ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2021 №4 (76)
Рубрика:Маркетинг
УДК:339.146
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/76.157
Мова статті:Українська
Сторінки:157-165
Заголовок:Маркетингове ціноутворення на товари мережі магазинів цитрус на українському ринку високотехнологічної електроніки
Автори:Касян С. Я., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Зуб О. О., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. У статті використано такі методи та інструменти наукових досліджень: конкурентний аналіз – при встановленні конкурентів та моделей їхнього ціноутворення на товари електроніки різних груп; опитування споживачів – для виявлення споживацьких уподобань щодо придбання смартфонів; стандартні методи обробки статистичної інформації – для встановлення споживацьких переваг; кількісний аналіз ринку – при дослідженні реакції споживачів на ціну смартфонів шляхом підрахунку коефіцієнтів цінової еластичності та еластичності за доходом на продукцію високотехнологічної електроніки. Результати. Проведено аналіз маркетингової діяльності основних конкурентів мережі магазинів Цитрус. Досліджено маркетингове ціноутворення у мережі магазинів Цитрус, основні параметри ринку, на якому працює компанія. На основі опитування споживачів Дніпровського регіону виявлено їхні переваги щодо придбання смартфонів. Обґрунтовано необхідність переходу компанії до стратегії переважних цін та застосування методу сприйманої цінності (Customer Perceived Value Pricing), що будується на маркетинговому дослідженні споживчого сприйняття ціни продукту. Запропоновано в межах продуктових ліній компанії Цитрус використовувати стратегію «цінових сходинок». Новизна. Наведено рекомендації з удосконалення формування цін на товари магазину Цитрус, виявлено цінові ризики в умовах невизначеності та нестабільності маркетингового середовища, а також запропоновано шляхи їх вирішення. Практична значущість. Здійснений аналіз дозволяє компанії Цитрус обрати більш дієву цінову стратегію поведінки на українському ринку високотехнологічної електроніки, що знайшло свій прояв у формуванні стратегії переважних цін, тобто встановленні цін на товари більш низьких, ніж у конкурентів. Методичні складові формування цін на товари і послуги компанії Цитрус можуть бути використані в маркетинговій діяльності інших підприємств. 
Ключові слова:Маркетингове ціноутворення, Мережа магазинів, Високотехнологічна електроніка, Споживча лояльність, Цінова стратегія
Файл статті:EV20214_157-165.pdf
Література:
  • 1. Hipermarkety tekhniky - Top-8 naipopuliarnishi merezhi Ukrainy. Retrieved from https://topdealo.com/gipermarkety-tehniki-top-8-samye- populyarnye-seti-ukrainy/
  • 2. Tovarystvo z obmezhenoiu vidpovidalnistiu TsETEKhNO. Baza danykh YouControl. Retrieved from https://youcontrol.com.ua/ru/catalog/company_details/43058939/
  • 3. Hlushchenko, Nina, & Brovynska, Mariia. Yaskrava istoriia Tsytrusu z vidkrytym finalom: vid radiorynku do obiymiv Korbana. Retrieved from https://project.liga.net/projects/citrus/
  • 4. Citrus.ua. Retrieved from https://www.ctrs.com.ua/uk/
  • 5. Smartfony (svitovyi rynok). Retrieved from https://cutt.ly/vPp9fY5
  • 6. Naselennia krain svitu. Retrieved from https://cutt.ly/MPogCCf
  • 7. Harkavenko, S.S. (2002). Marketynh. Kyiv: Libra.
  • 8. Kasian S.Ya,, Pilova, K.P., I.A. Maherramova. I.A. (Eds.). (2021). Metodychni vkazivky dlia vykonannia kursovoho proiektu iz dystsypliny «Marketynhove tsinoutvorennia».Dnipro: NTU «Dniprovska politekhnika».
  • 9. Lytvynenko, Ya.V. (2010). Marketynhova tsinova polityka. Kyiv: Znannia. ISBN 978-966-346-488-6. Re- trieved from https://tinyurl.com/yn4tavpe
  • 10. Keis: Adaptyvne Tsinoutvorennia u «Tsytrusi». Retrieved from https://competera.com.ua/resources/case- studies/citrus-ua
  • 11. Kasian, S.Ya., Pilova, K.P., Kuts, V.I. (2021). Marketynhove upravlinnia, analiz tsin ta formuvannia komunikatsiinoi stratehii mahazynu. Ekonomichnyi prostir: Zbirnyk naukovykh prats, 30.06.2021 r. Dnipro: Prydniprovska derzhavna akademiia budivnytstva ta arkhitektury, Vydavnychyi dim «Helvetyka». 2021. №170. (pp. 48-54). (88 s.). Retrieved from http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/ view/906/877 DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/170-9
  • 12. Duhina, S.I. (2005). Marketynhova tsinova polityka. Kyiv: KNEU.
  • 13. Kasian, Serhii, Borkowski, Stanisław, & Artyukhova, Nadia. (2020). Marketynhove upravlinnia tsinamy i prosuvanniam pidpryiemstv pry yikh vykhodi na rynky YeS. Formuvannia rynkovoi ekonomiky v Ukraini. Lviv: LNU imeni Ivana Franka, Issue (44), 269-278. Re- trieved from http://publications.lnu.edu.ua/collections/index.php/econ omics/article/view/3449/3764 ISSN 2078-5860. DOI: http://dx.doi.org/10.30970/meu.2020.44.0.3449
  • 14. Oklander, M.A. & Chukurna, O.P. (2019). Marketynhova tsinova polityka. Kyiv: Tsentr uchbovoi. literatury.
  • 15. Tiulenieva, Yu.V. (2010). Mekhanizm upravlinnia ryzykamy pidpryiemstva. Extended abstract of candi- date’s thesis. Kyiv: Natsionalnyi tekhnichnyi universytet Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut».