ВипускиРубрикиАвториКлючові слова

Стаття

Випуск:2020 №1 (69)
Рубрика:Маркетинг
УДК:339.138
DOI:https://doi.org/10.33271/ev/69.187
Мова статті:Українська
Сторінки:187-196
Заголовок:Вплив атрибутів бренду на формування його цільового іміджу в нових ринкових і технологічних умовах
Автор:Яцентюк С. В., НТУ «Дніпровська політехніка»
Анотація:Методологія дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: абстракції – при визначенні сутності категорії «імідж бренду» та актуальних ключових атрибутів бренду; стандартних методів маркетингових досліджень – при здійсненні діагностики впливу атрибутів бренду на процес створення цільового ринкового «іміджу бренду», який планується сформувати у цільової аудиторії спонсорами бренду, його власниками та менеджерами; методи критичного аналізу практики брендингу в аспекті організації і розвитку ключових атрибутів бренду в умовах перманентних змін; метод Gap аналізу розриву бренду на основі логічних ланцюгів атрибутів бренду. Результати. Доведено актуальність і важливість ключових атрибутів бренду в процесі реалізації цілей і завдань брендингу підприємства по формуванню необхідного йому цільового «іміджу бренду». Висновки зроблено на підставі аналізу практичної маркетингової діяльності підприємств з бренд-менеджменту, практики глобального брендингу в аспекті організації і розвитку ключових атрибутів бренду та їх сприйняття цільовою аудиторією в сучасних умовах перманентних змін, перебудові формату системи суспільних комунікацій, модернізації існуючих і появі нових споживчих трендів, швидкій динаміці і пертурбації запитів та вподобань нових поколінь стейкхолдерів брендів. Визначено сутність і значення основних складових стратегії брендингу, які реалізуються у практичному бренд-менеджменті при формуванні запланованого спонсорами бренду ринкового «позиціонування бренду» з метою досягнення цільового «іміджу бренду». Доведено, що «імідж бренду», або його ринкова «позиція», є відображеним результатом його сприйняття ринковими стейкхолдерами бренду, а, відповідно, потребує від спонсорів бренду організації постійного моніторингу ключових атрибутів бренду з точки зору його цільової аудиторії і швидкої адаптації власної практики реалізації стратегії брендингу. Новизна. Для формування ефективної системи швидкого реагування та адаптації стратегії брендингу до змін у сприйнятті ринковими стейкхолдерами бренду запропоновано застосувати метод управління «Gap - розривом бренду» як ефективного інструменту підтримки конкурентоспроможного бренд-менеджменту підприємства і як базового підходу щодо визначення реальних напрямів і показників прикладного моніторингу актуальності та відповідності ключових атрибутів бренду в процесі організації і реалізації цільового «іміджу бренду» на ринку. Практична значущість. Надано практичні рекомендації щодо організації системи постійного моніторингу ключових атрибутів бренду з точки зору його цільової аудиторії і швидкої адаптації власної практики реалізації стратегії брендингу. Наведено ключові кроки, необхідні для формування ефективної системи управління Gap - розривом бренду. 
Ключові слова:Бренд, Ключові атрибути бренду, Бренд - менеджмент підприємства, Брендинг, Цільова аудиторія бренду, Позиціонування бренду, Цільовий імідж бренду, «Gар - розрив бренду»
Файл статті:EV20201_187-196.pdf
Література:
  • 1. These are the top 10 brands in the world in 2019. Facebook isn't one of them. Retrieved from https://markets.businessinsider.com/news/stocks/inter- brand-top-10-brands-in-the-world-2019-10-
  • 1028610273#5-coca-cola-brand-value-63-4-million6
  • 2. Zoloti imena. Skilky koshtuyut desyat nay- dorozhchyx brendiv svitu. Retrieved from https://nv.ua/ukr/biz/markets/amazon-i-naydorozhchi- brendi-svitu-reyting-2020-roku-novini-biznesu-
  • 50068630.html
  • 3. Brand Finance Global 500 February 2016 Re- trieved from https://brandfinance.com/images/up- load/global_500_2016_website.pdf]
  • 4. It has never been easier to launch a new brand. / Retrieved from https://www.economist.com/busi- ness/2020/01/23/it-has-never-been-easier-to-launch-a- new-brand
  • 5. Christopher Wallace, 5 Key Strategies To Build Your Brand Online. Retrieved from https://searchengine- land.com/5-key-strategies-to-build-your-brand-online-39420
  • 6. Aaker, D. Sozdanie silnykh brendov [Creating strong brands] Retrieved from http://ru- docs.exdat.com/docs/index-28703.html .
