Анотація: | Методологія дослідження. Теоретико-методологічну основу дослідження становлять наукові праці вітчизняних та зарубіжних вчених з проблем економіки знань та економічної культури у формуванні навичок персоналу транспортної галузі. В основу методології дослідження покладено системний підхід, у межах якого застосовано такі логічні, загальнонаукові, теоретичні та емпіричні методи: контент-аналіз – для уточнення низки понять, що характеризують економіку знань та економічну культуру у формуванні навичок персоналу; абстрактнологічний метод – для теоретичних узагальнень і формулювання висновків дослідження. Результати. В роботі продемонстровано, що набуття персоналом транспортного підприємства навичок є необхідним для скорочення часу, який зазвичай необхідний персоналу для отримання досвіду на новому робочому місці щоб швидко «влитися» в колектив, зрозуміти вимоги, які висуваюиться до персоналу і швидше вийти на необхідний рівень продуктивності. Для транспортного підприємства сформовані навички значно знижують плинність персоналу, що приводить до скорочення витрат на підбір персоналу. Використання елементів економічної культури як системного утворення, включає професійні знання, уміння, навички, спеціальні інтелектуальні здібності й якості, моральні принципи та ціннісні норми персоналу для надання транспортних послуг населенню. Знання, кваліфікація, навички, уміння, компетентності, розвиток, безперервне навчання персоналу в умовах економіки знань розглядаються як невід’ємні складові ефективного функціонування та інноваційного розвитку транспортного підприємства. Зародження нових сфер економічної діяльності, поява нових знань і технологій, посилення конкуренції, змінило пріоритети розвитку більшості транспортних підприємств поставивши на перший план людину та її навички як основний ресурс економічного зростання. Новизна. Обґрунтовано значимість економіки знань та економічної культури для вирішення завдань, які впливають на зменшення витрат на управління персоналом, зменшення плинності кадрів, покращання показників ефективності його роботи. Практична значущість. Сформовано напрями розвитку різноманітних інструментів для ефективного формування навичок персоналу, що дозволяє забезпечити транспортне підприємство висококваліфікованим та конкурентоспроможним персоналом, здатним швидко справитися з поставленими завданнями, продемонструвати достатній рівень професіональних компетенцій і досвіду, стати частиною команди та знайти спільну мову з безпосереднім керівником. |
Література: | - 1. Azhazha, M.A. (2007). Investytsii v osvitu yak faktor intelektualnoho prohresu. Proceedings from: Sotsialna perspektyva i rehionalnyi rozvytok. Zaporizhzhia: TOV «KSK-Alyans», Issue 2, 37-40.
- 2. Astafiev, A.O. (2016). Pytannia rozvytku tsyfrovoi kultury ukrainskoho sotsiumu. Analit. Zapyska. Natsionalniy Instytut stratehichnykh doslidzhen. Retrieved from http://www.niss.gov.ua/articles/1631/.
- 3. Bazidevich, V.D. (2006). Intelektualna vlasnist. Kyiv: Znannia.
- 4. Vizirenko, S.V. (2012). Henezis poniattia «ekonomika znan». Stalyi rozvytok ekonomiky, 2(12), 44-49.
- 5. Geets, V.M. (2005). Sotsialno-ekonomicheskie transformatsii pri perekhode k ekonomike znaniy. Proceedings from: Sotsialno-ekonomicheskie problemy informatsionnogo obshchestva. L.G. Melnik (Ed.). (pp. 16-33). Sumy: ITD «Universitetskaya kniga».
- 6. Diakiv, O., Shushpanov, D., & Posheliuzhnyy, V. (2020). Rozvytok ekonomiky znan v orhanizatsii, yaka samonavchaietsia. Visnyk Ternopilskogo natsionalnoho ekonomichnoho universytetu, Issue 1, 113-125. DOI: https://doi.org/10.35774/visnyk2020.01.113
- 7. Del Carpio, Ximena, Olga Kupets, NoYol Mul- ler, & Anna Olefir. (2017). Skills for a Modern Ukraine. Overview booklet. World Bank, Washington, DC. Li- cense: Creative Commons Attribution CC BY 3.0 IGO. doi.org/10.1596/978-1-4648-0890-6_ov
- 8. Governments Must Fix the Skills Mismatch for a Post-COVID World (at May 18, 2020). Retrieved from https://www.bcg.com/publications/2020/governments-must-fix-skill-mismatch-post-covid
- 9. ZharInova, A.H. (2010). Ekonomika znan: zmist ta rol intelektu liudyny v yiyi formuvanni. Proceedings of: Problemy pidvyshchennia efektyvnosti infrastruktury. Zbirnyk. naukovykh prats. (Issue 28). (p. 247). Kysv: NAU.
