ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2024 №3 (87)
Рубрика:Маркетинг
УДК:378:316.772.3:004.738.5
DOI:https://doi.org/10.33271/ebdut/87.089
Мова статті:Українська
Сторінки:89-100
Заголовок:Блогінг у сфері вищої освіти: теоретичний та практичний досвід провідних ЗВО Європи
Автор:Лісун Я. В., Державний торговельно-економічний університет
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування емпіричних методів дослідження (опис складових блогінгу та діяльності ЗВО у блогосфері), теоретичних методів (аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення, класифікація блогінгу у сфері освіти). Дослідження охоплює соціально-комунікацій, системний та функціональний підходи, контент-аналіз, елементи SWOT-аналізу. Результати. Обґрунтовано, що основними параметрами освітнього блогу є тематика, структура та формат контенту, критерії до публікації, динаміка публікацій, правила участі, конфіденційність, захист інтелектуальної власності. Виокремлено принципи, на основі яких має створюватися та розвиватися освітній блог, а саме: цілеспрямованість, інформативність, систематичність, узгодженість та безпечність. Визначено, що блог виконує ряд функцій, до яких належить міжперсональна комунікація, організація навчання, соціальна адаптація, самовираження і креатив. Продемонстровано, що важливого значення набуває організаційне, кадрове, технічне, інформаційне та правове забезпечення блогу у сфері вищої освіти. Встановлено, що сучасні ЗВО ведуть блоги як у класичному розумінні цього явища, так і в інших формах, часто називаючи блогом корпоративну стрічку новин, які подаються на рівні структурних підрозділів закладу освіти. Це деякою мірою свідчить про підміну зазначених понять, оскільки стрічка новин не підтримує функцію коментарів учасників, що є обов’язковою вимогою для блогу. Новизна. Запропоновано концептуальну схему складових блогінгу ЗВО, що містить інституційну, функціональну та результативну компоненту. Визначено тематику освітніх блогів провідних ЗВО Європи. На основі дослідження практичного досвіту провідних ЗВО Європи визначено, що сучасними ефективними інструментами просування освітніх послуг та академічної активності, які доповнюють комунікацію та засвоєння матеріалу, є також: сторітелінг, комікси, інтерактивні книжки, віртуальні фірмові герої освітнього бренду. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути корисними для українських ЗВО, які просувають свій бренд на ринку освітніх послуг завдяки блогінгу. 
Ключові слова:Освітній блог, Заклад вищої освіти, Контент, Автор та читачі, Спільнота, Веб сайт, Соціальні мережі, Комунікація, Інтеграція, Креативність, Розвиток
Файл статті:EV20243_089-100.pdf
Література:
  • 1. Berlinskyi tekhnolohichnyi universytet (Technische Universität Berlin). Ofitsiinyi veb sait. Retrieved from https://www.tu.berlin.
  • 2. Varenko, T. (2016). Vykhovnyi potentsial studentskykh blohiv. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh: zbirnyk naukovykh prats. Vyp. 46 (99), 54-60.
  • 3. Hdanskyi tekhnolohichnyi universytet (Politechnika Gdańska). Ofitsiinyi veb sait. Retrieved from https://media.pg.edu.pl/
  • 4. Hnatyshyn, S.I. (2022). Bloholohiia: teoriia i praktyka. Medychna osvita, (2), 88-95. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.2.13273
  • 5. Homotiuk, O.Ye., Bilovus, L.I., Yablonska, N.M., & Vasylkiv, O.V. (2021). Bloh yak movlennievyi zhanr - evoliutsiia epistoliarnoho zhanru. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.N. Karazina. Seriia «Sotsialni komunikatsii», (17), 24-30.
  • 6. Hotsur, O., & Sporniak, D. (2023). Ukrainski naukovo-populiarni blohy na platformi YouTube: osoblyvosti funktsionuvannia. Synopsys: tekst, kontekst, media. 29(3), 226-232. https://doi.org/10.28925/2311-259x.2023.3.10
  • 7. Dvulit, Z.P., & Naumchuk, S.I. (2018). Kontent-marketynh yak instrument uspishnoho funktsionuvannia vitchyznianykh kompanii. Ekonomika ta derzhava, (10), 10-13.
  • 8. Polumysna, O.O. (2021). Elektronna zhurnalistyka. (2nd ed., rev.). Kharkiv: KhNU imeni V.N. Karazina.
  • 9. Kaselskyi universytet (Universität Kassel). Ofitsiinyi veb sait. Retrieved from https://www.uni-kassel.de
  • 10. Kaflevska, S.H., & Mandro, A.I. (2018). Bloherstvo yak odyn z naisuchasnishykh vydiv Internet-marketynhu. Naukovo-vyrobnychyi zhurnal «Biznes-navihator». Matematychni metody, modeli ta informatsiini tekhnolohii v ekonomitsi, 2-2 (45), 140-144.
  • 11. Kyivskyi natsionalnyi universytet im T. Shevchenka (Taras Shevchenko National University of Kyiv). Ofitsiinyi veb sait. Retrieved from https://knu.ua/
  • 12. Kyivskyi politekhnichnyi instytut im. Sikorskoho (National Technical University of Ukraine «Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute»). Ofitsiinyi veb sait. Retrieved from https://www.kpi.ua/
  • 13. Kozhemiakin, Ye., & Popov, A. (2012). Blohy yak zasib zhurnalistskoi komunikatsii. Naukova informatsiia, 6(125), 148-155.
