Анотація: | Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: порівнянь – при визначенні відмінностей в існуючих підходах до розуміння сутності міжнародного етикету; аналізу та синтезу – для виявлення зв’язків між реалізацією міжнародного етикету в системі ділових комунікацій у різних країнах; загального й особливого – для з’ясування специфічності та спільності реалізації етикетних ситуацій в міжкультурних та міжнаціональних комунікаціях; індукції – для узагальнення отриманих результатів. Результати. Проаналізовано правову природу міжнародного етикету та виокремлено особливості існуючих підходів до розуміння сутності міжнародного етикету, визначено їх відповідність поточному рівню розвитку міжнародного правового регулювання. Продемонстровано, що міжнародне спілкування та норми його дотримування мають значення не тільки для професійних дипломатів, але й для ділового спілкування між підприємствами та установами, підприємницькими структурами, громадськими, культурними організаціями. Показано значення міжнародного етикету для розвитку міжкультурних та міжнаціональних комунікації. Новизна. Створено структурно-змістовну характеристику поняття «міжнародний етикет», який за своєю формою висловлювання та закріплення є особливим різновидом міжнародного звичаю. За своїм змістовним складом міжнародний етикет найбільш близький до морально-етичних норм, оскільки етикет, по суті, є зовнішнім проявом того, що ми відносимо до хороших манер. Він заснований на правилах моралі та етики, взаємній стійкості. Практична значущість. Запропоновано перспективні напрями, реалізація яких забезпечує розвиток міжнародного етикету як регулятора міжнародних відносин в системі ділових комунікацій дипломатів, підприємницьких структур, громадських і культурних організацій. |
Література: | - 1. Voronkova, V.H., Belichenko, A.H., Melnyk, V.V., & Azhazha, M.A. (2009). Etyka dilovoho spilkuvannia. Lviv: «Mahnoliia, 2006».
- 2. Halytska, E.V., & Siemikolenova, S.V. (2008). Statystychne zabezpechennia provedennia vybirkovykh obstezhen na pidpryyemstvakh hotelnoho hospodarstva. Prykladna statystyka: probemy teorii ta praktyky, Issue 3, 268-277.
- 3. Halytska, E.V. (2003). Vykorystannia statystychnykh klasyfikatsiy v analizi ekonomichnykh yavyshch i protsesiv. Ekonomika: problema teorii ta praktyka, Issue 178, 231-238.
- 4. Mos, D. (2005). Propushchena lanka mizh teoriieiu dobrochesnosti ta etykoiu biznesu. Filosofska dumka, (5), 61-78.
- 5. Osovska, H.V. (2003). Komunikatsii v menedzhmenti. Kyiv: Kondor.
- 6. Ovsiankina, L. (2002). Moralni kryterii pidpryyemnytskoi diialnosti. Liudyna i polityka, (3), 138-143.
- 7. Orban-Lembryk, L.Ye. (2003). Sotsialna psykholohiia. Kyiv: Akademvydav.
- 8. Sydorenko, S. (2009). Teoretyko- metodolohichni zasady analizu etyky biznesu. Humanitarnyy visnyk ZDIA. Filosofiya, Issue 39(8), 91-106.
- 9. Smolinska, O.Ye. (2010). Komunikatyvni protsesy u navchanni. Lviv: Spolom.
- 10. Chmut, T.K., & Chaika, H.L. (2007). Etyka dilovoho spilkuvannia. (6-th ed., rev.). Kyiv: Znannia.
- 11. Chmut, T.K. (1999). Kultura spilkuvannia. Khmelnytskyi: «KhIRUP».
- 12. Yourieva, O. (2009). Osoblyvosti neverbalnoyi peredachi informatsii u protsesi mizhkulturnoyi komunikatsiyi. Retrieved from http://naub.org.ua/?p=270.
|