Випуски | Рубрики | Автори | Ключові слова |
Стаття
Випуск: | 2023 №4 (84) |
Рубрика: | Маркетинг |
УДК: | 37.07: 658.6 |
DOI: | https://doi.org/10.33271/ebdut/84.104 |
Мова статті: | Українська |
Сторінки: | 104-112 |
Заголовок: | Поведінка споживачів на ринку освітніх послуг: особливості вибору спеціальності та закладу вищої освіти |
Автори: | Трегуб М. В., НТУ «Дніпровська політехніка», Куваєва Т. В., НТУ «Дніпровська політехніка», Пілова К. П., НТУ «Дніпровська політехніка», Чурсіна Я. В., НТУ «Дніпровська політехніка» |
Анотація: | Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: логіко-аналітичних та узагальнення – при аналізі основних теоретичних підходів до формування моделі споживчого вибору на ринку освітніх послуг; абстрагування – при визначенні основних складових моделі споживчої поведінки на ринку освітніх послуг; методів маркетингових досліджень – при визначенні особливостей споживчої поведінки на ринку освітніх послуг. Результати. Проведено сегментування споживачів освітніх послуг та виявлено основні сегменти, які демонструють різні типи споживчої поведінки, на які необхідно спрямовувати відповідні маркетингові зусилля. Визначено вплив внутрішніх і зовнішніх факторів на поведінку споживачів освітніх послуг. Розроблено модель поведінки потенційних споживачів освітніх послуг, що залежить від мотивів та наявності або відсутності вектору подальшого розвитку. Встановлено, що залучена кількість вступників прямо пропорційна рівню лояльності існуючих студентів, тому важливо вживати заходи, спрямовані саме на цю категорію здобувачів вищої освіти. Продемонстровано, що для побудови ефективної маркетингової стратегії ЗВО необхідно виявити мотиви, що спонукають вступників обирати ті чи інші спеціальності. Новизна. Доведено, що моделі поведінки потенційних споживачів освітніх послуг залежать від індивідуально обумовлених мотивів та напряму вектору їхньої життєвої траєкторії (розуміння подальшого розвитку особистості). Розуміння можливостей засобів корпоративного зв`язку та їхнього використання підвищує рівень задоволеності як студентів, так і абітурієнтів. Практична значущість. Визначено цільові сегменти споживачів освітніх послуг та їхні поведінкові особливості на різних етапах споживчого вибору з урахуванням індивідуальних мотивів і чинників, що впливають на вибір закладу вищої освіти. |
Ключові слова: | Ринок освітніх послуг, Маркетингові дослідження, Споживча поведінка, Лояльність, Етапи споживчої поведінки, Задоволеність споживачів, Заклад вищої освіти, Сегментування споживачів освітніх послуг, Маркетинг освітніх послуг, Модель якості послуг |
Файл статті: | EV20234_104-112.pdf |
Література: |
|