  • 7. Traut, Dzh. & Rays, E. (2004). Pozitsion- irovanie. Bitva za uznavaemost. Seriya: Delovoy best- seller. Sankt-Peterburg: Piter.
  • 8. Uiller, A. (204). Individualnost brenda. Rukovodstvo po sozdaniyu, prodvizheniyu i podderzhke silnykh brendov. Moskva: Alpina Biznes Buks.
  • 9. Neumeier, Marty. (2011). The Brand Gap: How To Bridge The Distance Between Business Strategy And Design. New Riders; 5th edition 2011.
  • 10. Tkachev, O. (2009). Visual brend: Prityagivaya vzglyady potrebiteley. Moskva: Alpina Buks.
  • 11. Vdovychenko, Yu.V. (2018). Tsyfrovі tekhnologіi yak osnova ta rushіyna syla rozvytku suchasnoi globalnoi ekonomіky. [Digital technologies as the basis and driving force for the development of today's global economy] Ekonomіka ta derzhava, (1), 79-82.
  • 12. Yatsentyuk, S.V. (2013). Formuvannia identychnosti ta imidzhu brendu u protsesi yoho pozytsionuvannia. Visnyk Odeskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomika, Issue 3, T.18, 163-166.
  • 13. Yatsentyuk, S.V. (2015). Stvorennya efek- tyvnoho pidxodu shhodo formuvannya ta rozvytku kapitalu brendu za dopomohoyu metodu upravlinnya «Gap - rozryvom brendu». Ekonomichnyj visnyk Natsion- alnoho Hirnychoho Universytetu, 4 (52), 153-160.
  • 14. Vazhnost brenda v epokhu tsifrovogo darv- inizma. Retrieved from https://adindex.ru/publica- tion/opinion/marketing/2012/03/19/87465.phtml
  • 15. Hafiz Muhammad Ali. Leading The Way: Seven Brands That Are Doing Digital Right. Retrieved from https://www.entrepreneur.com/article/317949
  • 16. Tsyfrova adzhenda Ukrayiny - 2020 («Tsyfrovyj poriadok dennyy» - 2020) Kontseptualni zasady (versiya 1.0) Torhovo-promyslova palata Ukrayiny Pershocherhovi sfery, initsiatyvy, proekty «tsyfrovizatsiyi» Ukrayiny do 2020 roku. Retrieved from https://ucci.org.ua/uploads/files/58e78ee3c3922.pdf
  • 17. Khalid Saleh, How Branding Influences Pur- chase Decisions [Infographic]. Retrieved from https://www.invespcro.com/blog/how-branding-influ- ences-purchase-decisions-infographic/
  • 18. Smert hihantiv: provalni proekty vid vidomykh brendiv [Death of Giants: Failure Pro- jects from Famous Brands] / Retrieved from https://navkolonas.com/archives/3811 [in Ukrainian]
  • 19. Harish Sharma. The Top 28 Digital Mar- keting Terms You Need to Know. Retrieved from https://www.lyfemarketing.com/blog/marketing-terms/
  • 20. Attribute. Definition of Attribute by Merriam-Webster. Retrieved from https://www.mer- riam-webster.com/dictionary/attribute
  • 21. Brian Solis. WTF!? What’s The Future Of Business: Changing The Way Businesses Cre- ate Experiences. Retrieved from https://www.bri- ansolis.com/2019/08/wtf-whats-the-future-of-business- changing-the-way-businesses-create-experiences/
  • 22. McDonald’s vidkryv druhyy restoran u formati «dosvid maybutnoho» v Ukrayini [McDonald's has opened a second restaurant in the “experience of the future” format in Ukraine] / Retrieved from https://rau.ua/novyni/novini-kom- panij/mcdonalds-opyt-budushhego/
  • 23. Gavryliuk, V. Diskauntery novogo pokoleniya: zachem «ATB-market» menyaet maga- ziny [Discounters of the new generation: why ATB market changes stores] / Retrieved from https://retailers.ua/news/menedjment/7854-diskaunteryi- novogo-pokoleniya-zachem-atb-market-menyaet-maga- zinyi---ekspertyi