Анотація: | Методологія дослідження. У процесі дослідження використовувалися загальнонаукові та спеціальні методи дослідження такі, як: діалектичний метод пізнання – при дослідженні еволюції нормативно-правового поля франчайзингу в США, індукції та дедукції – при формуванні гіпотез щодо механізму переддоговірних та постдоговірних відносин між сторонами стосовно захисту франчайзі, наукової абстракції – при встановленні сутності франчайзингу, системний аналіз – при дослідженні взаємодії суб’єктів франчайзингової діяльності, метод порівняння – при співставленні правового середовища реалізації франчайзингу в Україні та зарубіжних країнах. Результати. Проаналізовано різні підходи вітчизняних та зарубіжних науковців, а також положення нормативно-правової бази України та світу щодо визначення поняття «франчайзинг». Виявлено сутнісні ознаки франчайзингу та його особливості в залежності від форми, в якій франчайзер надає франчайзі товар чи послугу. Визначено основні фактори, що здійснюють вплив на розвиток франчайзингу. Встановлено, що розвиток франчайзингу сприяє зростанню кількості підприємств малого і середнього бізнесу, що позитивно впливає на розвиток національної економіки. Новизна. На основі дослідження основних принципів ведення успішної підприємницької діяльності у формі франчайзингу та висвітлення особливостей формування нормативноправового забезпечення його ефективного розвитку в розвинутих країнах світу сформовано загальні принципи регулювання відносини між франчайзером та франчайзі з метою формування ефективного його розвитку в Україні. Практична значущість. Полягає в аналізі стану та перспективах франчайзингового бізнесу в Україні, а також у розробці рекомендацій щодо формування нормативно-правового забезпечення для його ефективного розвитку. |
Література: | - 1. Hordeiuk, A.O., & Zhuk, D.V. (2019). Osoblyvosti ta perspektyvy rozvytku franchayzynhu v Ukraini. Retrieved from https://pp-ss.pro/wp- content/uploads/2019/12/NDI_PPSN_2019-12-10.pdf
- 2. Hospodarskyy Kodeks Ukrainy vid 16.01.2003. (2003). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, (40-44), St. 144 6.
- 3. Dakhno, I.I., Babich, H.V., & Baranovska, M.V. (2016). Zovnishnioekonomichnyy menedzhment. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury.
- 4. Mahomedova, A.M. (2011). Franchayzinh v Ukraini: problemy teorii ta praktyky. Formuvannia ryn- kovykh vidnosyn v Ukraini, (11), 52-56. Retrieved from https: /doi.org/10.12927/hcpap.2011.22440
- 5. Osoblyvosti franchayzynhu po-ukrainsky: na shcho slid zvernuty uvahu: veb-sayt. - Retrieved from https://ua.prostopravo.com.ua/prava_biznesu/dogovirni_ vidnosini/statti/osoblivosti_franchayzingu_po_ukrayinski _na_scho_slid_zvernuti_uvagu
- 6. Pochemu stoit investirovat vo franchayzing v 2021 godu? veb-sayt. Retrieved from https://inventure.com.ua/analytics/articles/pochemu-stoit- investirovat-vo-franchajzing-v-2021-godu
- 7. Proekt zakonu Ukrainy «Pro Franchayzynh» vid 22.02.2018 r.
- 8. Rehlament Komisii (ES) № 330/2010 vid 20 kvitnia 2010 r. Retrieved from www.buh24.com.ua/reglament-komisiyi-yes330-2010- vid-20-kvitnya-2010-r/.
- 9. Sydorov, Ya.O. (2004). Stanovlennia instytutu komertsiynoi kontsesii v Ukraini (tsyvilno-pravovyy as- pect). Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv.
- 10. Tsyvilnyy kodeks Ukrainy vid 16.01.2003 r. №435-ІV. (2003). Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy vid 03.10.2003, (40).
- 11. Fernandez, L., O’Brien, T., & Soler. F.N. (2013). Disclosure Basics Under Federal and State Franchise Laws. Lauren, Fernandez, Timothy, O’Brien, Felicia N., Soler. 46th Annual Legal Symposium of International Franchise Association. Washington, DC (USA), May 5-7, 2013, 35 p. - Retrieved from http://emarket.franchise.org/2013ls/Basics%20Disclosure %20Paper.PDF.
- 12. Ohinok, S. (2016). The Strategy of Entry of Franchise Networks from the EU into the Ukraine’s Market. Handel wewnetrzny. Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Rocz. 62(LXII), pp. 228-239.
|