ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2024 №2 (86)
Рубрика:Маркетинг
УДК:339.13
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/86.140
Мова статті:Українська
Сторінки:140-148
Заголовок:Маркетинг сталого розвитку під час виведення нового товару на ринок
Автори:Касян С. Я., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Цюпа Г. О., НТУ «Дніпровська політехніка»,
Шебанов О. Б., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Дослідження проблем маркетингового розвитку базувалося на концептуальних засадах теорії маркетингу сталого розвитку. У якості методологічних підходів використано SNW-аналіз – з метою дослідження факторів маркетингового середовища, матриця БКГ – для аналізу потенціалу продукції. Конкретними інструментами наукових досліджень послугували: статистичні методи – для демонстрації динаміки фінансовоекономічних показників діяльності підприємства; порівняння – при співставленні цін товарної продукції. Результати. Проаналізовано маркетингову діяльність крупної компанії, лідера на ринку мінеральних вод, складової частини великої корпорації IDS Group Ukraine, відомої торгової марки «Моршинська». Проведено аналіз внутрішнього середовища підприємства, зокрема, SNW-аналіз для ТМ «Моршинська». Визначено, що зростання свідомості щодо екології та сталого розвитку може стимулювати попит на екологічно чисті продукти, включаючи мінеральну воду. Визначено, що маркетинг сталого розвитку полягає у формуванні гетерогенного попиту на засадах дотримання сталості та дбання про довкілля, довгострокові перспективи розвитку суспільства. Націленість маркетингової стратегії підприємства на екостандарти продукції, а також розширення асортименту компанії-виробника, є дуже слушними. Новизна. За результатами проведеного аналізу визначено, що підприємству ПрАТ «МЗМВ «ОСКАР» слід використовувати стратегію диверсифікації, аби відкрити новий напрям своєї продукції – «зелений маркетинг». Практична значущість. Здійснений аналіз дозволяє удосконалити управління маркетинговою діяльністю виробничих підприємств у площині сталого розвитку. 
Ключові слова:Маркетинг сталого розвитку, Ринок мінеральної води, Виробниче підприємство, Маркетинг мікс
Файл статті:EV20242_140-148.pdf
Література:
  • 1. Kasian, S., Sapiński, A., Petukhov, V. (2022). International marketing pricing, communications, company logistics within the framework of sustainable development. Ukraine, Visnyk of the Lviv University. Series Economics. Issue 63. Pp. 133-143. http://dx.doi.org/10.30970/ves.2022.63.0.6311
  • 2. Porter, M. (1990) The competitive Advantage of Nations. New York: Free Press.
  • 3. Zavadskyi, Y.S. (1997). Menedzhment: Management. T.1. Kyiv: Ukrainsko-finskyi instytut menedzhmentu i biznesu.
  • 4. Illiashenko, S.M. (2005). Marketynhova tovarna polityka. Sumy: VTD «Universytetska knyha».
  • 5. Kasian, S.Ya. (2020). Enerhooshchadna tsinnist lohistychnykh ta komunikatsiinykh determinant marketynhovoi diialnosti vysokotekhnolohichnykh pidpryiemstv v elektronnomu biznesi. Dnipro: NTU «Dniprovska politekhnika».
  • 6. Kasian, S.Ya., Pilova, K.P., Makukha, Yu.M. (2022). Mizhnarodne planuvannia marketynhovoi stratehichnoi diialnosti kompanii: informatsiini tekhnolohii prosuvannia brendu. Ekonomichnyi visnyk Dniprovskoi politekhniky, (3), 54-67. https://doi.org/10.33271/ebdut/79.0
  • 7. Konsolidovanyi zvit pro sukupnyi dokhid. PrAT MZMV «OSKAR». Retrieved from https://www.morshynska.ua/uploads/7f/12/da3ba2e05222a0e9150adaee74ff729fb7706b1f.pdf
  • 8. Kotler F., Katardzhaia H., & Setiavan Y.(2021). Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. (Klavdiia Kunytska, & Olena Zamaieva Trans.). Ser. : Biznes. Kyiv: VH KM BUKS.
  • 9. Larina, Ya.S., Skrypnyk, A.L., Rafalska, V.A., Babicheva, O.I., Barylovych, O.M., Riabchyk, A.V. «et al.» (2016). Marketynhova tsinova polityka. Ya.S. Larina & O.M. Barylovych (Eds.). Kyiv:
  • 10. Oklander, M., & Andreieieva, N. (2010). Modernizatsiia kontseptsii marketynhu u 21 stolitti v mezhakh paradyhmy staloho rozvytku Ukrainy. Zhurnal «Ekonomist», (11), P. 23-25.
  • 11. Kus A. Osnovy marketynhu (1998). K. : KNEU.
  • 12. Ofitsiinyi sait kompanii «Morshynska». Stratehichni tsili ta misiia kompanii. [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: https://www.morshynska.ua/static/official/Zv%D1%96t-pro-upravl%D1%96nnja-zv%D1%96t%20ker%D1%96vnictva-za-2018-r%D1%96k.pdf (data zvernennia: 14.05.2024)
  • 13. Ponomarenko I.V. (2018) Analiz rynku mineralnykh vod v Ukraini. Infrastruktura. Vyp. 25. S. 412-418. Rezhym dostupu: https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/12457/1/71.pdf (data zvernennia: 16.05.2024)
  • 14. Sadchenko O.V. (2009) Kontseptsii ekolohichnoho marketynhu. Ekonomichnyi visnyk NHU. №3. P. 71-79.
  • 15. Kharakterystyka rynku mineralnoi vody Ukrainy [Elektronnyi resurs]. Rezhym dostupu: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/marketingovoe-issledovanie-rynka-mineralnoj-vody-v-ukraine
  • 16. O’Shaughnessy, J. (1995) Competitive Marketing (RLE Marketing) a Strategic Approach. London: Routledge, https://doi.org/10.4324/9781315761718