  • 14. Krakivskyi tekhnolohichnyi universytet (Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki). Retrieved from https://www.pk.edu.pl
  • 15. Livitska, O. Blohinh i sotsialni merezhi Retrieved from https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/issue/view/96.
  • 16. Lodzkyi politekhnichnyi universytet (Politechnika Łódzka). Ofitsiinyi veb sait. Retrieved from https://p.lodz.pl
  • 17. Lvivska politekhnika (Lviv Polytechnic National University). Ofitsiinyi veb sait. Retrieved from https://lpnu.ua/
  • 18. Lvivskyi natsionalnyi universytet im. I.Franka (Ivan Franko National University of Lviv). Ofitsiinyi veb sait. Retrieved from https://lnu.edu.ua/
  • 19. Mozhova, H.V., Muhdusiieva, N.K., & Chernysheva, A.S. (2017). Kontent-marketynh v korporatyvnomu blozi. Ekonomika i suspilstvo, (10), 897-903.
  • 20. . Mudra, I. (2019). Klasyfikatsiia zhurnalistskykh blohiv. Naukovyi zhurnal Lvivskoho natsionalnoho universytetu imeni Ivana Franka, Ser. : Zhurnalistyka, (1), 76-80. https://doi.org/10.23939/sjs2019.01.076
  • 21. Pohrebniak, I. (2020). Blohinh yak forma suchasnoho merezhevoho khudozhnopublitsystychoho zhanru. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadskoho. Ser. : Filolohiia. Sotsialni komunikatsii, 31(70), 229-233. https://doi.org/10.32838/2663-6069/2020.3-3/36
  • 22. Polumysna, O. (2014). Elektronna zhurnalistyka. Kharkiv: KhNU imeni V.N. Karazina.
  • 23. Rudyk, M. (2019). Suchasni tendentsii rozvytku zhurnalistskykh zhanriv u blohosferi. Visnyk Lvivskoho universytetu, Ser. : «Zhurnalistyka», (46), 131-137. http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2019.46.10041
  • 24. Saidova, H.O., & Radchenko, H.A. (2019). Kontent-marketynh yak diieva skladova prosuvannia biznesu. Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi, 2(70), 144-149. DOI: 10.32782/2520-2200/2019-2-46
  • 25. Sarmina H. (2017). Mediakonverhentsiia yak chynnyk formuvannia kros-media. Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky, (66), 86-92.
  • 26. Tonkikh I. (2012). Zhurnalistski blohy yak forma vplyvu na hromadsku dumku v ukrainskykh Internet-ZMI. Psykholinhvistyka: zbirnyk naukovykh prats. Pereiaslav-Khmelnytskyi: FOP Lukashevych O., Vyp. 11, 290-297.
  • 27. Unyversytet Liudvyha-Maksymylyana (Ludwig-Maximilians-Universität München, LMU). Ofitsiinyi veb sait. Retrieved from https://www.lmu.de/
  • 28. Yankovets, T.M. (2024). Tsyfrovyi marketynh i kontent-stratehiia u stvorenni vrazhen kliientiv brendiv. Biznes-Inform, (1), 444-454. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2024-1-444-454
  • 29. Chowdhury, S., & Siddique, M. (2024). Developing a Community of Inquiry using aneducational blog in higher education from theperspective of Bangladesh.Front. Educ. 9:1302434 DOI: 10.3389/feduc.2024.1302434
  • 30. Duarte, P. (2015). The use of a group blog to actively support learning activities. ActiveLearning in Higher Education, 16(2), 103-117. https://doi.org/10.1177/1469787415574051
  • 31. Lopes, A.R., & Casais, B. (2022). Digital content marketing: Conceptual review and recommendations forpractitioners. Academy of Strategic Management Journal, 21(2), 1-17.
  • 32. Merholz, P. (2002). Play with your words. Retrieved Jun 20, 2005, from peterme.com, http://www.peterme.com/archives/00000205.html
  • 33. Oliver, K.H. and Coble, R.R. (2016). Teaching with Blogs. Vanderbilt University Center for Teaching. Retrieved from https://cft.vanderbilt.edu/teaching-with-blogs/
  • 34. Popescu E. (2015). Investigating Students’ Blogging Activity in Project-Based Learning Settings in book Y. Li et al. (eds.), State-of-the-Art and Future Directions of Smart Learning, Lecture Notes in Educational Technology, DOI 10.1007/978-981-287-868-7_17. 3. 145-155
  • 35. Stavros Tsetsos, Jim Prentzaz (2020). A Survey of Recent Approaches Integrating Blogs in School Education In book: Handbook of Research on Modern Educational Technologies, Applications, and Management. DOI:10.4018/978-1-7998-3476-2.ch014
  • 36. Tang, E., Lam, C. (2014). Building an effective online learning community (OLC) inblog-based teaching portfolios. Internet and Higher Education, 20, 79-85. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2012.12.002
  • 37. Using Blogs in your teaching. Technology Enhanced Learning Team Queen Mary University of London. https://elearning.qmul.ac.uk/
  • 38. Yang, C., Chang, Y. (2012). Assessing the effects of interactive blogging on studentattitudes towards peer interaction, learning motivation, and academic achievements. Journal of Computer Assisted learning, 28, 126-135. https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2011.00423.x
  • 39. Yuh Huann, Tan, Ow, Eu, Gene, John, & Pau, Yuen (2008). Weblogs in Education. https://www.researchgate.net/publication/265040002