne planuvannia marketynhovoi diialnosti subiektiv hospodariuvannia turystychnoyi haluzi Ukrainy. Candidate’s thesis. Lviv.
  • 7. Zaychuk, T.O. (n.d.). Pryntsypy ta instrumenty stratehichnoho marketynhu. Retrieved from https://cutt.ly/aT31oUW.
  • 8. Blishhuk, K. (2016). Suchasni marketynhovi stratehii. Efektyvnist derzhavnoho upravlinnia, 4(49), 301-308.
  • 9. Bezuhla, L., Demchuk, N. (2019). Development strategy of ecotourism enterprises as a factor of increasing their competitiveness. Proceedigs from: Organizational- economic mechanism of management innovative develop- ment of economic entities. M. Bezpartochnyi (Eds.). (Vols.1-3). Higher School of Social and Economic. Prze- wosk: WSSG. Vol. 2. (pp. 289-297).
  • 10. Bezuhla, L.S. (2020). Osoblyvosti marketyn- hovoi diialnosti u sferi turystychnykh posluh. Proceedigs from: Isnuiucha praktyka ta novitni tendentsii v upravlinni subiektamy hospodariuvannia riznykh orhanizatsijno- pravovykh form. L.M. Savchuk, L.M. Bandorina (Eds.). Dnipro: Porohy, (pp. 515-523).
  • 11. Lykholat, S. M., Krykavskyi Ye.V., Skupeyko V. V., Shynkarenko, N. V., & Petetskyi, I. (2021). Vplyv marketyn-hovoi komunikatsiynoi polityky na transparentnist bankiv. Efektyvna ekonomika, № 7. https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.7.70
  • 12. Reshetylova, T.B., & Shynkarenko, N.V. (2000). Effektivnost integratsii kak faktor korporativnogo razvytiya. Ekonomika. Menedzhment. Pidpryiemnytstvo. № 3, pp. 115-119