- 10. Zinchenko, A.H., & Saprykina, M.A. (2016). Navychki dlia Ukrainy 2030: pohliad biznesu. Kyiv: TOV «Vydavnytstvo «YuSTON».
- 11. Kamynska, O.Yu. Konstruktyvna rol ekonomichnoi kultury v profesiyniy samorealizatsii vypusknyka koledzhu Retrieved from http://osvita.ua/doc/files/news/391/39118/Robota.doc.
- 12. Kovalenko, O.V. (2011). Kryterii ta pokaznyky rivniv sformovanosti ekonomichnoi kultury studentiv inzhenerno-pedahohichnykh spetsialnostey VNZ. Nauka i osvita, Ser. Pedahohika, (6), Spets Issue, 117-119.
- 13. Kuznetsova, M.A. (2021). Rol nauky ta osvity v protsesi stanovlennia «ekonomiky znan» Bizness-Inform, (4), 6-11. https://doi.org/10.32983/2222-4459-2021-4-6-11
- 14. Maystruk I. M. (2009). Ekonomichna kultura molodi za umov stanovlennia rynkovykh vidnosyn v Ukraini. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv.
- 15. Melnyk, L.Yu. (2015). Evoliutsiia naukovykh uiavlen pro ekonomiku znan. Ekonomichnyi visnyk uni- versytetu, Issue 26/1, 37-42.
- 16. Nisimchuk, A.S., Padalka, O.S., Shpak, O.T. (2000). Suchasni pedahohichni tekhnolohii. Kyiv: Prosvita, Knyha pamiati Ukrainy.
- 17. Pravlashtuvannia molodykh spetsialistiv: doslidzhennia u ramkakh proiektu «Akademiia navychok» u partnerstvi z Evropeyskoiu Biznes Asotsiatsiieiu, Human Capital Forum ta HP-forumom Retrieved from www.dcz.gov.ua/ode/file/link/44686/file/PrezentatsIyaMapi.
- 18. Priymak, V.M. (2019). Upravlinnia znanniamy. Kyiv: Kyivskyi natsionalniy universytet Imeni Tarasa Shevchenka.
- 19. Svitlychna, V.L. (2015). Teoretichniy bazis novoi paradyhmy suspilstva - ekonomiky znan. Retrieved from https://economics.opu.ua/files/ar-chive/2015/No3/184-193.pdf
- 20. Spitsyna, A.E., & Taranuha, O. (2018). Rol ekonomichnoi kultury u profesiyniy samorealizatsii suchasnoho fahivtsia. Proceedings from: Formuvannia profesiynoi kompetentnosti suchasnoho fahivtsia v umo- vakh Yevrointehratsii. Zbirnyk naukovykh prats. S.P. Arkhipova (Ed.). (pp. 289-304). Cherkasy: ChNU imeni Bohdana Khmelnitskoho.
- 21. Stoianenko, I.V. Formuvannia ekonomiky znan yak realnist ta neobkhidnist siohodennia. Retrieved from http://www.economv.navka.com.ua/?op=1&z=1230
- 22. Turchina, S.H. (2017). Rozvytok ekonomiky znan v umovakh intehratsii Ukrainy do svitovoho hospodarstva. Retrieved from http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/13_2_2017ua/31 .pdf
- 23. Fedulova, L.I. (2009). Ekonomika znan. Kyiv: NAN Ukrainy, Instytut ekonomiky ta prohnozuvannia NAN Ukrainy.
- 24. Shynkarenko, V.H. (2020). Kontseptsiia vdoskonalennia upravlinnia konkurentospromozhnistiu avtotransportnykh pidpryiemstv. Ekonomika transportnoho kompleksu, Issue 36, 95-112. DOI: 10.30977/ETK.2225-2304.2020.36.0.95
|