ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2024 №2 (86)
Рубрика:Маркетинг
УДК:339.1; 614
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/86.123
Мова статті:Українська
Сторінки:123-131
Заголовок:Механізм синергії громадського здоров’я, продовольчої безпеки та поведінки споживачів: роль нейромаркетингу
Автори:Немченко В. В., Одеський національний технологічний університет,
Криленко В. І., Одеський національний медичний університет,
Рудінська О. В., Одеський національний медичний університет,
Князькова В. Я., Одеський національний медичний університет,
Немченко Г. В., Одеський національний медичний університет
Анотація:Методологія дослідження. Результати дослідження отримані шляхом використання методів: порівняння – при дослідженні динаміки глобального показника GHI та показників глобального індексу голоду в Україні – для визначення місця України у світовому рейтингу продовольчої безпеки; загального і особливого – при встановленні зв’язку продовольчої безпеки із системою громадського здоров’я; стандартних методів соціологічних досліджень – при дослідженні поведінки споживачів продовольчих продуктів внаслідок застосування різних методів нейромаркетингу; структурно-логічного аналізу – при обґрунтуванні застосування методів нейромаркетингу з метою покращення продовольчої безпеки країни та безпосереднього впливу на розвиток системи громадського здоров’я. Результати. Показано роль позитивних змін в нормативно-правовому забезпеченні функціонування комплексної системи громадського здоров’я в Україні в контексті євроінтеграційних процесів. Показана позиція України у світовому рейтингу продовольчої безпеки серед показників 125 країн. Простежена динаміка факторів, що впливають на формування глобального показника GHI. Доведено, що продовольча безпека є однією із складових системи громадського здоров’я. Розглянуто причини виникнення продовольчої проблеми у світі та в Україні, зокрема. Наведено приклади застосування методів нейромаркетингу як інструменту впливу на продовольчу безпеку та в цілому на систему громадського здоров’я. Систематизовано позитивні та негативні фактори впливу методів нейромаркетингу на систему громадського здоров’я. Наголошено на необхідності подальших наукових досліджень синергії нейромаркетингу, продовольчої безпеки та системи громадського здоров’я як факторів впливу на загальний добробут населення. Новизна. Вперше виокремлено аспекти синергії галузей громадського здоров’я, продовольчої безпеки та нейромаркетингу в Україні в сучасних умовах порушень екосистеми в період воєнної агресії. Практична значущість. Запропоновано застосування методів нейромаркетингу для покращення просування продовольчих товарів на ринку, спрямованих на забезпечення продовольчої безпеки країни, покращення суспільного добробуту та подальшого розвитку системи громадського здоров’я. 
Ключові слова:Громадське здоров’я, Продовольча безпека, Продукти харчування, Війна, Руйнація екосистеми, Маркетинг, Нейромаркетинг
Файл статті:EV20242_123-131.pdf
Література:
  • 1. Klymenko, N.H. (2023). Derzhavne rehuliuvannia diialnosti u sferi okhorony zdorovia v konteksti zabezpechennia natsionalnoi bezpeky: suchasnyi stan, problemy, perspektyvy. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok, (2). Retrieved from https://www.nayka.com.ua/index.php/dy/article/view/1109/1118
  • 2. Moskalenko, V.F., Hulchii, O.P., Hruzieva, T.S. «et al.». (2011). Hromadske zdorovia. Vinnytsia: Nova Knyha.
  • 3. Slobodian, N.O. (2019). Problemni aspekty formuvannia systemy hromadskoho zdorovia v Ukraini. Visnyk sotsialnoi hihiieny ta orhanizatsii okhorony zdorovia Ukrainy, (2), 94-99. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2019.2.10488
  • 4. Zhdan, V.M., Holovanova, I.A. (Eds.). (2020). Hromadske zdorovia v Ukraini: realii, tendentsii ta perspektyvy Poltava: TOV «Firma «Tekhservis».
  • 5. Kvasha, S.M., & Vakulenko V.L.(2023). Teoretychni osnovy prodovolchoi bezpeky v umovakh sohodennia. Visnyk KhNTU, 4(87), 419-42. https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2023.4.55
  • 6. Nemchenko, V.V., & Nemchenko, H.V. (2013). Prodovolcha bezpeka: makro- ta mikroekonomichnyi aspekty. Ekonomika kharchovoi promyslovosti, (2), 16-18.
  • 7. Palapa, N.V., Demianiuk, O.S., & Nahorniuk, O.M. (2022). Prodovolcha bezpeka Ukrainy: stan ta aktualni pytannia sohodennia. Ahroekolohichnyi zhurnal, 2(2022), 34-45. https://doi.org/10.33730/2077-4893.2.2022.263314
  • 8. Paul W. Glimcher, Ernst Fehr. (2014). Neuroeconomics (Second Edition). Academic Press. ISBN 9780124160088. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-416008-8.00032-2
  • 9. Lindstrom, M. (2012). Buyology: zakhopliuiucha podorozh do mozku suchasnoho spozhyvacha. Alpina Biznes Buk.
  • 10. Arndt Traindl. (2019). Neiromarketynh. Vizualizatsiia emotsii.
  • 11. Mozer, K. (2004). Psykholohiia marketynhu ta reklamy. Kharkiv.
  • 12. Zakon Ukrainy «Pro systemu hromadskoho zdorovia» vid 06.09.2022 № 2573-IX. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2573-20#Text
  • 13. Global Hunger Index. Retrieved from www.globalhungerindex.org
  • 14. Kniazkova, V.Ya., Krylenko, V.I., & Rudinska, O.V. Osoblyvosti opodatkuvannia biznesu v Ukraini v umovakh voiennoho chasu. Proceedings from MIIM 'VI Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia «Modern research in world science». (pp.1273-1278). Lviv. Retrieved from file:///D:/home/e200466kvy/Downloads/MODERN-RESEARCH-IN-WORLD-SCIENCE-29-31.01.23%20(5).
  • 15. Kniazkova, V.Ya., & Semeniuk, M.M. (2023). Problemy upravlinnia pidpryiemstvom v suchasnykh umovakh voiennoho stanu ta dopomoha derzhavy u yikh vyrishenni. Proceedings from MIIM '23 VI Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia «Suchasni tendentsii rozvytku finansovykh ta innovatsiino-investytsiinykh protsesiv v Ukraini». Vinnytsia, Ukraina. 02-03.03.2023. Retrieved from https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/fiip/fiip2023/paper/viewFile/17129/14271
  • 16. Talimonchuk, T. Shcho take neiromarkketynh: tekhniky i pryklady. Retrieved from https://claspo.io/ua/blog/what-is-neuromarketing-techniques-and-examples/
  • 17. Mytroshyna N. Neiromarketynh u biznesi i prodazhakh. Retrieved from https://torgsoft.ua/articles/stati/neuromarketing/
  • 18. Udigital, Nemchenko, H.V. Zastosuvannia neiromarketynhu pry prosuvannia v reklami brendu. Retrieved from https://udigital.com.ua/zastosuvannya-nejromarketingu-pri-prosuvannya-v-reklami-brendu/
  • 19. Demianchuk, Maryna; Rudinska, Olena; Kniazkova, Valentyna. (2023). Motivation of insurers’ staff in the health insurance sector in the turbulent times. Ekonomichnyy analiz, [S.l.], v. 33, n. 4, p. 129-142, dec. 2023. ISSN 2219-4649. URL: https://www.econa.org.ua/index.php/econa/article/view/5879. https://doi.org/10.35774/econa2023.04.129